beantwoord

Zonnet Account

Hoi, sinds 26 April is mijn Zonnet account geblokkeerd ?? deze gebruik ik al meer dan 15 jaar. contact gehad klantenservice maar haalde niks uit. Hoe nu verder want ik moet er eigenlijk in ! al is het om mailwijzigingen door te geven.
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 17 mei 2019, 09:41

Ik begrijp dat het voor jullie allemaal ontzettend vervelend is, maar het is niet zo dat we jullie niet willen helpen. Wij kunnen ivm een ID check die we uit moeten voeren niet verder helpen. Er loopt een onderzoek naar ons privacy protocol. Ik hoop dat dit snel is afgerond, maar ik kan geen doorlooptijd aangeven.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, samen met honderden anderen. Tele2 stuurt je van het kastje naar de muur met het excuus dat het AVG alle hulp verbied. Gezien zonnet gebruikers niet betalende leden zijn kun je er van uit gaan dat ze niks voor je doen. Ik heb het gevoel dit dit een onsubtiele manier van Tele2 is om zonnet de nek om te draaien. Via windows-mail (pop3) krijg in mijn mail nog wel binnen, maar verzenden is (voor mij) niet meer mogelijk. Ik doe daarom ook wat Tele2 (denk ik) wil. Mijn mail adres opheffen. Na 20 jaar!
Ik heb hetzelfde probleem, samen met honderden anderen. Tele2 stuurt je van het kastje naar de muur met het excuus dat het AVG alle hulp verbied. Gezien zonnet gebruikers niet betalende leden zijn kun je er van uit gaan dat ze niks voor je doen. Ik heb het gevoel dit dit een onsubtiele manier van Tele2 is om zonnet de nek om te draaien. Via windows-mail (pop3) krijg in mijn mail nog wel binnen, maar verzenden is (voor mij) niet meer mogelijk. Ik doe daarom ook wat Tele2 (denk ik) wil. Mijn mail adres opheffen. Na 20 jaar!

Wellicht kan dit artikel jou helpen. Het e-mail programma Thunderbird haalt alle SPAM weg. Daarna kun je via de Tele2 Webmail alle overige oude SPAM (die daar nog staat) handmatig verwijderen. Ik hoop dat dit lukt bij jou.
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/zonnet-account-kan-emails-verzenden-maar-nog-niet-ontvangen-update-13-mei-2019-76530
Neemt niet weg dat Tele2 weigert je te helpen om je webmail (en daar gaat het om) te activeren. Dat je toeren uit moet halen om alsnog je mail te kunnen ontvangen daar was ik al achter, en dat is me ook gelukt. Verzenden doet in mijn geval niet (meer) ter zake. Maar voor anderen kan het inderdaad handig zijn. Bedankt.
Neemt niet weg dat Tele2 weigert je te helpen om je webmail (en daar gaat het om) te activeren. Dat je toeren uit moet halen om alsnog je mail te kunnen ontvangen daar was ik al achter, en dat is me ook gelukt. Verzenden doet in mijn geval niet (meer) ter zake. Maar voor anderen kan het inderdaad handig zijn. Bedankt.

Bedankt, gaat mij om dat ik mijn mails even kan lezen, deze laat ik via Gmail binnenkomen. daar geeft het de melding kan geen POP3 meer ontvangen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik begrijp dat het voor jullie allemaal ontzettend vervelend is, maar het is niet zo dat we jullie niet willen helpen. Wij kunnen ivm een ID check die we uit moeten voeren niet verder helpen. Er loopt een onderzoek naar ons privacy protocol. Ik hoop dat dit snel is afgerond, maar ik kan geen doorlooptijd aangeven.

Groeten Anton

Groeten Anton

Bedankt Anton, ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk. anders moet ik alle instanties mailen waar mijn mailadres bekend is. Hoop iig dat dat niet nodig is. Nuon Vitens Ziggo pensioen enz............
Plus denk aan de login accounts in bijvoorbeeld spellen waar je nu niet meer in kunt omdat ze je account gewoon niet meer zien.

En er kan prima een ID-check gedaan worden, er staan allerlei gegevens op MijnTele2.
Wordt nu gemeld dat er wordt ingelogd op @zonnet.nl vanuit Seattle en India alwaar ik dus uiteraard niet verblijf.
Ik hoop dat de blokkade vanuit Tele2 dit ook blokkeert want zo te zien liggen mijn gegevens gewoon op straat en is voor een ieder toegankelijk.
Gaarne bij deze de melding.
Blokkeren graag want deblokkeren kan ik ook niet.
@Zonnet.nl wordt op breedte schaal nu misbruikt door een lek bij Tele2.
Blokkeren graag want deblokkeren kan ik ook niet.
@Zonnet.nl wordt op breedte schaal nu misbruikt door een lek bij Tele2.

heb je meer informatie dat dit bevestigt?
Maak je toevallig gebruik van proxy- of VPN servers? Zo ja, dan kan het zijn dat je die server ip adressen ziet. Overigens vraag ik me af waar je kan zien waar vandaan (ip adres) er ingelogd wordt op je webmail.
Dat wordt gemeld door Google op een ander mail adres met een zelfde IP adres.
Ze vroegen of ik dat was en zo niet moest ik mijn ww maar wijzigen.
Maar ja dat kan ik dus niet opdat deze geblokkeerd is.
Dat wordt gemeld door Google op een ander mail adres met een zelfde IP adres.
Ze vroegen of ik dat was en zo niet moest ik mijn ww maar wijzigen.
Maar ja dat kan ik dus niet opdat deze geblokkeerd is.

Dergelijke meldingen van google hebben betrekking tot jouw gmail account en niet met je zonnet/versatel/tele2 account. Wellicht heb je ooit je zonnet email adres ingesteld als "herstel email account", dan krijg je namelijk wel een email van gmail.com dat er een poging is geweest om op jouw (gmail) account in te loggen vanaf een ongebruikelijke lokatie. Overigens wil dat niet zeggen dat een dergelijke inlog poging geslaagd is.
Heb je geen gmail/google account dan is een dergelijk bericht een fishing mail. Heb je wel een gmail account dan kan je eventueel een tweede herstel email account toevoegen. Indien je dan je wachtwoord wilt wijzigen, dan wordt er naar beide herstel emails een bevestiging verstuurd.

Naar mijn weten stuurt Tele2 geen bericht als iemand probeert in te loggen op jouw account met een foutief wachtwoord. Wellicht dat een Tele2 medewerker dit kan bevestigen of ontkrachten?
Klopt inderdaad heb mijn herstel email account inmddels aangepast.
Maar het vreemde was wel dat op zonnet.nl geprobeerd was om in te loggen. Alleen stond dat bij herstel account in outlook.
Reputatie 3
door een lek bij Tele2.
Heb je hier enig bewijs van? Tot die tijd blijft het een aanname die nergens op slaat.

Tele2 heeft een meldplicht. Als er een datalek was geweest, dan was het wel in het nieuws geweest.
Reputatie 3
Badge +1
Wegens inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten.

Groeten Anton