beantwoord

Wordt er nu wel of niet aan gewerkt aan de geblokkeerde zonnet adressen ?


De berichten in dit forum zijn niet echt duidelijk of er nu wel of niet aan een oplossing wordt gewerkt.

Als er wel aan gewerkt wordt , wanneer krijgen we bericht over hoe nu verder ?

Als het probleem niet wordt opgelost , worden de geblokkeerde adressen dan ook écht geblokkeerd zodat de verzender naar dit mail adres daar ook bericht van krijgen.

Mails die verstuurd worden naar mijn geblokkeerde zonnet mail adres lijken voor de verzender wél bij mijn aan te komen wat af en toe voor vervelende situaties zorgt.
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 21 mei 2019, 11:55

We hebben wat meer mogelijkheden om mailadressen te deblokkeren. Iedereen die een topic heeft kan binnen enkele dagen een antwoord verwachten en dan kijken we of we je kunnen oplossen. Heb je nog geen topic aangemaakt raad ik je aan dit alsnog te doen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het zou fijn zijn als de verzender die naar de geblokkeerde zonnet adressen mailen, hier ook bericht van krijgen dat het niet gelezen kan worden en ze op een andere manier contact moeten zoeken.


Stuur jezelf een paar emails met 5mb attachments. Na 30mb zou de zonnet box moeten weigeren i.v.m. VOL.
Misschien maar kassa; radar; consumentenbond; snap best wel dat het voor de medewerkers van tele 2 ook niet gemakkelijk is maar wij zijn klanten dit kost gigantisch veel tijd en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Echt Diep Triest dit.
Reputatie 1
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten. Ik kom er gewoonweg niet meer in. Heb verder alleen een mobiel abonnement van Tele-2, maar de klantenservice kan niks voor mij doen.

Belachelijk natuurlijk, ik heb hier belangrijke mails in staan en kom er gewoon niet meer aan via de webmail. Zij hebben dit gedaan zonder dit te communiceren. Dit kan toch niet, ronduit belachelijk.

Hoe gaan jullie dit oplossen?????

En gaarne snel, want dit is machtsmisbruik.
Je kunt opzeggen wat je wilt, het oplossen van dit probleem gaat er niet sneller door.
En je bent dan meer geld kwijt bij een andere provider als bonus. Gelukkig heb je die vrijheid!


Hoe zo meer geld ???
Mijn contract is afgelopen dus kan zo overstappen naar Simpel die goedkoper is dan wat ik nu heb.
Nee het probleem is er niet mee opgelost , maar als ik zij zo klanten omgaan........geef ik mijn geld liever aan een andere provider.

Maar ik blijf hopen op een goede afloop en dat ik mijn mailbox nog een keer mag inzien.
Ik vind het onbegrijpelijk en ook niet acceptabel dat Versatel niet met een heldere verklaring komt over oorzaak, aanpak en vooral over de verwachte oplostijd. E-mail is niet (meer) 'nice to have' maar essentieel voor het dagelijks functioneren van velen, het is publieke infrastructuur geworden die het gewoon moet dóen en dat legt een zware verantwoordelijkheid bij zij die deze diensten ondersteunen. Storing ok, maar dit?

Tele2's website meldt niets (zojuist gecheckt) terwijl het nauwelijks gemodereerde gebruikersforum vol staat van meldingen en vragen van gebruikers. Er klopt hier iets niet.

Tele2, wat gaan we doen?
Ik vind het onbegrijpelijk en ook niet acceptabel dat Versatel niet met een heldere verklaring komt over oorzaak, aanpak en vooral over de verwachte oplostijd. E-mail is niet (meer) 'nice to have' maar essentieel voor het dagelijks functioneren van velen, het is publieke infrastructuur geworden die het gewoon moet dóen en dat legt een zware verantwoordelijkheid bij zij die deze diensten ondersteunen. Storing ok, maar dit?

Tele2's website meldt niets (zojuist gecheckt) terwijl het nauwelijks gemodereerde gebruikersforum vol staat van meldingen en vragen van gebruikers. Er klopt hier iets niet.

Tele2, wat gaan we doen?

Ze hebben een mail verstuurd...

Sorry maar.... it was too easy. ?‍♂️

Ik heb geen mail ontvangen 100% zeker..

It is a joke 😉
Reputatie 1
Als we geen verificatievragen kunnen voltooien kunnen we helaas niet helpen om mailadressen te blokkeren. We zijn nog bezig te zoeken naar een alternatieve oplossing.

Wat een onzin Jasper. Dit is gewoon gemakzucht om jullie zonnet systeem niet aan te passen. Autoriteit persoonsgegevens geeft ook aan dat jullie je gewoonweg makkelijk afmaken van jullie eigen fouten, door te zeggen dat jullie niet kunnen verifieren. Als ik naar een tele 2 winkel ga, kan ik al je verficatievragen aantonen, maar zelfs dat is niet goed genoeg. Klacht bij verschillende instanties ingediend en de media en sociale media is er al mee bezig. Jullie houden persoonsgegevens achter, en dat mag gewoonweg niet. Tevens informeren jullie de mensen niet vooraf. Mijn GSM abonnement vandaag ook opgezegd, hopelijk doen andere mensen dit ook.
Hetzelfde. Dan kan ik tenminste mijn logins omzetten zodat ik eindelijk weer in die programma's en spellen kom waar ik nu dus NIET meer in kom.

En inderdaad, nogmaals, er staat allerlei informatie op MijnTele2, OOK bij gratis e-mailaddressen. Genoeg te verifieren dus. Ze willen gewoon niet.

Laat ze anders ons eenmalig een doorstuuradres laten instellen oid, dan krijgen we tenminste de bevestigingsmails nog voor het omzetten van accounts.

Tele2 brengt veel mensen hiermee in moeilijkheden.
Reputatie 7
Badge +4
Ze zijn al heel lang bezig met allerlei email problemen. Ik zou er zelf niet op rekenen dat dit op korte termijn wordt opgelost. Gewoon zo snel mogelijk jouw nieuwe email adres communiceren aan je contacten.
Dat is leuk gezegd , maar ik heb dus niet al die email adressen, en ik weet nu dat de berichten die naar mijn zonnet gestuurd worden, niet retour afzender gaan.
En de afzender denkt dus dat het wel aankomt..... En dat heeft voor hele vervelende situaties gezorgd.
Inmiddels al zoveel mogelijk contacten gewijzigd , maar ik weet ze niet allemaal, dat is het probleem.
Het zou fijn zijn als de verzender die naar de geblokkeerde zonnet adressen mailen, hier ook bericht van krijgen dat het niet gelezen kan worden en ze op een andere manier contact moeten zoeken.
het begind nu wel erg vervelend te worden al en dag of vier zonder zonnet e mail word er aan gewerkt of niet ik ben tijdelijk berijkbaar op *****@hotmail.nl

*** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***
Wil je op dat adres graag veel SPAM ontvangen?
Je kunt tot één uur na plaatsing nog wijzigen door op de drie puntjes rechtsonder je bericht te klikken en dan op bewerk.

Het zou fijn zijn als de verzender die naar de geblokkeerde zonnet adressen mailen, hier ook bericht van krijgen dat het niet gelezen kan worden en ze op een andere manier contact moeten zoeken.


Stuur jezelf een paar emails met 5mb attachments. Na 30mb zou de zonnet box moeten weigeren i.v.m. VOL.

Super tip !!
Ga ik meteen doen
Het is geen kwestie van geblokkeerd zijn, ze lijken verwijderd van de mailserver.

Als ik mezelf vanaf een ander e-mailadres een mail stuur krijg ik dit:

The message could not be delivered, the mail server at mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.4] said:

550-5.1.1 (e-mail adres dat ik verwijderd heb) Recipient address rejected: 550 User unknown in virtual mailbox table

Ik heb nu dus een probleem omdat ik hierdoor ook mijn e-mailadres niet meer kan aanpassen bij bijvoorbeeld inlogs, waardoor ik de kans loop nieuwe accounts te moeten kopen voor die programma's. Betaalt Tele2 mij die terug?

Deblokkeer die adressen gewoon als ze nog bestaan, nieuwe wachtwoorden hoeft niet eens, gewoon deblokkeren. Als jullie ze hadden willen verwijderen dan was een waarschuwing wel leuk geweest.
Reputatie 1
zeker, wat een blamage voor Tele2, zal iets te maken hebben met de fusies en overnames? Overigens had ik voor dit echec al een automatische doorstuurservice aanstaan, en ik krijg dus nog steeds inkomende mail via zonnet doorgestuurd naar m'n andere mailadres(sen)
Reputatie 5
Badge +3
We zijn momenteel actief bezig de problemen met de geblokkeerde mailadressen op te lossen. Helaas kan ik verder geen inhoudelijke informatie of een doorlooptijd geven. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Das iig meer info Jasper, geeft een sprankje hoop.......
vandaag weer contact gehad met klantenservice :

"Op dit moment is er helaas nog niets bekend, sorry voor het ongemak. Ik snap dat het voor jou voelt alsof er niks gebeurt. Dit is ook iets wat de klantenservice niet zelf op kan lossen, wij krijgen alleen als update dat er aan wordt gewerkt. Helaas weet ik verder ook niet wanneer er een oplossing wordt verwacht. Sorry voor het ongemak."

eh ja..... dus maar weer verder balen !
Reputatie 3
Het is geen kwestie van geblokkeerd zijn, ze lijken verwijderd van de mailserver.

Als ik mezelf vanaf een ander e-mailadres een mail stuur krijg ik dit:

The message could not be delivered, the mail server at mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.4] said:

550-5.1.1 (e-mail adres dat ik verwijderd heb) Recipient address rejected: 550 User unknown in virtual mailbox table

De melding is wat verwarrend, maar er worden geen accounts verwijderd.
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten. Ik kom er gewoonweg niet meer in. Heb verder alleen een mobiel abonnement van Tele-2, maar de klantenservice kan niks voor mij doen.

Belachelijk natuurlijk, ik heb hier belangrijke mails in staan en kom er gewoon niet meer aan via de webmail. Zij hebben dit gedaan zonder dit te communiceren. Dit kan toch niet, ronduit belachelijk.

Hoe gaan jullie dit oplossen?????

En gaarne snel, want dit is machtsmisbruik.


Als je inlogt via https://webmail.versatel.nl kan je dan wel je emails zien, verzenden en ontvangen?
Reputatie 7
Badge +2
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten.

Ze hebben een mail verstuurd...

Sorry maar.... it was too easy. ?‍♂️

Er wordt gewerkt zoals je in de topic kan lezen. Eisen dat het snel opgelost wordt gaat het niet sneller maken.
Reputatie 1
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten.

Ze hebben een mail verstuurd...

Sorry maar.... it was too easy. ?‍♂️

Er wordt gewerkt zoals je in de topic kan lezen. Eisen dat het snel opgelost wordt gaat het niet sneller maken.


Nee, maar mijn werk niet kunnen uitvoeren is natuurlijk ook een probleem. Ik heb geen mail ontvangen 100% zeker. Heb dit email adres al jaren, gehouden nadat zonnet er niet meer was. Dit hoort niet, laat de mensen dit dan duidelijk weten met reminders en een duidelijke ruime dead line. A-scociaal.
Reputatie 1
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten. Ik kom er gewoonweg niet meer in. Heb verder alleen een mobiel abonnement van Tele-2, maar de klantenservice kan niks voor mij doen.

Belachelijk natuurlijk, ik heb hier belangrijke mails in staan en kom er gewoon niet meer aan via de webmail. Zij hebben dit gedaan zonder dit te communiceren. Dit kan toch niet, ronduit belachelijk.

Hoe gaan jullie dit oplossen?????

En gaarne snel, want dit is machtsmisbruik.


Als je inlogt via https://webmail.versatel.nl kan je dan wel je emails zien, verzenden en ontvangen?


Nee, dezelfde foutmelding. Kom er niet in.
Reputatie 1
We zijn momenteel actief bezig de problemen met de geblokkeerde mailadressen op te lossen. Helaas kan ik verder geen inhoudelijke informatie of een doorlooptijd geven. Excuses voor het ongemak.

Enne Jasper cq Tele 2, nog geen oplossing voor de door jullie zelf veroorzaakte ellende???