verzenden van zonnet naar gmail hapert

• 4 april 2019
  • 12 reacties
  • 416 x bekeken

Verzenden van mail vanaf mijn zonnet adres naar gmail adressen wordt vaak geweigerd.
Niet altijd, niet altijd naar hetzelfde adres, en niet altijd binnen dezelfde tijd.

Een ict-er die mij hielp heeft op internet gevonden dat poort 25 die zonnet gebruikt een onveilige verbinding is.

Mail verzenden van zonnet naar btinternet.uk adressen staan zo wie zo op een zwarte lijst. Mijn klacht daarover is al in behandeling bij het hoofdkantoor sinds september 2018

Kunt u voor mij nagaan waar het probleem zit (poort 25?) en wat eraan gedaan kan worden?

Ik heb ook zelf een gmail account maar dat wil ik niet permanent gebruiken.
Ik wil ook mijn zonnet adres niet verwisselen voor een van uw andere optie.

In afwachting van uw antwoord,
met vriendelijke groet,
Tineke Hulsebosch

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Tineke,

Ik wil je graag verder helpen met meer info, voordat ik in kan zien wat er met je besproken is bij de klantenservice moet ik je om de volgende gegevens vragen:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Badge
Verzenden van mail vanaf mijn zonnet adres naar gmail adressen wordt vaak geweigerd.
Niet altijd, niet altijd naar hetzelfde adres, en niet altijd binnen dezelfde tijd.

Een ict-er die mij hielp heeft op internet gevonden dat poort 25 die zonnet gebruikt een onveilige verbinding is.

Mail verzenden van zonnet naar btinternet.uk adressen staan zo wie zo op een zwarte lijst. Mijn klacht daarover is al in behandeling bij het hoofdkantoor sinds september 2018

Kunt u voor mij nagaan waar het probleem zit (poort 25?) en wat eraan gedaan kan worden?

Ik heb ook zelf een gmail account maar dat wil ik niet permanent gebruiken.
Ik wil ook mijn zonnet adres niet verwisselen voor een van uw andere optie.

In afwachting van uw antwoord,
met vriendelijke groet,
Tineke Hulsebosch

Ja, ik ken dat mobiele probleem. En het duurt al zeker een jaar. Ik heb daar ook wel eens een vraag over gesteld hier. Geen antwoord. Ik doe nu communicatie via de Gmail app en via 'Type app'. Maar het is wel een beetje krom uiteraard, dat je niet normaal ergens email naartoe kan sturen.
Ik heb overigens op dit moment geen inkomende email via de Zonnet-inbox van Tele2.
Niet mobiel, niet op de pc.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb je privébericht ontvangen en gekeken wat er besproken is.

Dat je geen e-mails kan sturen naar btinternet.uk e-mail adressen is onderzocht door het hoofdkantoor het antwoord hierop is dit:

BT Internet is wat strenger met deze SPF regels dan wij dat zijn. Er zijn echter geen strikte internationale afspraken over hoe deze regels moeten zijn. Wanneer je een mail vanuit je zonnet.nl e-mail verstuurd via bijvoorbeeld Google dan zouden er geen problemen moeten zijn.

Als het goed is was dit op 13 september ook telefonisch met je besproken.

Wat betreft je problemen met het verzenden naar gmail waarbij wil ik je vragen om het reply mailtje met de reden waarom het niet aangekomen is in dit topic te plaatsen, let erop dat je eventuele privé gevoelige informatie zoals je e-mail adres e.d. uit het bericht haalt. Ik ga dan kijken of we dit verder kunnen onderzoeken!

Ik heb overigens op dit moment geen inkomende email via de Zonnet-inbox van Tele2.

Zou je hiervoor een nieuw topic willen openen zodat gesprekken niet door elkaar lopen en daarmee het overzicht bewaard blijft? Bedankt!

Groet, Kevin
Badge

(...)

Zou je hiervoor een nieuw topic willen openen zodat gesprekken niet door elkaar lopen en daarmee het overzicht bewaard blijft? Bedankt!

Groet, Kevin

Dank voor je antwoord, Kevin (ik neem aan dat het eerste deel van jouw antwoord aan het adres van cgmhlstele2 was). Ik open niet een nieuw topic over de emailstoring, want het is weer gaan lopen nadat ik had geklaagd op de plaats waar je klachten en plaats kwijt kunt. https://storingen.help/tele2/
Reputatie 5
Badge +2
Klopt, dat eerste deel was voor Tineke a.k.a. cgmhlstele2,

Fijn dat je in weer e-mail kan ontvangen, daar hoef je inderdaad geen apart topic voor aan te maken ;)

Fijn weekend alvast!
Badge
Insgelijks Kevin!😉
Badge
Het lijkt overigens alweer te sputteren.
Beste Kevin,
ik heb jouw instructies begrepen en zal deze uitvoeren>

Ik heb je privébericht ontvangen en gekeken wat er besproken is.

Dat je geen e-mails kan sturen naar btinternet.uk e-mail adressen is onderzocht door het hoofdkantoor het antwoord hierop is dit:

BT Internet is wat strenger met deze SPF regels dan wij dat zijn. Er zijn echter geen strikte internationale afspraken over hoe deze regels moeten zijn. Wanneer je een mail vanuit je zonnet.nl e-mail verstuurd via bijvoorbeeld Google dan zouden er geen problemen moeten zijn.[/i]
Vraag: vanuit zonnet.nl e-mail versturen via bijvoorbeeld Google - dit is mij niet duidelijk. Voordat mijn laptop is nagekeken, waarbij de gmail een eigen aan te klikken account werd, kon ik als afzender mijn zonnet.nl adres vervangen door mijn gmail e-mail adres. Dat werkt nu niet meer. Ik neem aan dat je dat bedoelt met 'versturen via Google'.

Als het goed is was dit op 13 september ook telefonisch met je besproken.

Antwoord: ik weet alleen dat de vraag in behandeling is genomen; dit antwoord herken ik niet.

Wat betreft je problemen met het verzenden naar gmail waarbij wil ik je vragen om het reply mailtje met de reden waarom het niet aangekomen is in dit topic te plaatsen, let erop dat je eventuele privé gevoelige informatie zoals je e-mail adres e.d. uit het bericht haalt. Ik ga dan kijken of we dit verder kunnen onderzoeken!
Antwoord: hierbij de kopie van de geweigerde mail. Ik heb alle e-mail addressen en namen verwijderd.

Ik hoop dat je hiermee genoeg informatie hebt.

Met vriendelijke groet,

Tineke Hulsebosch
Hi. This is the qmail-send program at smtp2.versatel.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
---------------------------------------------------------------------
Het volgende bericht is niet aangekomen bij de geadresseerde.

De meest voorkomende redenen zijn:
- het verkeerd intypen van het e-mailadres of het e-mailadres bestaat niet.
- de mailbox van de ontvangende gebruiker is vol waardoor er geen e-mail meer wordt geaccepteerd.
- het e-mailbericht stond in de wachtrij en kon in de afgelopen 2 dagen niet worden afgeleverd.

--------------------------------------------------------------------

The following email message did not reach the recipient.

The most common reasons are:
- misspelled email address or the email address does not exist (anymore).
- the recipients mailbox does not accept new mail because it is full.
- the message was queued and could not be delivered in the past 3 days.

---------------------------------------------------------------------

108.177.126.27 failed after I sent the message.
Remote host said: 421-4.7.0 This message does not have authentication information or fails to pass
421-4.7.0 authentication checks. To best protect our users from spam, the
421-4.7.0 message has been blocked. Please visit
421-4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
421 4.7.0 information. s17si3716359edx.387 - gsmtp
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path:
Received: (qmail 23772 invoked by uid 0); 11 Apr 2019 14:15:45 -0000
Received: from ip65-65-210-87.adsl2.static.versatel.nl (HELO [192.168.1.9]) ([87.210.65.65])
(envelope-sender )
by smtp2.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 11 Apr 2019 14:15:45 -0000
Subject: Re: afspraak om escape room/kist te testen en productief te maken
DONDERDAGOCHTEND 2 mei 10.00 uur
To:
References:
From:
Message-ID:
Date: Thu, 11 Apr 2019 16:15:23 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To:
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="------------45600AE1DDB797D8C288D52C"
Content-Language: nl

This is a multi-part message in MIME format.
--------------45600AE1DDB797D8C288D52C
Content-Type: text/plain; charset=windows-1252; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Beste allen,

volgens mij heb ik mij opgegeven voor 2 mei, ..

Met vriendelijke groet,

Tineke

Op 29-3-2019 om 15:26
>
>
>

--------------45600AE1DDB797D8C288D52C
Content-Type: text/html; charset=windows-1252
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Beste allen,
volgens mij heb ik mij opgegeven voor 2 mei, maar dan ben ik
op vakantie op de Balkan. Ik zal er dus niet bij zijn.
Met vriendelijke groet,
Tineke

Op 29-3-2019 om 15:26 schreef Trude
Hol:

Beste Educatie,

Donderdagochtend 2 mei om 10.00 uur
is het plan om de escape room/kist te testen en zo te maken
dat die operationeel is.

Graag hoor ik wie hierbij kan zijn.

Ga de leerlingen een mail sturen dat er een
kleine attentie (sleutelhanger + 2 gratis kaarten museum) voor
ieder bij de balie klaarligt.

Fijn weekend,
Trude

--------------45600AE1DDB797D8C288D52C--
Reputatie 5
Badge +2
Hé Tineke ,

We zijn al geruime tijd verder en de de problemen met verzenden zouden opgelost moeten zijn, klopt dit ook voor jou?

Groet, Kevin
Hallo Kevin,

ik ben op vakantie geweest en heb dus geen tijd gehad om te reageren.
Volgens mij is een aantal problemen met verzenden nu verholpen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik iets anders heb aangevinkt in de instellingen wat betreft wachtwoorden en authenticatie. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan, maar dat zoek ik nog uit.
Ik denk dat verzenden naar google accounts vanaf zonnet nu ook beter gaat, maar dat moet ik nog testen.

Het blijft toch altijd interessant om te zien hoe ict nu weer werkt.
Groet,

Tineke
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht, logisch dat je je vakantie niet besteed hebt aan je e-mail problemen.

Goed dat je in elk geval weer kunt versturen, ik hoor het graag als er iets nog niet goed werkt.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Bij gebrek aan nieuwe reacties dit topic op slot gezet