beantwoord

Verzenden email zonnet vertraagd

• 30 juni 2018
  • 28 reacties
  • 9237 x bekeken

Ik heb al een paar weken dat e-mails die ik verzend vanaf mijn zonnet adres met uren vertraging aankomen. Maakt niet uit of ik ze vanaf iPad verstuur (SMTP.versatel.nl) of vanaf webmail. Is dat bekend en wordt het verholpen?
Ps: net nogmaals getest, en webmail was nu wel snel, SMTP nog steeds niet
icon

Beste antwoord door Gleemans 3 september 2018, 17:20

Hoi Kevin,
Ik ben net een week terug van vakantie. Ik heb geen last op dit moment. Maar gebruik ook vaak mijn Tele2 adres. Als er niks uit het onderzoek naar de vorige voorbeelden is gekomen, stel ik voor om nu te stoppen. Bedankt sowieso voor alle support !
Luuk
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten
Reputatie 5
Badge +2
Hopelijk blijft het dan goed maar mocht je toch merken dat het probleem niet opgelost is dan ga ik er weer achteraan!

Fijne avond verder!

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
Ik ben net een week terug van vakantie. Ik heb geen last op dit moment. Maar gebruik ook vaak mijn Tele2 adres. Als er niks uit het onderzoek naar de vorige voorbeelden is gekomen, stel ik voor om nu te stoppen. Bedankt sowieso voor alle support !
Luuk
Reputatie 5
Badge +2
Hé Luuk,

Het is al enige tijd geleden en ze hebben nog geen oorzaak kunnen vinden en mogelijk ligt het probleem daarom ook niet bij ons maar bij gmail.

Komen de e-mails nog steeds vertraagd binnen of is het inmiddels misschien toch opgelost?

Groet, Kevin
Klik op de naam/foto van de moderator en dan op "Stuur Bericht"
Of rechtstreeks: Privébericht naar Kevin
Hoe stuur ik een privebericht?
Duidelijk, ik dacht dat er voorbeelden tussen zaten die via de webmail verstuurd waren en heb het daarom bij de verkeerde afdeling laten onderzoeken.

Ik zou je dan daarom willen vragen om een aantal voorbeelden van vertraagde op te geven welke vanaf je e-mail client op je iPad gestuurd zijn. Stuur mij dan een privébericht met de volgende info:

Gestuurd vanaf (e-mail adres):
Gestuurd naar (e-mail adres):
Datum (niet ouder dan een week):
Tijdstip (uu:mm):

Bedankt voor je medewerking

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Duidelijk, ik dacht dat er voorbeelden tussen zaten die via de webmail verstuurd waren en heb het daarom bij de verkeerde afdeling laten onderzoeken.

Ik zou je dan daarom willen vragen om een aantal voorbeelden van vertraagde op te geven welke vanaf je e-mail client op je iPad gestuurd zijn. Stuur mij dan een privébericht met de volgende info:

Gestuurd vanaf (e-mail adres):
Gestuurd naar (e-mail adres):
Datum (niet ouder dan een week):
Tijdstip (uu:mm):

Bedankt voor je medewerking

Groet, Kevin
Klopt
Ik neem aan dat je een e-mail client daarvoor gebruikt hebt dan? Je kan namelijk ook gewoon met een iPad via de webmail versturen
Reputatie 5
Badge +2
Ik neem aan dat je een e-mail client daarvoor gebruikt hebt dan? Je kan namelijk ook gewoon met een iPad via de webmail versturen
Sorry Ik zie de vraag nu pas: allemaal vanaf iPad verstuurd!
Reputatie 5
Badge +2
Nog even een vraag Luuk, de laatste voorbeelden waren deze verstuurd vanaf een e-mail client of via de webmail?
Reputatie 5
Badge +2
Hé Luuk, weer bedankt voor het testen!

Ik ga de voorbeelden doorzetten en hopelijk hebben ze snel een oorzaak gevonden met de bijbehorende oplossing!

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
Nog 2 keer verstuurd naar mijn Gmail vanaf zonnet, en daarna vanaf Tele2. Geen van de 3 zonnets zijn nog aangekomen, en die van Tele2 meteen weer wel.
Ik hoop dat je er wat mee kunt!
Luuk
Kevin,
Fijn dat je het zo serieus neemt. De email van af gleemans is nog niet aangekomen bij mijn gmailadres. En vanaf Tele2 adres echt meteen!
Luuk
Mijn Tele2 adres is gileemans
Hoi Kevin,
Net 2 e-mails gestuurd vanaf zonnet en Tele2 naar Gmail . Heten test 1 en Test1 Tele2.
Tele2 (als tweede gestuurd) is er al, ik wacht nog op die van zonnet. SMTP.versatel.nl met instellingen: Gebruik SSL uit, poort 25. Rest niet ingevuld.
Reputatie 5
Badge +2
Hé Gleemans,

Ze hebben in het onderzoek van de afgelopen dagen 1 mail in de logs gevonden welke naar je eigen zonnet mail is gestuurd (en dus snel aangekomen is)

Daarnaast is er een testmail gestuurd naar een gmail e-mail adres en deze kwam binnen 2 minuten aan.

Zou je het nogmaals een aantal keer kunnen testen en mij vertellen welke SMTP instellingen gebruikt?

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Dus als ik het zover goed begrijp speelt het probleem dus alleen op je zonnet e-mail adres waarmee het versturen naar gmail en naar KLM met uren vertraging aankomt maar van zonnet naar zonnet wel snel gaat ongeachte of je de webmail of een e-mail client via bijv. de ipad gebruikt.

Ik zal dit moeten overleggen en kom hier hopelijk morgen op terug
Hoi Kevin, test gedaan.
Ook in webmail gaat zonnet naar zonnet goed, net als op de iPad
Luuk
Reputatie 5
Badge +2
Duidelijk. Gezien dit probleem vrij specifiek is en soms wel soms niet goed lijkt te werken heb ik nog niet genoeg concrete info om een onderzoek op te kunnen zetten.

Om toch even weer bij de basis te beginnen: Zou je voor de zekerheid willen testen of dit probleem ook speelt wanneer je in de webmail van je zonnet e-mail naar hetzelfde zonnet e-mail verstuurt? Als het op die manier namelijk al vertraagd binnenkomt dan hebben we met niet veel anders te maken dan alleen het Tele2 domein en kunnen we dit laten onderzoeken.

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
De e-mails staan meteen in de map ‘verzonden’ op mijn iPad. En voor zonnet heb ik de Versatel SMTP server ingesteld (en voor Tele2 smtp.tele2.nl). Gebruik SSL staat uit, poort 25. Rest niet ingevuld.
Luuk
Reputatie 5
Badge +2
Hé Gleemans,

Het verzenden via een @tele2.nl en @zonnet.nl e-mail adres gaat via dezelfde server, ook als je een e-mail client gebruikt. Er zijn bij onze e-mail afdeling geen problemen bekend en we hebben nog geen andere klachten gehad over vertragingen dus het lijkt er op dat de storing lokaal veroorzaakt wordt.

Wanneer de mail niet direct aan lijkt te komen, staat deze dan wel in de verzonden map of in postvak uit?

Groet, Kevin
Kevin,
Gister weer getest. Email gestuurd naar Gmail vanaf zonnet, toen zelfde email vanaf Tele2, toen van zonnet naar zonnet. De eerste deed er een uur over, de tweede 3 seconden en de derde ook 3 seconde. Ik heb inmiddels ook een Tele2 adres aangevraagd, en die is altijd snel met verzenden. Maar zonnet heeft voor mij dus regelmatig vertraging.