versatel.nl mail komt aan op zonnet.nl mail

• 30 september 2018
  • 9 reacties
  • 3622 x bekeken

Mail bestemd voor inlognaam@versatel.nl komt binnen in mijn inlognaam@zonnet.nl mailbox.

Al jaren stuur ik mijn mailbox van zonnet.nl door naar een ander adres.
Sinds 2 weken functioneert dit niet meer.
Daarom automatisch doorsturen uitgeschakeld.
Nieuwe mail wordt nu zichtbaar in de Tele2 webmail.
Ik zie echter nu ook mail binnenkomen voor dezelfde inlognaam met als domeinnaam Versatel.nl.
Dit lijkt mij niet de bedoeling, denk ook niet dat de gebruiker van het versatel.nl adres hier blij mee is.
Kan het zijn dat dit als een alias aan mijn zonnet.nl adres is gekoppeld.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Rene,

Erg bijzonder! Omdat het om privé informatie gaat wil ik je vragen mij een privébericht te sturen waar o.a. het volgende in staat:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- E-mail adres waar naar toe gestuurd wordt
- E-mail adres waar het niet naar toe gestuurd wordt maar wel op binnen komt

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Je originele vraag is inmiddels beantwoord maar omdat je ook een vraag over het doorsturen van je e-mail hebt wil ik dit graag hier verder oppakken.

Je gaf aan dat je een undeliverable mail terug krijgt van deliver01.zonnet.isp-net.nl bij het doorsturen vanaf je zonnet e-mail adres met de foutmelding Host or domain name not found. Name service error for name=***.nl type=MX: Host not found, try again

Gebeurd dit bij alle e-mail die doorgestuurd worden en wat gebeurd er wanneer je een testmailtje vanaf je zonnet e-mail adres naar het andere e-mail adres wil sturen?
Dit probleem doet zich alleen voor wanneer automatisch doorsturen is ingesteld.
Als ik vanuit zonnet webmail een mail stuur naar het bewuste doorstuuradres dan komt deze direct aan.
Reputatie 5
Badge +2
En gebeurd dit bij alle e-mails nadat je het doorstuur e-mail adres erop zet?
Dit gebeurt bij alle mail.
Ik heb nu ter test een ongewone constructie ingeregeld.

Zonnet mail automatisch doorsturen naar Gmail.
Gmail mail automatisch doorsturen naar prive domein.

Als ik nu een mail stuur naar het Zonnet adres komt deze aan in het eigen prive domein.

Technisch werkt de route, echter zou dit ook moeten werken zonder de extra schakel lijkt mij.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb inmiddels overlegd wat de oorzaak van dit probleem kan maar dit is nog niet geheel duidelijk. Wat ik voorstel is dat ik voor jou vanaf mijn kant het doorstuur adres voor je instel en mocht het daarna nog niet werken zal ik de e-mail die je terugkrijgt met foutmelding inclusief de header moeten doorsturen naar de e-mail afdeling voor verder onderzoek.

Als je akkoord bent laat maar even weten via een privébericht en dan zal ik het doorstuur e-mail adres instellen en zal dit zo moeten blijven staan totdat we een antwoord/oplossing hebben voor dit probleem

Groet, Kevin
Ik zit te wachten op een aantal belangrijke mailtjes die ik niet wil missen.
In de huidige constructie komen deze in mijn mailbox aan.

Ik zal een berichtje posten wanneer we dit kunnen testen.
Dit zal waarschijnlijk vanaf do a.s. zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Begrijp ik, zeg het maar zodra je het doorstuur adres ingesteld wil hebben
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten