vraag

Vermogen webmailbox

• 7 juli 2020
  • 16 reacties
  • 396 x bekeken

Beste…

het vermogen van de webmailbox van tele2 is bijzonder klein. Even een dagje mails ontvangen en verzenden en hij zit vol. Is eigenlijk niet meer van deze tijd. Kan dat niet anders?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zeker wel, neem een gratis Gmail of Outlook.com mailadres, dat zijn professionele diensten met veel opslag en moderne apps. Je kunt zo'n account ook je Tele2 mail laten ophalen totdat je overal je nieuwe adres hebt doorgevoerd. Tele2 levert hoofdzakelijk een internetverbinding, het e-mailaccount is een bijproduct om de factuur af te leveren en enkele mails te kunnen ontvangen/versturen. Voor enthousiaste mailers of mails met bijlagen is de dienst eigenlijk te licht.

Reputatie 4

Ik vind het eigenlijk helemaal niet belachelijk om van een provider mail te verwachten dat deze op zijn minst functioneel is en dus voldoende ruimte heeft voor een normaal gebruik.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn ervaring is dat je beter kunt zorgen dat je provider onafhankelijk bent voor e-mail. Dan voorkom je een lock-down dat je nooit van provider kan/wilt wisselen omdat het veranderen van mailadres een heel gedoe is.

Reputatie 4

Dat ben ik volledig met je eens. Maar dat doet natuurlijk niets af aan mijn voorgaande uitspraak. (En zoals je weet stamt mijn ‘keus’ van e-mail nog uit de tijd dat er nog helemaal geen andere keus was dan provider e-mail, maar dat terzijde)

Reputatie 2

Dat heb ik ook wel eens gevraagd Nico, maar helaas geven ze daar geen gehoor aan.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, dit is al 20 jaar hetzelfde. Tele2 is een internet access provider. Email is een gratis extra's en wordt als best effort ondersteund vooral voor het ontvangen van de factuur..

Reputatie 4

...

Reputatie 4

​​​​​Uit de voorwaarden:

1. g E-mailaccount: een additionele Dienst, al dan niet tegen betaling, met een op jouw naam gesteld uniek adres, waarmee elektronisch berichten uitgewisseld kunnen worden.

9.10 Tele2 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen maar verstrekt ter zake geen garantie. Tele2 verstrekt eveneens geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid, ononderbroken levering, inhoud, samenstelling, de kwaliteit en/of de snelheden van de Dienst. Je handelt derhalve geheel op eigen risico indien je de Dienst desondanks voor, bijvoorbeeld, commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals de uitoefening van beroep of bedrijf, gebruikt.

Staat daar nou: “een additionele Dienst, al dan niet tegen betaling, met een op jouw naam gesteld uniek adres, waarmee elektronisch berichten uitgewisseld kunnen worden.”

of staat daar nou:”een gratis extra die alleen dient om de factuur af te leveren”

Staat daar nou: “Tele2 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen”

of staat daar nou: “ Je dienst wordt als best effort ondersteund vooral voor het ontvangen van de factuur”

Dit is nu echt mijn laatste poging hoor….nu ben ik er wel klaar mee...dus wees gerust, hierna is het forum weer voor jullie :)

Reputatie 6
Badge +1

De grote buurman, T-mobile heeft 2 Gb mailbox. Dat is toch een groot verschil. 

Reputatie 4

En als een grotere mailbox nodig is voor het zo ongestoord mogelijk laten verlopen van de dienst, dan zal tele2 niet nalaten dit tot stand te brengen toch? Tele 2 heeft zichzelf toch contractueel inspanningsplichtig gemaakt om de dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen immers?

Nou, blij dat we dat ook weer rechtgezet hebben, kunnen we hier ook weer gewoon verder zonder die ‘E-mail is alleen voor de factuur’ onzin.

Reputatie 7
Badge +4

Bij T-Mobile is alles beter. Is ook de premium brand genoemd. 

Reputatie 4

Ik wil gewoon van mijn tele2 diensten gebruik maken. Ik ben al 20 jaar klant, ik ben nog nooit zelf van welke dienst dan ook gewisseld in mijn leven. Een trouwere hond kun je je niet voorstellen. Toch wordt ik hier alleen maar richting de tuin van de buurman geschopt, dit kan toch niet waar zijn.

Ik weet nog dat Rox zei dat ik me hier welkom moest voelen, nou, ik zit hier inmiddels huilend te typen. Is dit nu de bedoeling van dit forum? Wat is dit voor nachtmerrie?

Reputatie 2

Het is gewoon prettig om een mailbox te hebben zonder reclame. Internet is sneller geworden, de mailbox is niet meegegroeid.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een gratis Outlook.com adres gekoppeld aan de gratis W10 mail client voor pc en de app op mijn iPhone, zie  nooit reclame want dat is alleen in de browser.

Reputatie 2

Heb het geprobeerd maar het beviel mij niet.

Hopelijk strijken ze toch een keer over hun hart bij Tele2.

Bovendien blijf je langer klant of neem je meer diensten af als e-mail goed werkt.

Reputatie 4

Inmiddels is ook het Europese hof van justitie duidelijk hoe veilig je bent bij partijen die o.a. outlook en g-mail verzorgen, het lijkt erop dat mijn zorgen meer dan terecht waren; Europese data-uitwisseling met VS ongeldig verklaard.

Het goede nieuws is dat je met je oulook / g-mail account nu mogelijk wel aanspraak kunt maken op een schadevergoeding. Hoop wel dat ze daar dan een chatbot voor gaan maken, anders wordt het lastig om iemand te pakken te krijgen hahaha

Reageer