beantwoord

Verandering in webmail

  • 12 August 2020
  • 20 reacties
  • 489 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zie dat er in mijn webmail opeens zon staat in plaats van tele2. Dat is heel lang geleden dat ik dat logo gezien heb. Vanwaar deze verandering? Betekend dit dat de zon mail adressen niet meer met versatel op dezelfde server staan?

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2020, 12:10

Bekijk origineel bericht

20 reacties

Reputatie 7

Dit topic al gelezen? https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/news-ik-heb-een-e-mail-van-zonnet-ontvangen-wat-nu-80455

Reputatie 7
Badge +8

Bij mijn versatel staat nu ook zon. Maar versatel en zonnet is hetzelfde. Ik heb versatel, maar met zonnet als achtervoegsel komt die mail ook bij mij aan. 

Reputatie 7
Badge +12

Per oktober zul je moeten gaan betalen voor een zonnet of versatel email adres. Of overstappen op gmail, Outlook etc.

Reputatie 7
Badge +8

Of overstappen op tele2? 

Maar ik krijg geen reactie. 

Reputatie 7

Bij mijn versatel staat nu ook zon. Maar versatel en zonnet is hetzelfde. Ik heb versatel, maar met zonnet als achtervoegsel komt die mail ook bij mij aan. 

Klopt, de ene is een alias bij de ander en komt daarom aan in dezelfde mailbox.

Reputatie 7

Of overstappen op tele2? 

Maar ik krijg geen reactie. 

Kan wel, maar ik zou het niet doen.

Nee, dat had ik nog niet gelezen. Ik heb dan ook helemaal geen bericht gehad hierover. Ik neem aan dat als ik geen bericht krijg dit hele verhaal niet van toepassing is op mij? Ik ben immers gewoon nog steeds tele2 klant.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Wel Tele2 klant, maar je hebt een (betaald) abonnement op een internet access dienst. De oude email adressen zijn geen onderdeel van die dienst. Je kan wel een Tele2 adres behouden. Het in stand houden van de oude adressen wordt overgelaten aan een derde partij. Persoonsgegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van de dienst zullen zijn gedeeld. Dat mogen ook niet meer dan noodzakelijke gegevens zijn, zoals het email adres. Je zult zelf je moeten melden als je een betaalde email dienst wil afnemen en dan meer persoonsgegevens beschikbaar stellen aan dat bedrijf zodat ze ook facturatie kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik hoef niet over te stappen. Ik ben ca 18 jaar tevreden klant van Tele2 met vanaf het begin een versatel mailadres. Blijkbaar is dat een spiegel van zonnet. Ik wil dat gewoon behouden zonder extra kosten. 

Het gaat niet om een oud e-mail adres maar om een bestaand e-mail adres dat nog steeds gebruikt wordt. Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is. 

Wel Tele2 klant, maar je hebt een (betaald) abonnement op een internet access dienst. De oude email adressen zijn geen onderdeel van die dienst. Je kan wel een Tele2 adres behouden. Het in stand houden van de oude adressen wordt overgelaten aan een derde partij. Persoonsgegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van de dienst zullen zijn gedeeld. Dat mogen ook niet meer dan noodzakelijke gegevens zijn, zoals het email adres. Je zult zelf je moeten melden als je een betaalde email dienst wil afnemen en dan meer persoonsgegevens beschikbaar stellen aan dat bedrijf zodat ze ook facturatie kunnen doen.

 

Het enige wat ze gaan uitvoeren is het ongevraagd beëindigen van mijn e-mail account. En daar levert tele2 zonder toestemming mijn persoonsgegevens voor? 

Reputatie 7
Badge +12

Het gaat niet om een oud e-mail adres maar om een bestaand e-mail adres dat nog steeds gebruikt wordt. Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is. 

Tja, er is een heel topic door de moderators aan gewijd en een hele website opgebouwd. Zit ook wel iets in. De mail oplossing was erg oud en onvolwassen geworden in relatie tot andere mail oplossingen. Nu wordt dat beter en daar hoort een kostenplaatje bij. Andere providers verhogen jaarlijks de internet access product onder de noemer “netwerk verbeteringen”..  Hier kun je tenminste nog kiezen of je dat geld er voor over hebt of een ander email adres neemt.

Reputatie 7
Badge +8

Maar krijgen we daarvoor in de plaats dan een tele2 mailadres als onderdeel van ons contract met Tele2? Daar is het versatel mailadres toch een onderdeel van. Bij internet plus telefoon plus TV hoort toch ook een mailadres. Die zogenaamde hulp bestaat niet. Na een week nog geen antwoord op die vraag. 

Reputatie 7
Badge +12

Tja, allemaal goede vragen, ik denk dat @Shilka vandaag zonnet gaat bellen met zijn ontvangen van email probleem. Horen we van hem wel wat de ervaring is.

Aangezien ik nog geen bericht heb gehad moet ik voor support gewoon hier op het forum zijn:

 

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail!

 

Voor de duidelijkheid (ook even aan jou @pipodeclown )

Het topic wat pipo heeft gelinkt geldt alleen voor mensen met een zonnet / versatel mail account die geen betaalde producten meer afnemen bij tele2.

 

  

 

Wie ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres en geen betalende diensten bij Tele2.

 

 

Mensen met een zonnet / versatel e-mail adres die gewoon betalende Tele2 klant zijn en mensen met een tele2 mail adres krijgen geen bericht van zonnet.nl en kunnen dus gewoon hier op het forum en bij de helpdesk terecht voor hun e-mail support. Voor hen blijft de mail een aan hun product gekoppelde geleverde dienst waar dus niet apart voor betaald hoeft te worden via zonnet.

 

Mij niet weer zo laten schrikken AUB, hahaha.

(Ik begrijp dat jullie zelf ook op het verkeerde been gezet waren door de aanvankelijke gebrekkige informatie natuurlijk)

Reputatie 5

Voor de duidelijkheid (ook even aan jou @pipodeclown )

Het topic wat pipo heeft gelinkt geldt alleen voor mensen met een zonnet / versatel mail account die geen betaalde producten meer afnemen bij tele2.

 

  

 

Wie ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres en geen betalende diensten bij Tele2.

 

 

Mensen met een zonnet / versatel e-mail adres die gewoon betalende Tele2 klant zijn en mensen met een tele2 mail adres krijgen geen bericht van zonnet.nl en kunnen dus gewoon hier op het forum en bij de helpdesk terecht voor hun e-mail support. Voor hen blijft de mail een aan hun product gekoppelde geleverde dienst waar dus niet apart voor betaald hoeft te worden via zonnet.

 

Mij niet weer zo laten schrikken AUB, hahaha.

(Ik begrijp dat jullie zelf ook op het verkeerde been gezet waren door de aanvankelijke gebrekkige informatie natuurlijk)

Lekker bezig @Shilka! Snap dat je ervan geschrokken was, sorry. Ik geef eerlijk toe dat ik het duidelijker moest vermelden in mijn topic, maar dankzij jullie feedback heb ik het er nu in verwerkt. Thanks all! Graag alle vragen rondom deze kwestie in het Zonnet topic stellen, zodat ik die kan bundelen en intern doorsturen. 

Reputatie 7

Voor de duidelijkheid (ook even aan jou @pipodeclown )

Het topic wat pipo heeft gelinkt geldt alleen voor mensen met een zonnet / versatel mail account die geen betaalde producten meer afnemen bij tele2.

 

  

 

Wie ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres en geen betalende diensten bij Tele2.

 

 

Mensen met een zonnet / versatel e-mail adres die gewoon betalende Tele2 klant zijn en mensen met een tele2 mail adres krijgen geen bericht van zonnet.nl en kunnen dus gewoon hier op het forum en bij de helpdesk terecht voor hun e-mail support. Voor hen blijft de mail een aan hun product gekoppelde geleverde dienst waar dus niet apart voor betaald hoeft te worden via zonnet.

 

Mij niet weer zo laten schrikken AUB, hahaha.

(Ik begrijp dat jullie zelf ook op het verkeerde been gezet waren door de aanvankelijke gebrekkige informatie natuurlijk)

Fijn dat er duidelijkheid is! 🤡

Het ticketing-systeem werkt op mailadres support @ zonnet.nl zonder spaties. 

Misschien kent het je ook een ticket toe als je geen ticketnummer in je subject meestuurt.

 

Dank je RMast. Ik heb nog niet direct te maken met zonnet, alleen via Tele2 (voor zover ik het nu begrijp tenminste, ik heb daar nu nog steeds geen duidelijkheid over kunnen krijgen). Wel heb ik zonnet een aantal vragen gesteld via support, maar daar tot op heden geen reactie op gekregen. De vragen zijn echter niet van dien spoedeisende aard dat ik ze via het ticket systeem wil stellen. Ik laat het eerst maar rusten want volgens mij zijn ze bij zonnet support wel aan hun tax wat support capaciteit betreft op dit moment. Ik hoop dat je zelf je problemen snel opgelost ziet, en dat zonnet de mail goed op de rail krijgt, want dat is ook voor belang voor de mail van mensen die wel betalend tele2 klant zijn.

Reageer