uitgaande mail werkt niet

• 8 april 2015
  • 16 reacties
  • 471 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 6 reacties
Na het overstappen van kpn naar tele 2 kan ik via mozilla thunderbird en mijn zonnet adres nog wel mail ophalen maar niets meer versturen.
Heb het juiste adres smtp.versatel.nl ingesteld en de correcte poort 25 maar het versturen werkt nog steeds niet.
Heb hier over veel problemen gezien en gelezen op dit forum maar nog niet de juiste oplossingen gevonden voor mijn probleem.
Krijg de volgende melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: sorry, your mail was administratively denied. (#5.7.1).
Weet iemand raad?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Badge +4
Hoi MPM,

Er waren inderdaad problemen met het uitzenden van mails middels een mailprogramma icm een zonnet account. Deze moeten sinds vandaag opgelost zijn!
Ervaar je nog hetzelfde? Werkt webmail wel?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Hoi MPM,

Er waren inderdaad problemen met het uitzenden van mails middels een mailprogramma icm een zonnet account. Deze moeten sinds vandaag opgelost zijn!
Ervaar je nog hetzelfde? Werkt webmail wel?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice

Hoi Maurice het werkt nog steeds niet hoor, webmail werkt wel maar daar kan ik niet al mijn zakelijke mail mee versturen
dit moet via thunderbird
Badge +4
Hey MPM,

Heb je al geprobeerd je account te verwijderen uit je mailprogramma en het opnieuw in te stellen? In veel gevallen helpt dat de problemen op te lossen!

Groetjes
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik dat doe ben ik dan niet alle mail kwijt die daar nog in zit?
Badge +4
Ja dat wel, op het moment dat je het account verwijderd uit het programma zal de data uit het programma ook verwijderd worden.
Afhankelijk van hoe het ingesteld staat zou je het nog wel via webmail moeten kunnen inzien, controleer dat eerst aub. ;)

Groetjes!
Badge +5
Ga naar extra / accountinstellingen in thunderbird

kies daar links Uitgaande Server(SMTP)

Kies rechts je versatel smtp en klik bewerken.

Stel in het geopende schermpje Beveiliging en Authenticatie beide opties op GEEN in.
Poort is inderdaad 25.
Ga naar extra / accountinstellingen in thunderbird

kies daar links Uitgaande Server(SMTP)

Kies rechts je versatel smtp en klik bewerken.

Stel in het geopende schermpje Beveiliging en Authenticatie beide opties op GEEN in.
Poort is inderdaad 25.

Dit helpt niet maar bedankt voor de tip
Badge +5
Je kunt ook nog proberen om smtp.zonnet.nl te gebruiken, die werkt ook gewoon nog net als pop3.zonnet.nl
Het is dezelfde server maar heb het wel eens meegemaakt dat het toch verschil maakte.

Anders lijkt het probleem toch echt bij Tele2 te liggen.
Reputatie 6
Badge +5
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik dat doe ben ik dan niet alle mail kwijt die daar nog in zit?Je kunt eerst voor je het programma un-installed als het goed is wel je 'postvak in' opslaan
op je computer en later weer terug zetten. Zo moeten de oude mails in ieder geval
wel bewaard blijven, mochten ze niet allemaal op de server staan.
En je contactpersonen kun je eerst ook exporteren.:)

Er blijft soms na die mailproblemen op de achtergrond iets fout gaan, wat na
een nieuwe installatie van het programma mogelijk opgelost kan worden.

Ik garandeer trouwens niet voor 100% dat dit het oplost. :8
Maar waarschijnlijk wel.
Ja dat wel, op het moment dat je het account verwijderd uit het programma zal de data uit het programma ook verwijderd worden.
Afhankelijk van hoe het ingesteld staat zou je het nog wel via webmail moeten kunnen inzien, controleer dat eerst aub. ;)

Groetjes!

account verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dit heeft ook geen resultaat
Je kunt ook nog proberen om smtp.zonnet.nl te gebruiken, die werkt ook gewoon nog net als pop3.zonnet.nl
Het is dezelfde server maar heb het wel eens meegemaakt dat het toch verschil maakte.

Anders lijkt het probleem toch echt bij Tele2 te liggen.

werkt helaas ook niet
Reputatie 6
Badge +5

Groetjes!

Nee, je zou echt het hele programma eerst moeten verwijderen.
Of misschien dat je een 2e e-mail programma kunt installeren om
te checken of het daarmee wel werkt.
Daarmee zou je vrij zeker kunnen weten dat compleet on-installeren
en weer opnieuw installeren van het 1e de oplossing zou kunnen zijn.
Kun je later dat 2e programma eventueel wel weer verwijderen. 🙂

Groetjes!

Nee, je zou echt het hele programma eerst moeten verwijderen.
Of misschien dat je een 2e e-mail programma kunt installeren om
te checken of het daarmee wel werkt.
Daarmee zou je vrij zeker kunnen weten dat compleet on-installeren
en weer opnieuw installeren van het 1e de oplossing zou kunnen zijn.
Kun je later dat 2e programma eventueel wel weer verwijderen. :)

Zelfs dit geeft geen oplossing krijg nog steeds de volgende melding:
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: sorry, your mail was administratively denied. (#5.7.1).
Reputatie 6
Badge +5
Administratively denied? Nog steeds?
Dat moet dan nu toch een instelling bij Tele2 zijn, zou je denken dan....
Raar...Misschien dat Maurice van Tele2 hier nog iets over zeggen kan?

Ik lees trouwens in een ander oud topic dit:
'Een bekend probleem als je even googled, ik ben op een blacklist voor spam terechtgekomen.'
En verder:
'na meerdere malen met de klantenservice aan de lijn te hebben gezeten en maar blijven pushen
hebben ze uiteindelijk het probleem voor hem opgelost. Het bleek simpel: tele2 moest hem
van een blacklist laten halen die in opdracht van tele2 bestond.
Het was maar 1 lijst, dus niet allerlei lijsten van verschillende providers.
Vervolgens kon hij weer mailen naar iedereen,....'

Dus als dat het misschien is, en bovenstaande is ook waar,
dan is dat alleen door iemand van Tele2 op te lossen.
Misschien dat het hier iets gemakkelijker kan zonder te hoeven
pushen en dergelijke, als het weer verder word opgepakt. :8

Het is dan blijkbaar op IP adres geblokkeerd (?),
als met de webmail versturen nog wel werkt....
Badge +4
Ja dat klinkt inderdaad alsof het niets te maken heeft met wat jij ingesteld hebt.

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes
Badge +4
Hoi MPM,

Is je situatie inmiddels opgelost of heb je nog hulp nodig?

Groetjes Maurice