Sticky F.A.Q.

Tele2 e-mail stopt

Tele2 e-mail stopt
Reputatie 7
Badge +12

Tele2 e-mail stopt! 

Binnenkort houdt de Tele2 e-maildienst op te bestaan. Nadat de dienst is gestopt kun je geen e-mails meer versturen en/of ontvangen.

Lees meer op https://www.tele2.nl/emailstop

 

Je hebt een bericht van ons ontvangen, met daarin de datum waarop je e-maildienst stopt. Geen zorgen, wij helpen je graag met de overstap naar een nieuwe e-mailprovider.

 

Wij hebben de afgelopen jaren gebruik gemaakt van de dienstverlening van InterNL. Hierdoor heb je jarenlang gebruik kunnen maken van het e-mailplatform met een e-mailadres van Tele2, Versatel of Zonnet. Aan alle goede dingen komt een eind; deze e-maildienst stopt binnenkort!
 


 

Ben je nog niet geïnformeerd? Dan ontvang je binnenkort bericht van ons. Geen zorgen, de datum van het informeren is bepalend voor de datum van het stopzetten van jouw dienst. Wanneer je het bericht ook ontvangt; je hebt altijd nog 7 maanden toegang tot je e-mail. Je hebt dan ruim de tijd om alle belangrijke mailtjes die je wil bewaren door te sturen naar je nieuwe e-mailadres.

 

Bij het zoeken naar een nieuw e-mailadres heb je genoeg keuze. Denk hierbij aan Gmail van Google of Outlook van Microsoft. Dit zijn gratis e-maildiensten met vele voordelen, zoals veel opslagruimte en goede spamfilters.

 

FAQ

 

Ik wil mijn gegevens aanpassen maar ben mijn inloggegevens kwijt. Kunnen jullie deze opnieuw sturen?

Via de optie ‘Wachtwoord vergeten’ of ‘Gebruikersnaam vergeten’ kun je je 
inloggegevens opnieuw laten verzenden per e-mail. 

 

Hoe kan ik de gebruikersnaam en/of wachtwoord van MijnTele2  aanpassen?

Je kunt je gebruikersnaam niet aanpassen. Je kunt alleen je wachtwoord wijzigen. Ga naar MijnTele2 en kies hier voor Internet, TV + Bellen.  Zodra je bent ingelogd klik dan op de optie Inloggegevens wijzigen.

 

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?

Ga naar MijnTele2 en kies hier voor Internet, TV + Bellen. Na het inloggen kun je je persoonlijke gegevens aanpassen.

 

Naar welk e-mailadres sturen jullie mij informatie?

Wij sturen informatie naar de/het bij ons bekende e-mailadres(sen). Wil je weten welke dat zijn? Log dan in op MijnTele2.

 

Hoe zeg ik mijn Tele2 Thuis abonnement op?

Je kunt indien gewenst je abonnement kosteloos opzeggen. Wil je hier gebruik van maken? Kijk dan op deze pagina.

Bellen kan ook. Neem contact met ons op via telefoonnummer 020-7544465. We helpen je graag verder!

 

Moet ik mijn abonnement ook opzeggen als ik alleen een Tele2 e-mailadres heb?

Als je alleen een Tele2 e-mailadres hebt hoef je niets te doen. De dienst stopt vanzelf zeven maanden nadat je van ons een e-mail hebt ontvangen met de aankondiging. Wil je je oude mails nog bewaren? Stuur die dan door naar je nieuwe e-mailadres!

 

Vanaf wanneer kan ik mijn e-mailaccount niet meer gebruiken en benaderen?

Zeven maanden nadat je van ons een e-mail hebt ontvangen met de aankondiging. Stel dat je op 1 mei 2023 bent geïnformeerd over het stoppen van de dienst dan kun je vanaf 1 november 2023 geen gebruik meer maken van de dienst.

 

Wat kan ik doen om belangrijke informatie zoals de Tele2 factuur te blijven ontvangen?

Als je op je huidige @Tele2.nl e-mailadres je (Tele2) facturen ontvangt is het belangrijk dat je dit aanpast naar een nieuw/alternatief e-mailadres. Zo blijf je je rekeningen in de toekomt op het juiste e-mailadres ontvangen.

 

Waar kan ik een ander (gratis) e-mailaccount aanmaken?

Maak gratis een e-mailaccount aan bij een andere e-mailprovider zoals bijvoorbeeld Gmail of Hotmail.

 

Hoe kan ik belangrijke e-mails uit mijn Tele2 e-mailbox bewaren?

Wil je al je belangrijke e-mails of Tele2 rekeningen bewaren uit je MijnTele2-omgeving? Stuur deze dan tijdig door naar je nieuwe e-mailadres.

 

Hoe informeer ik mijn vrienden en belangrijke instanties?

Informeer je vrienden, kennissen en eventuele andere belangrijke contactpersonen over je nieuwe e-mailadres. Bijvoorbeeld door ze een mailtje te sturen met je Tele2- én je nieuwe e-mailadres (voor het geval deze laatste onverhoopt in de spambox van je contacten terecht komt).

 

Moet ik mijn contactdetails bijwerken op websites?

Werk ook op alle belangrijke plekken je contactdetails bij. Denk hierbij aan websites waarop je het @Tele2.nl e-mailadres gebruikt om bijvoorbeeld in te loggen en/of je wachtwoord op te vragen.

 

Hoe pas ik mijn Tele2 e-mailaccount aan op mijn smartphone?

Nadat je alle gegevens hebt overgezet of verwijderd kun je je e-mailaccount aanpassen op je smartphone. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per telefoon. Kijk daarom in de handleiding van het toestel hoe je jouw e-mailaccount aanpast.

 

Goed om te weten!

In je persoonlijke MijnTele2-omgeving blijft je e-mailbox nog wel zichtbaar. Ook nadat de e-maildienst stopt. Nadat de dienst is gestopt kun je geen e-mails meer versturen en ontvangen.

 

Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op via support@tele2.nl of 020-7544465


22 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

Kort antwoord: Nee

Des

Hallo! Weet iemand of het nog mogelijk is om een auto-forward te laten instellen op een oud @tele2.nl email adres? Ik probeer nog een password reset link te ontvangen van mn social media account dat nog enkel en alleen gekoppeld was aan m'n @tele2.nl mail account? 😱

Reputatie 7
Badge +8

Vandaag, 8 april 2024 werkt Versatel mail nog steeds.

Het wordt wel overspoeld met spam!

Ik ga niks meer wissen.

Laat het maar randvol met spam worden.

Alles wat belangrijk was is inmiddels verhuisd.

Hallo beste Eric,

Ik gebruik al sinds ik bij Tele2 zit hun webmail en dat is al meer dan 20 jaar denk ik en dus al mijn administratie en zaken regel ik daar en heb ik in mappen zitten.

Nu er aangekondigd is dat zij hiermee gaan stoppen, aan het eind van het jaar, ben ik begonnen met alles over te zetten naar Outlook, maar als je eens wist hoeveel werk dit met zich meebrengt en alles door te sturen en te ordenen…..

En wat dacht je van al mijn contacten berichten dat ik een nieuw e-mailadres heb en deze aan hen door te geven…, ze weten bij Tele2 echt niet wat ze hiermee aanrichten bij sommige klanten, ik was hier best wel in teleurgesteld  en kwaad, want ze weten echt niet hoeveel dit van mijn , toch al zo kostbare, tijd gaat kosten en kan ik er eigenlijk helemaal niet bij hebben…

Ook verwacht ik van Tele2  dat ze uit "coulance” hiervoor een tegemoetkoming doen toekomen, want ook mijn tijd kost geld …

Verder ben ik best wel tevreden met mijn abonnement voor internet met onbeperkt vast bellen van Tele2, alleen jammer dat ze de service van webmail gaan stoppen, jammer  jammer, echt jammer!

 

En dat te bedenken dat je op 15-1 nog gewoon kunt emailen met en emails ontvangen op ...@tele2.nl

Zou het dan toch een phisingmail geweest zijn denk je dan, de tekst van de aankondiging van in juni 2023 teruglezend.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @speeltuinconfetti ,

 Dit lijkt echt geen opzet. Maar inderdaad mog een reden om z.s.m. naar een ander email adres te gaan. Mijn advies, neem een eigen domeinnaam en dan een email hosting provider.  Kost een paar euro per maand, maar met je eigen domeinnaam weet je zeker dat je nooit meer hoeft te wisselen. 

Sinds we de mail hebben gekregen dat tele2/Zonnet mail stopt krijgen we ineens dagelijks 30 tot 40 spam mailtjes per dag.

 

Trouwens belachelijk om hiermee te stoppen omdat zogenaamd niemand hier gebruik van maakt, wij maken hier dagelijks gebruik van en zo te zien zijn er nog meer gebruikers die de mail gebruiken.

 

Ook de zin dat jullie het begrijpen dat mensen hierdoor hun abonnement op willen zeggen lijkt erop dat we niet goed genoeg zijn na jaren gebruik te hebben gemaakt van deze dienst.

Ik ben ook al jaren klant, heb zelfs een zonnet mailadres.

Het hoorde gewoon bij een internetverbinding, bij alle providers. Dat was jarenlang zo.

Toch een beetje een uitkleding van de dienstverlening en inderdaad een heleboel werk om dit om te zetten, aangezien bij mij alles loopt via zonnet. Heel vervelend en niet klantvriendelijk. De continuïteit van mailadres was nog een reden om klant te blijven.

Natuurlijk kun je je abonnement opzeggen, maar dat vind ik geen argument om hierbij te betrekken. Het gaat om het ongemak waarmee Tele2 de bestaande klanten nu opzadelt.

Als Tele2 er nu voor koos om geen mailadressen aan te bieden aan nieuwe klanten en dit dan ook duidelijk vermeldde in hun aanbieding, dat zou ik nog kunnen begrijpen. 

Hier ben ik het als Tele2 klant van het eerste uur met nog een @versatel email adres volledig mee eens! Dit gaat mij heel veel werk kosten, deze actie (maar vooral ook de manier van communiceren met betrekking tot het zogenaamde gratis karakter van deze emailadressen) is zeer klantonvriendelijk. 

Ik ben ook al jaren klant, heb zelfs een zonnet mailadres.

Het hoorde gewoon bij een internetverbinding, bij alle providers. Dat was jarenlang zo.

Toch een beetje een uitkleding van de dienstverlening en inderdaad een heleboel werk om dit om te zetten, aangezien bij mij alles loopt via zonnet. Heel vervelend en niet klantvriendelijk. De continuïteit van mailadres was nog een reden om klant te blijven.

Natuurlijk kun je je abonnement opzeggen, maar dat vind ik geen argument om hierbij te betrekken. Het gaat om het ongemak waarmee Tele2 de bestaande klanten nu opzadelt.

Als Tele2 er nu voor koos om geen mailadressen aan te bieden aan nieuwe klanten en dit dan ook duidelijk vermeldde in hun aanbieding, dat zou ik nog kunnen begrijpen. 

Tja, maar als ik de pagina's lees waar ze het internet product aanbieden lees je eigenlijk niks over een email dienst.. Dat het gratis meekwam was dus eigenlijk misschien logisch, maar stond nergens beschreven? Je kon het ook niet uitzetten zoals Bellen en het TV product.

 

Beste Eric,

Ik ben al ik weet niet hoelang klant bij Tele2, toen ik dit abonnement nam heette het nog Versatel en later werd het Tele2, ik denk dat dit al langer als 20 jaar geleden is, zo niet langer….  Ik heb toen de verandering van de e-mailservice van destijds ook meegemaakt, toen ging mijn …...@versatel.nl over naar …...@tele2.nl.  Zelfs voor Versatel heette het Zonnet…, kan je nagaan hoelang ik al klant ben van Tele2…. Toen ik destijds internet bij hen nam was dat mede ook dat ik daar een e-mailservice erbij kreeg… Logisch dat je dat nu nergens meer kan lezen of achterhalen en de pagina's waar jij het over hebt, met product aanbiedingen, daar staat het uiteraard niet meer in vermeld… Kortom, ik blijf het echt jammer vinden, want wat je al tientallen jaren, met veel plezier gebruikt, is het vervelend om er afscheid van te nemen en het brengt een boel werk met zich mee, dat weet ik wel…

Gr.  Ruud

Reputatie 7
Badge +12

Tja, maar als ik de pagina's lees waar ze het internet product aanbieden lees je eigenlijk niks over een email dienst.. Dat het gratis meekwam was dus eigenlijk misschien logisch, maar stond nergens beschreven? Je kon het ook niet uitzetten zoals Bellen en het TV product.

 

Hoi @r-koet 

Moderators hebben geen toegang tot de teLe2 thuis systemen.  Dit is een klantenforum waar je in de basis met andere klanten praat. Directe klantenservice is er alleen telefonisch. Vandaar zijn advies. Maar ik heb nergens gelezen dat je na de gratis email dienst een lager bedrag gaat betalen voor je internet lijn. Dat is ook de reden dat ze klanten de mogelijkheid geven om kosteloos op te zeggen.

beste Eric,

Ik schreef ook, “Uit Coulance”, maar hoezo een gratis e-mailservice? Als je een provider neemt is het toch logisch dat je ook een e-mailservice krijgt?

Beetje vreemd allemaal.

M.v.g.

Ruud

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @r-koet 

Moderators hebben geen toegang tot de teLe2 thuis systemen.  Dit is een klantenforum waar je in de basis met andere klanten praat. Directe klantenservice is er alleen telefonisch. Vandaar zijn advies. Maar ik heb nergens gelezen dat je na de gratis email dienst een lager bedrag gaat betalen voor je internet lijn. Dat is ook de reden dat ze klanten de mogelijkheid geven om kosteloos op te zeggen.

Beste Johrick,

 

Hartelijk dank voor je reactie, maar ik denk dat contact opnemen met Tele2 Thuis helemaal geen zin heeft, ze zullen de boel echt niet meer gaan omdraaien denk ik…

Alleen zou het uit “coulance”mooi wezen als ze zelf met een tegemoetkoming zouden komen, ik vind dat men daar niet om hoeft te vragen, of zie ik dit verkeerd ? Ik vind dat zo raar , zelf om een tegemoetkoming vragen…

Groetjes en nogmaals dank!

Ruud

Leiden.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @r-koet

Ik kan de teleurstelling begrijpen! Ik zou er ook even flink zuur van zijn als het e-mailadres wat ik al jaren gebruik uit de lucht zal worden gehaald. Hier op de Community heb ik geen toegang tot de Tele2 Thuis systemen. 

Wel kun je altijd een poging wagen om telefonisch contact op te nemen met mijn collega’s van Tele2 Thuis. Zij kunnen altijd met je meedenken en meekijken of iets mogelijk is! Mijn collega’s zijn bereikbaar op 020 - 754 4444. De openingstijden zijn: maandag - vrijdag: 09:00 - 20:00, zaterdag: 09:00 - 17:30 en op zondag + feestdagen: gesloten. Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het natuurlijk graag! 

Hallo beste Eric,

Ik gebruik al sinds ik bij Tele2 zit hun webmail en dat is al meer dan 20 jaar denk ik en dus al mijn administratie en zaken regel ik daar en heb ik in mappen zitten.

Nu er aangekondigd is dat zij hiermee gaan stoppen, aan het eind van het jaar, ben ik begonnen met alles over te zetten naar Outlook, maar als je eens wist hoeveel werk dit met zich meebrengt en alles door te sturen en te ordenen…..

En wat dacht je van al mijn contacten berichten dat ik een nieuw e-mailadres heb en deze aan hen door te geven…, ze weten bij Tele2 echt niet wat ze hiermee aanrichten bij sommige klanten, ik was hier best wel in teleurgesteld  en kwaad, want ze weten echt niet hoeveel dit van mijn , toch al zo kostbare, tijd gaat kosten en kan ik er eigenlijk helemaal niet bij hebben…

Ook verwacht ik van Tele2  dat ze uit "coulance” hiervoor een tegemoetkoming doen toekomen, want ook mijn tijd kost geld …

Verder ben ik best wel tevreden met mijn abonnement voor internet met onbeperkt vast bellen van Tele2, alleen jammer dat ze de service van webmail gaan stoppen, jammer  jammer, echt jammer!

Reputatie 7
Badge +12

Een provider email is een slechte keus voor een consument. Het is tegenwoordig zo belangrijk en als je overstapt naar een andere internet provider verlies je dat adres na 6 maanden.

De meeste mensen gebruiken gelukkig een provider onafhankelijk adres, gratis of voor een paar euro per maand via een gespecialiseerde email hosting provider zoals bijvoorbeeld Strato.

Dus jij zit helemaal op het juiste spoor met je eigen domeinnaam! Tele2 is goed in verbindingen en laat email, usenet, webpagina hosting volledig over aan gespecialiseerde bedrijven. T-mobile heeft trouwens ook stoppen van email per 1-4-2024 aangekondigd,  dus dit is waar de markt zich heen ontwikkeld.

Hallo Tele2,

Waarom stoppen jullie met de e-mailservice? Misschien is het mogelijk een eigen domeinnaam met email hosting voor uw klanten te nemen, een provider die internet aanbied en geen e-mailservice, dat kan toch niet?

Beetje jammer, dit had ik niet verwacht na tientallen jaren als klant van Tele2……

Heel jammer  😒

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Muisjeliz, wat Floor zegt klopt helemaal. Deze mail is inderdaad vanuit ons gestuurd en mag als niet verzonden beschouwd worden. Ik zie inmiddels een update over dit probleem en dat het is opgelost. Je zou deze mail nu niet meer moeten ontvangen. 

Super goed van je dat je dit bericht bij ons deelt om het aan te geven en te controleren, bedankt hiervoor! 😊

Dag Floor,

Dank je voor je reactie! De medewerkster van de klantenservice zei me dat dit geen mailadres van jullie was?

Je snapt wel waarom ik hierover contact gezocht heb denk ik, “normale” phisingmails zijn zo makkelijk te herkennen, daar bel ik niet eens voor 😉

Maar fijn dat dit zo opgepakt wordt! Super!

Groetjes,

Liesbet

Reputatie 6
Badge +7

Dag Liesbet,

Het leek inderdaad voor ons ook op phishing, maar de afzender is wel een e-mailadres van ons.

Ik vermoed zelf dat er ongewenst Mijn Tele2 accounts worden gemaakt met willekeurige e-mailadressen door een boosdoener, maar het is in ieder geval intern nog in onderzoek.

Zodra wij weten wat hier mis ging (kan natuurlijk ook een systeem-fout ergens zijn), laten we het weten.

Goedemiddag,

Vandaag een mail gekregen over het activeren van mijn Tele2 account. Daar ik helemaal geen klant ben, was dit al raar, dus maar even naar de klantenservice gebeld.

Daar kreeg ik te horen dat dit dus toch een phishingmail is. Normaal herken ik zulke mails goed, maar deze hebben ze echt moeite voor gedaan (spelling uitert correct en een zeer logisch mailadres als afzender). Daarom wil ik dit graag delen hier (ook op verzoek van de klantenservice).

Bij deze!

Met vriendelijke groet,

Liesbet

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Een eigen domeinnaam met email hosting is ook een leuke oplossing. 

Reageer