Tele2 e-mail adressen

• 3 maart 2019
  • 12 reacties
  • 171 x bekeken

Reputatie 2
Tis wat hè ... al die providers die hun e-mail afgeschaft hebben (ze zijn trouwens de enige niet). Dat terwijl e-mail:
1. Naast postadres en telefoon de beste manier is om klaar te staan voor je klanten. In de moderne tijd kunnen vrijwel alle klanten hiermee omgaan, i.t.t. "contactformulieren", chat, sociale media etc.
2. E-mail het beste in te plannen is in de werkwijze van de medewerkers en de klanten (net als post) omdat het de ander niet meteen "stoort" tijdens je overige werkzaamheden zoals telefoon, chat, sociale media en andere communicatiekanalen dat wel direct doen.
3. Responstijden perfect te regelen zijn omdat de e-mailvoorraad prima te doceren is (je kent je "werkvoorraad").
4. De klant zijn vraag zelf kan formuleren en niet in een keurslijf wordt gedwongen om keuzes te maken waar hij/zij het probleem niet meer in herkent.
5. Mogelijkheid voor bijlagen en plaatjes, die het probleem beter dan in woorden meteen duidelijk kunnen maken.
6. Je hebt automatisch met reply´s een goede vastlegging voor beide partijen van het probleem. Nu zijn ondernemingen vaak de historie kwijt en begint alles bij elk contact weer van voren af aan.

Dus beide partijen zouden juist heel tevreden moeten zijn met e-mail!
Hoe simpel kunnen we het maken ...

Is helaas niet de praktijk en zie je dat ondernemingen zich steeds meer terugtrekken achter een muur waar geen enkele e-mail meer doorheen komt. Gemiste kans!

**edit moderator: offtopic discussie verplaatst naar een nieuw topic**

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Tele2 heeft geen email afgeschaft. Ik heb er al vanaf het allereerste begin telefoon van. Ze hebben nooit email gehad. Ze zullen dat niet gaan veranderen.
Reputatie 2
Aha, dat wist ik niet. Dan hebben ze dus ook geen slechte ervaringen met e-mail! Of toch? Ik lees hier regelmatig dat Tele2 Postbussen van klanten leeggooid (al maanden lang), die dan handmatig weer teruggezet moeten worden.

Gelukkig heeft Tele2 die “virtuele assistent”: het is nog geen klant gelukt om die te vermoorden. Naast de Trumpiaanse muur is dit de extra loopgraaf van Tele2 waar menig klant al in is gevallen ..,
Reputatie 6
Badge +1
Dat met die mails is een rare zaak. Ik vertrouw de mails niet meer. Ik ga zoveel mogelijk naar Gmail. Ik denk dat we niet meer van de telefoon providers afhankelijk moeten zijn. Dit zal toch wel vroeg of later toegevoegd worden aan T mobile. Als ze apart blijven met tele2 blijft het te duur. Er zijn nu al drie verschillende mailadressen. Versatel, zonnet en tele2.
Reputatie 2
Gelukkig heeft Tele2 een eigen domein geregistreerd (tele2.nl) zodat ze alle e-mail adressen xxx@tele2.nl voor hun klantencontacten in gebruik kunnen nemen.

Als ze dat zelf niet kunnen, laat ze dan dit uitbesteden aan organisaties die hiervan hun “corebusiness” hebben gemaakt. Zonder reclame te willen maken: www.hostnet.nl is 1 van de velen!
Reputatie 6
Badge +1
Tele2 heeft drie domeinnamen, tele2 versatel en zonnet. Dat komt door de overnames. Daarbij dan nog T mobile en Ben.
Reputatie 2
Geen enkel probleem al zou je 100 domeinnamen hebben! Gewoon een registrar kiezen, domeinnamen verhuizen en in gebruik nemen via een en dezelfde systematiek ... Klaar!
En je hebt het professioneel georganiseerd voor al je klanten ...
Reputatie 2
En zou @jenb een duidelijk aanspreekpunt hebben voor de melding van zijn probleem ...
Hoeft hij dit niet meer in het openbaar op zoiets als dit Forum aan te kaarten voor de vastlegging.
Dat kan beter!
Reputatie 2
Ik zou altijd eerst proberen om als klant met je provider tot een oplossing te komen. Persoonlijk vind ik dat tegenwoordig te vaak en te snel er “een geschil”, “een bezwaar”, “een claim” etc etc op tafel gesmeten wordt.
(organisaties maken het zelf tegenwoordig ook steeds gemakkelijker trouwens om “een geschil” o.i.d. aan te kaarten: net alsof ze hier op zitten te wachten)
Reputatie 6
Badge +1
Vooral als er iets is met betalen. Dan lopen incasso kosten alleen maar op en probeer daar naderhand maar vanaf te komen.
Reputatie 2
Merkwaardig dat Tele2 zich niet geroepen voelt om hun beleid van “geen e-mailcontact met de klant” uit te leggen ...
Is hun goed recht, maar staat wel een beetje knullig.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn gelukkig zat andere mogelijkheden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Reputatie 2
Inderdaad! Die echter niet klantgericht zijn, zoals ik al schreef:

Tis wat hè ... al die providers die hun e-mail afgeschaft hebben (ze zijn trouwens de enige niet). Dat terwijl e-mail:
1. Naast postadres en telefoon de beste manier is om klaar te staan voor je klanten. In de moderne tijd kunnen vrijwel alle klanten hiermee omgaan, i.t.t. "contactformulieren", chat, sociale media etc.
2. E-mail het beste in te plannen is in de werkwijze van de medewerkers en de klanten (net als post) omdat het de ander niet meteen "stoort" tijdens je overige werkzaamheden zoals telefoon, chat, sociale media en andere communicatiekanalen dat wel direct doen.
3. Responstijden perfect te regelen zijn omdat de e-mailvoorraad prima te doceren is (je kent je "werkvoorraad").
4. De klant zijn vraag zelf kan formuleren en niet in een keurslijf wordt gedwongen om keuzes te maken waar hij/zij het probleem niet meer in herkent.
5. Mogelijkheid voor bijlagen en plaatjes, die het probleem beter dan in woorden meteen duidelijk kunnen maken.
6. Je hebt automatisch met reply´s een goede vastlegging voor beide partijen van het probleem. Nu zijn ondernemingen vaak de historie kwijt en begint alles bij elk contact weer van voren af aan.

Dus beide partijen zouden juist heel tevreden moeten zijn met e-mail!
Hoe simpel kunnen we het maken ...