beantwoord

Problemen met de uitgaande e-mailserver van @versatel In Thunderbird

Sinds 2 mei kan ik geen mail meer versturen via Thunderbird, dit werkt wel middels webmail.
De klanten service geeft aan dat ze niet weten hoe dit komt.
Het word tijd voor een oplossing het duurt al dagen?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 10 mei 2019, 09:44

Dat is erg jammer! Krijg je ook een foutmelding bij het versturen en zo ja, welke? Je zou nog een screenshot kunnen plaatsen van je account instellingen (verwijder dan wel privégevoelige informatie). Misschien kan ik je in de goede richting sturen of zal een andere forumgebruiker iets zien dat wij niet zien.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé bertflart, welkom!

Heb je al geprobeerd om je e-mail account volledig te verwijderen om daarna volgens deze instructie het account opnieuw in te stellen? Let er op dat bij het verwijderen van je e-mail account al je e-mails verloren gaan en is het aan te raden een backup te maken. Een van de manieren voor het maken van een backup kun je hier vinden.

Laat je weten of het gelukt is?

Groet, Kevin
Hi, Kevin.
Ik heb Thunderbird gedeïnstalleerd en het register opgeschoond met Ccleaner.
Thunderbird opnieuw geïnstalleerd en ingesteld conform de instructies.

Helaas heeft dit niet geholpen kan nog geen mail versturen via Thunderbird wel via webmail.
Gr. Bert
Reputatie 5
Badge +2
Dat is erg jammer! Krijg je ook een foutmelding bij het versturen en zo ja, welke? Je zou nog een screenshot kunnen plaatsen van je account instellingen (verwijder dan wel privégevoelige informatie). Misschien kan ik je in de goede richting sturen of zal een andere forumgebruiker iets zien dat wij niet zien.

Groet, Kevin
Goede morgen Kevin,
Mijn account instellingen zijn zoals in de instructies en daarmee hetzelfde als ik had en waarmee ik mail kon versturen ik heb daarop het forum diverse screenshots van gezien de mijne zullen dit niet extra verduidelijken.
Ik heb inmiddels op het forum rondgekeken over dit onderwerp en het staat vast dat er een probleem is met de smtp server en dat al maanden lang. Het is duidelijk dat Tele2 (nog) geen idee heeft hoe dit op te lossen.
Maar zeker is dat dit geen maanden moet duren. Wij zijn wel lief en beschaafd met elkaar aan chatten, maar liever zou ik wat transparantie willen zien over de wijze waarop Tele2 dit probleem aanpakt.
Gr. Bert
Reputatie 5
Badge +2
Hé Bert,

Op dit moment zijn er problemen met geblokkeerde e-mail adressen maar gezien jij wel in de webmail kunt inloggen en mail versturen is dat voor jou niet van toepassing. Daarnaast is de algemene storing die speelde op 1 van onze e-mail servers opgelost en dit is ook te zien aan het feit dat klanten die voorheen via outlook niet konden versturen dit nu wel weer kunnen.

Het zal hier dus om een individueel probleem gaan en vergt ook een individuele aanpak. Mocht je bereid zijn om samen verder te kijken naar je situatie dan wacht ik graag op antwoord op mijn vorige twee vragen.

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
Om je vragen te beantwoorden, de melding die ik krijg bij het versturen van mail is: verbonden met smtp.versatel.nl.
Ssreenshots:
Reputatie 5
Badge +2
Het kan te maken hebben met de optie verbindingsbeveiling in je eerste screenshot die nu op ' STARTTLS' staat, zou je deze op ' geen' kunnen zetten en willen testen?
Hé Bert,

Op dit moment zijn er problemen met geblokkeerde e-mail adressen maar gezien jij wel in de webmail kunt inloggen en mail versturen is dat voor jou niet van toepassing. Daarnaast is de algemene storing die speelde op 1 van onze e-mail servers opgelost en dit is ook te zien aan het feit dat klanten die voorheen via outlook niet konden versturen dit nu wel weer kunnen.

Het zal hier dus om een individueel probleem gaan en vergt ook een individuele aanpak. Mocht je bereid zijn om samen verder te kijken naar je situatie dan wacht ik graag op antwoord op mijn vorige twee vragen.

Groet, Kevin

Even terug komend op je opmerking dat het een individueel probleem is, gezien de vele topics waarin dezelfde problemen worden omschreven gaat het wel om heel veel individuele problemen.
Gr.
Een cluster 😉
Het kan te maken hebben met de optie verbindingsbeveiling in je eerste screenshot die nu op ' STARTTLS' staat, zou je deze op ' geen' kunnen zetten en willen testen?
Goede morgen Kevin, had alle instellingen reeds geprobeerd maakt helaas geen verschil.
Gr. Bert
Goede morgen Kevin, had alle instellingen reeds geprobeerd maakt helaas geen verschil.
Gr. Bert

Hallo Kevin,
Heb in het weekend nog wat gestoeid met de mail, een aantal keren Thunderbird opnieuw gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd eerst alle achtergebleven mappen van Thunderbird verwijderd en het register opgeschoond.. Wanneer ik mail verstuur krijg ik de melding: verbinden met smpt server en na ca. 3 minuten de melding: verzenden van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (smtp-) server smtp.versatel.nl is verlopen.
Gr. Bert
Timed out no response.
Gr. Bert

Hallo Kevin,
Heb in het weekend nog wat gestoeid met de mail, een aantal keren Thunderbird opnieuw gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd eerst alle achtergebleven mappen van Thunderbird verwijderd en het register opgeschoond.. Wanneer ik mail verstuur krijg ik de melding: verbinden met smpt server en na ca. 3 minuten de melding: verzenden van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (smtp-) server smtp.versatel.nl is verlopen.
Gr. Bert
Trace route (tracert) gaf het volgende resultaat (zie screenshot) ik ben geen expert maar misschien kan iemand er iets mee.
Ik heb hetzelfde probleem, krijg de volgende melding bij het versturen van E-mail via Thunderbird:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.versatel.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbindingen. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

De servernaam staat ingesteld op : smtp.versatel.nl en poort: 25
Ook wij hebben dit probleem al een heel aantal dagen. Heb inmiddels zowel de versatel als de tele2 smtp server geprobeerd op poort 25 en 587. Niets werkt. Er is wel contact met de server want zodra ik mijn gebruikersnaam verwijder uit de instellingen krijg ik bij het verzenden van de mail direct een foutmelding mbt de instellingen terug. Zet ik mijn gebruikersnaam weer in de instellingen dan krijg ik na enkele minuten de melding dat de wachttijd is verlopen
Ik kan weer mail verzenden, in de setting voor de smtp server stond bij mij al jaren wachtwoord onbeveiligd verzonden ( werkte perfect). Dit heb ik aangepast naar geen authenticatie en het werkt.
Zie ook deze interessante testsite: https:/www.smtper.net.
Gr. Bert
Ik heb ook de wachtwoordinstelling veranderd en het lijkt te werken, bedankt Bert.
Hoi Kevin,
Om je vragen te beantwoorden, de melding die ik krijg bij het versturen van mail is: verbonden met smtp.versatel.nl.
Ssreenshots:

Bij mij werkt de combi, te weten

Inkomend: pop3.versatel.nl
Uitgaand : smpt.zonnet.nl poort 25 (in plaats van smpt.versatel.nl)
Reputatie 3
pop3.versatel.nl == pop.versatel.nl == pop.versatel.nl
smtp.versatel.nl == smtp.zonnet.nl

maakt allemaal niet uit. Het zijn dezelfde servers aan de achterkant.
Reputatie 5
Badge +2
Ik kan weer mail verzenden, in de setting voor de smtp server stond bij mij al jaren wachtwoord onbeveiligd verzonden ( werkte perfect). Dit heb ik aangepast naar geen authenticatie en het werkt.
Zie ook deze interessante testsite: https:/www.smtper.net.
Gr. Bert

Fijn dat het opgelost is! Bedankt voor het melden van de oplossing.

@Y. den Riet @Marksg Bedankt voor het meedenken!

Omdat het weer werk zal ik het topic bij deze sluiten. Klik hier als je een nieuw topic wil openen.