beantwoord

Probleem zonnet e-mail Sommige partijen kunnen mij niet e-mailen, anderen wel


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb het probleem waarbij sommige mensen die mij proberen te e-mailen mij niet kunnen bereiken op mijn zonnet mail, maar anderen wel. Zo heb ik net voor het eerst contact gehad met een orthodontist, we hebben net telefonisch tig keer mijn mail gespeld en gecontroleerd, maar haar mails aan mij worden continu gebounced met ‘this user does not exist at zonnet.nl , or the mailbox is full’ De mailbox zit echter verre van vol;

Ook heb ik van mijn huurdersvereniging te horen gekregen dat hun toegestuurde rekeningen ineens door mijn e-mail geweigerd/gebounced worden, deze kreeg ik echter al jaren hiervoor correct in de mail, maar opeens dit jaar niet meer.

Bij mijn sportclub wordt het nog vreemder, hun algemene mails komen wel binnen op mijn e-mail, maar mijn sportreserveringsbevestigingen van de zelfde sportschool komen niet binnen.

 

Voor de rest krijg ik gewoon van zowel oude als gloednieuwe contacten wel gewoon mail binnen (voor zover ik weet dan, de bovenstaande voorbeelden weet ik zeker dat die niet goed binnenkomen)

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 July 2020, 15:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

117 reacties

Reputatie 7

Die Zonnet mail is kwalitatief niet de beste, we lezen vaak dat er issues zijn. Neem zsm een Gmail of Outlook.com mailadres, dat zijn professionele diensten met veel opslag en moderne apps. Hiermee kan je ook tijdelijk de mail van Zonnet ophalen totdat je overal je nieuwe mailadres hebt doorgegeven. Los hiervan zal Tele2 natuurlijk je melding in behandeling nemen, maar ik zou een overstap zeker overwegen.

Morgen is de telefonische klantenservice bereikbaar op het forum zijn er waarschijnlijk pas maandag weer moderators van Tele2 actief. Topics worden behandeld op volgorde van aanmaken.

Hmmm ik ben al sinds februari bezig met overal wachtwoordherstel (zie mijn oudere posts) te doen, nog steeds niet klaar. Helaas heb ik sommige contacten die geen gmail/outlook toestaan ivm privacy.  En als ik alleen al meer dan 5 maanden bezig ben om wachtwoordherstel te doen voor mijn aan deze mail gekoppelde accounts (en ik ben nog niet klaar), dan weet je al hoe lang ik met veranderen van mail adres ik zal bezig zijn (en dan zal ik eerst toch de accounts moeten herstellen) Wat ik nu doe is al het meest frustrerende klusje van mijn leven. Alles overzetten naar een andere mail zal me jaren kosten ben ik bang. Gelukkig heb ik ook al meer dan 150 aan deze mail gelinkte accounts kunnen afsluiten. Je krijgt er wel een aantal in meer dan 20 jaar tijd XD Ik heb deze mail al sinds het begin van zonnet, en er zitten nog steeds vele, vele honderden accounts aan gekoppeld….

 Ik regel dingen liever hier want ik heb zeer slechte ervaringen met de telefonische klantenservice, ik ben bereid rustig mijn beurt af te wachten :)

 

gmail en outlook mogen professioneel zijn, ze vallen ook onder amerikaanse wetgeving en dus geef je de amerikaanse regering toestemming om met al je mailverkeer mee te kijken, ook inkomende mail. Dus enkele partijen waar ik contact mee heb die mails sturen met medische gegevens / persoonsgegevens staan deze niet toe (waarvan zelfs 1 amerikaanse). Outlook is voor mij sowieso al geen optie omdat ik deze wel heb, maar nog aan bestaande apparatuur zit gekoppeld waardoor ik maar een relatief kort wachtwoord kan gebruiken. Die account is dan ook al meerdere keren gehacked. Een google account heb ik ook al, helaas heb ik deze aangemaakt voordat g-mail bestond, dus mijn google account zit niet aan een g-mail gekoppeld maar aan een ander e-mail adres. Het lukt niet deze alsnog aan een g-mail te koppelen of met een ander google account te mergen omdat de account al zo oud is. Dit probeer ik af en aan al meer dan 5 jaar in orde te krijgen, maar vergeleken met hulp voor zonnet zit echte hulp voor een google account in een onbereikbaar fort. En natuurlijk zit aan dat account ook van alles gekoppeld. Je krijgt alleen maar bots te spreken, daarmee vergeleken is troubleshooting met een zonnet adres duizenden malen makkelijker.

 

Ik zit gewoon gevangen in het verleden wat dat betreft. Omzetten zal duizenden uren vergen. Ik ben bang dat ik daar niet genoeg jaren vrije tijd meer voor over heb. En dan heb ik het nog niet eens over hoe weinig internetsites hun zaakjes goed op orde hebben. Ik mag blij zijn dat 5-10% van mijn wachtwoordherstel aanvragen soepel gingen (opties makkelijk te vinden, zelf te doen, snelle respons en dat ik ook nog daadwerkelijk weer in kan loggen zonder door hoepels te springen.) Ik ben er behoorlijk klaar mee.

 

Toch dank je wel voor je reactie pipo, ik wou dat het zo makkelijk was :)

 

Reputatie 7

Tsja, dan heb je jezelf flink ingegraven in een hele diepe kuil. Een simpel Zonnet mailaccount met weinig opslag ruimte is niet de beste keuze om honderden accounts aan te koppelen. Nederlandse providers kunnen hun diensten gemakkelijk in AWS (Amazon) of Azure (Microsoft) hosten, dan weet je ook niet precies waar dit wordt opgeslagen. Daarnaast is je data met de sleepwet ook nooit helemaal veilig voor de Nederlandse overheid. (Nog even los van wat de Amerikanen aan data op EU grondgebied onder ogenkrijgen.

Ja helemaal mee eens. Het was vroeger nu eenmaal niet anders. Ik was in de vroege dagen een enorm actieve internetgebruiker. Nu voel ik me eigenlijk alleen nog maar onveilig, en moet ik weer regelmatig tientallen uren gaan troubleshooten omdat er weer s iemand per ongeluk een typfoutje in een energieoverstap gemaakt heeft waardoor ik ineens zonder gas en licht leverancier zit en ik ineens moet bewijzen dat ik het niet zelf was bij een helpdesk waar ik niet eens inkom omdat ik geen klantnummer heb. ik wordt gierend gek van de toenemende disfunctionaliteit, onveiligheid en complexiteit. Ik sta er niet meer verbaasd van dat ik elke 6 weken 3 gig aan cookies moet verwijderen, en dan heb ik het nog niet eens over alle phishing en oplichtingspraktijken waar je omheen moet laveren. Oftewel het is niet langer leuk meer, maar wel noodzakelijk. Ik zou graag alleen het belangrijkste overhevelen en de rest de boel de boel laten, maar dan heb je bulten aan persoonlijke gegevens uitstaan waar van je niet weet wat er mee gebeurd, of gebeuren gaat. Het liefst ging ik met alles terug naar papier en hield ik de pc aan als leuke gaming gadget. Zeker aangezien mijn vrouw 100% digibeet is en mij naar alle waarschijnlijkheid ruim zal overleven. Hier maak ik mij ontzettend zorgen om. En het minste wat ze zal nodig hebben is een werkende e-mail. Met een helpdesk met echte mensen waar ze echt, in het nederlands, tegen kan praten...

Reputatie 7

Ach er gaat ook een heleboel goed! Je ervaring met de helpdesk lijken niet helemaal aan te sluiten bij wat je hier beschrijft. Mocht je geen betaalde dienst van Tele2 hebben, dan is het raadzaam om persoonsgegevens bij het e-mailadres te laten registreren en een herstel adres/telefoonnummer in te stellen. In geval het wachtwoord van je account kwijt of vergeten is, dan kan deze tenminste worden hersteld.

Wacht verder even op een moderator, wellicht kunnen zij iets achterhalen of resetten.

Ik heb internet met bellen bij tele2 dus dat is allemaal geregeld. Ik lees hier wel vaker wel eens iets over een ‘reset ‘ van een mailbox, ik weet niet wat het inhoud, maar zou leuk zijn al het helpt. Voor de rest hou ik altijd keurig mn mailbox zo goed als leeg. Meestal laat ik er alleen maar wat actuele af te handelen mails en de meest recente in zitten, voor de rest maak ik een externe backup van alle mail die belangrijk is en maak ik elke paar dagen de inbox schoon. Ik geloof niet dat mn inbox ooit boven de 13% vol heeft gezeten in de afgelopen 20 jaar.

Ontvangstbevestigingen sportschool komen nog steeds niet binnen (terwijl andere mails wel binnen komen) Mailbox onder 4% vol, ik leeg mijn prullenbak regelmatig handmatig.

 

Ik zou het fijn vinden als iemand hier naar kan kijken. Ik zie moderators wel likes geven maar niet reageren? De mail, ondanks zijn beperkingen, zou wel gewoon functioneel moeten zijn toch?

Reputatie 7
Badge +8

Doordat je die cookies altijd verwijdert raak je juist die wachtwoorden kwijt.

Gelukkig houdt Google voor mij de wachtwoorden bij. In de wachtwoordmanager zitten er momenteel 64 bij mij. 

Voor die site waar je nooit meer terug komt maken die cookies volgens mij ook niet uit. 

Ik wou dat ik er zo weinig had. Heb er nu bijna 500 in de wachtwoordmanager staan, en ben nog steeds aan het herstellen. Allemaal accounts gekoppeld aan mijn zonnet account. Vandaar dat ‘even overstappen naar g-mail’ niet zomaar even gedaan kan worden. Vandaar dat ik graag mijn mail functioneel wil houden, waar ik nu graag wat hulp bij wil omdat de mailbox niet naar behoren werkt. Lijkt me niet teveel gevraagd nu ik al 20 jaar trouwe klant ben.

Reputatie 7

Ik noem even @Cas van Tele2 en @Rox van Tele2 om je te helpen.

Dank je wel Pipo :)

 

PS: ik heb abonneren op topic een tijd geleden aangezet op dit topic, zou ik dan niet ook e-mail notificaties bij antwoorden moeten krijgen? Zo ja, dan krijg ik die ook niet binnen.

Reputatie 7

Die zou je inderdaad moeten ontvangen.

Ok, dan kunnen die notificaties dus ook worden toegevoegd aan de lijst van mails die niet op mijn zonnet mail binnenkomen. Misschien handig, kan tele2 misschien zelf zien waarom die niet aankomen.

Ik ontvang ze de laatste tijd ook niet meer, notificaties van dit Forum. 

 

Ik ontvang ze de laatste tijd ook niet meer, notificaties van dit Forum. 

 

Ook op zonnet/versatel?

Nee op mijn hotmail adres, maar ze komen nu blijkbaar weer binnen.

Maar als advies als je afhankelijk bent van E-Mail dan zou ik bv een hotmail adres gaan gebruiken inplaats van zon en versatel account.

Grotere inbox en betrouwbaarder.

Waarom wordt er door moderators op veel recentere topics wel gereageerd en op die van mij niet?

Ik voel me nu toch wel aardig genegeerd te worden hier. Dit terwijl ik in het verleden altijd zo goed geholpen werd hier. Alle problemen in mijn eerste post spelen nog steeds.

 

E-mail

Heb je een vraag over je e-mailadres van Tele2, zoals @tele2.nl, @versatel.nl of @zonnet.nl? Dan moet je hier zijn.

Reputatie 5

Hi @Shilka, het is niet mijn bedoeling dat je je genegeerd voelt. Ik wil juist dat je je welkom voelt hier! Ik ga er dan ook alles aan doen om dit mysterie voor jou op te lossen. Wellicht dat een reset wonderen verricht. En anders gaan we ijverig verder op onderzoek! Ik wil ook dat jij gewoon al je e-mails kunt ontvangen. Dat is wel zo prettig! Je kan mij via deze link een privébericht sturen. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens van jou nodig:

  • Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Ik hoor het van je! 

Groetjes, 

Rox

Geweldig Rox, ik heb het privébericht verzonden. Laten we hopen dat een reset werkt, ik zou het snel genoeg kunnen testen door een reservering bij mijn sportschool te plaatsen en te kijken of de bevestigingsmail dan wel binnenkomt, we gaan het zien.

Ik wacht op je reactie en bedankt voor het reageren, blij dat er in ieder geval actie wordt ondernomen. (Mede dankzij pipodeclown?)

 

 

Kleine update voor de geïnteresseerden; er schijnt inderdaad iets fout te zitten dus zaak gaat door richting technische dienst. Spannend!

 

En je ontdekt meteen waarom een goed werkende mailbox belangrijk is...heb vandaag wel 200 keer het forum bekeken om te kijken of er reacties/priveberichten zijn omdat ik de notificaties niet binnenkrijg XD

Bij het verzamelen van alle gegevens voor de technische dienst viel het mij op dat het bij alle e-mail adressen die mijn inbox niet bereiken gaat om geautomatiseerde emails, en toevallig ook nog allemaal beginnend met ‘info@’. 

 

Ben nu benieuwd of er bij tele2 iets van een geautomatiserd antispam systeem iets te streng staat ingesteld? Ik zie in dit forum diverse voorbeelden van bedrijven die hun mails gebounced zien voor alleen alle zonnet / versatel klanten. Misschien heb ik daar nu 3 tegelijk van en ligt het dus helemaal niet aan specifiek ‘mijn’ e-mail adres?

 

En is het raar als ik zeg dat ik het idee van even geen beschikking hebben over mijn e-mail adres super ongemakkelijk vind? Het voelt toch aan als even gedwongen digitaal dakloos zijn om geen beschikbaar (e-mail) adres te hebben….

Hmmm, tot zover kan ik nog steeds gewoon inloggen. Het lijkt er dus op dat de technische dienst het niet nodig vindt mijn wachtwoord te resetten om toegang tot mijn e-mail account te hebben om de problemen te herstellen?

Als het deze week maar opgelost wordt in ieder geval, vanaf volgende week beginnen mijn ziekenhuisafspraken weer te lopen en zullen er allerlei belangrijke berichten gaan binnenkomen... Ik begin echt wakker te liggen van het feit dat ik niet op mijn e-mail kan vertrouwen dus ik hoop dat de problemen eind deze week opgelost zullen zijn :)

Reputatie 7
Badge +12

Als je garanties wilt kun je beter het ziekenhuis een alternatief adres geven. Gmail works fine!

Ik heb al 5 jaar een probleem met een g-mail account. Ik probeer al 5 jaar hier hulp voor te krijgen maar stuit hierbij op een ondoordringbare muur van chatbots en verwijzingen naar help pagina's die niet van toepassing zijn op mijn probleem. Al 5 jaar lukt het mij niet om een echt mens van google te spreken te krijgen voor dit probleem.

 

Kortom, does not work fine, en echte hulp kun je wel vergeten als je een echt probleem hebt. het enige wat je kunt is hopen dat er nog minimaal 500 man met het zelfde probleem een melding maken zodat er misschien ooit eens iemand naar gaat kijken…

 

Bovendien, een partij die vertrouwelijke medische informatie zend naar een e-mail adres die eist dat de amerikaanse overheid zonder beperking mag mee lezen? Zou ik nog maar eens over nadenken, en mag wettelijk gezien niet eens zonder eerst uitdrukkelijk vóóraf aan de verzender toestemming te vragen voor het delen van vertrouwelijke informatie met derden.

Er is ook een e-mailprovider in Europa: https://protonmail.com/ Deze is gevestigd in Zwitserland en biedt 500MB gratis ruimte.