beantwoord

Plan van Tele2 met betrekking tot Zonnet e-mail-accounts

Het zou prettig zijn als Tele2 een formele, volledige verklaring geeft aan de vele duizenden Zonnet e-mailgebruikers die op dit moment hun account niet meer kunnen gebruiken over a. wat er gebeurd is en b. wanneer het wordt opgelost.
Het is onbestaanbaar dat op grote schaal schade en ongemak wordt veroorzaakt en het daar maar bij laat zitten. Het enige dat men doet is moderator Jasper opofferen die niet verder komt dan links en rechts op posts te melden dat hij het ook allemaal niet weet.

Update: helpdesk zegt dat het om 1.100 gebruikers gaat, dat men werkt aan het probleem maar dat de oorzaak nog niet gevonden is. Oplostijd daarom onbekend.
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 21 mei 2019, 11:56

We hebben sinds vandaag wat meer mogelijkheden om mailadressen te deblokkeren. Iedereen die een topic heeft kan binnen enkele dagen een antwoord verwachten en dan kijken we of we je kunnen oplossen. Heb je nog geen topic aangemaakt raad ik je aan dit alsnog te doen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 1
ppppffff afwachten dan maar, gelukkig heb ik in het verleden al de optie "automatisch doorsturen" ingesteld, waardoor ik op 2 andere mailadressen de zonnet-mail kan lezen DUS: de in komende mail komt wél aan op de zonnet server/
Reputatie 7
Badge +4
Dat het aankomt wisten we al. Email naar geblokkeerde gebruikers bounced niet terug. Daarom ook de tip om je mailbox VOL te maken met 30Mb aan attachments. Dan bounced het wel.

Er zijn dus ook geen duizenden probleemgevallen. Er zijn honderddhuizenden zonnet/tele2 accounts en dus blijkbaar 1100 geblokkeerd. Dat blijft niet fijn voor die mensen, maar het is geen 'ramp van nationale omvang' dat een gratis dienst voor een kleine groep niet werkt. Om daar dan Jasper van Tele2 zo op aan te vallen is niet fair. Hij kan wel gebruikers helpen die klant zijn, maar als je alleen maar de email gebruikt zijn er geen persoonsgegevens voor verificatie en houdt het op.
Reputatie 1
wederom onjuiste informatie Eric, er zijn geen honderduizenden zonnet-accounts, maar Tele2 accounts (=Tele2+ Versatel+Zonnet). Hij (Jasper en trouwens Kevin ook) kan helaas óók geen klanten (dus met alle klantgegevens, zoals NAW, bankrekening, klantnummer etc) helpen. Van mij is werkelijk alles bekend, maar deblokkeren ho maar ....
Reputatie 1
o ja, met mijn wél werkend zonnet-mail adres een mailtje "test" gestuurd naar mijn geblokkeerd email adres en krijg dan inmiddels uiteraard de melding "Sorry, the user's maildir has overdrawn his diskspace quota" wat logisch is, want je hebt maar 20 MB ruimte en die zit inmiddels al lang en breed vol.
Ditzelfde mailtje "test" komt gewoon aan in mijn doorstuurmailbox.......
D Hij kan wel gebruikers helpen die klant zijn, maar als je alleen maar de email gebruikt zijn er geen persoonsgegevens voor verificatie en houdt het op.

Jasper van Tele2 zegt tegen mij dat ze wel bezig zijn om het op te lossen ? (Aan mijn email zijn ook geen persoonsgegevens gekoppeld)
Wie spreekt hier nu de waarheid.....

overigens ben ik door het gratis Email adres wél betalende klant van tele2 geworden.
Ga er maar van uit dat een mededeling van een Tele2 medewerker meer gewicht in de schaal legt vergeleken met een klant (lees eric)
Reputatie 7
Badge +4
Jasper van Tele2 zegt tegen mij dat ze wel bezig zijn om het op te lossen ?
Wie spreekt hier nu de waarheid.....

Ik zeg ook niet dat men niets aan het doen is, sterker nog, dat ze bezig zijn is wat in meerdere topics wordt gemeld, zoals hier: https://forum.tele2.nl/e-mail-314/wordt-er-nu-wel-of-niet-aan-gewerkt-aan-de-geblokkeerde-zonnet-adressen-76468/index1.html#post464205.
Reputatie 5
Badge +3
We zijn er inderdaad echt mee bezig maar ik kan nog geen plan van aanpak of een oplossing delen. Daarom is dit niet gedeeld zodra we dit hebben zullen we dit zo snel mogelijk delen.
Toch wel een beetje treurig.....
Nu al een aantal weken GEEN MAIL
Kan een aantal belangrijke mails die ik nog had staan NIET BENADEREN
Klantenservice gaf aan dat er al een tijdje een storing was, maar de onbereikbaarheid is 'pas' een week of drie nu.
Sorry hoor, maar je kunt mij niet wijsmaken dat iemand hier ECHT mee bezig is. Dan zou het na een maand ECHT wel opgelost zijn.
Te veel oude accounts die geeneens meer iets afnemen denk ik. En de persoon die de knop heeft omgezet wil hem niet terugzetten.
Mooi topic voor Kassa/Radar/Kanniewaarzijn etc......

Maar vast aan iedereen een ander mail adres doorgeven?
Niet omdat het kan, maar omdat het moet..... Past net iets beter 😑
Reputatie 5
Badge +3
We hebben sinds vandaag wat meer mogelijkheden om mailadressen te deblokkeren. Iedereen die een topic heeft kan binnen enkele dagen een antwoord verwachten en dan kijken we of we je kunnen oplossen. Heb je nog geen topic aangemaakt raad ik je aan dit alsnog te doen.
Reputatie 3
Toch wel een beetje treurig.....
Sorry hoor, maar je kunt mij niet wijsmaken dat iemand hier ECHT mee bezig is. Dan zou het na een maand ECHT wel opgelost zijn.

Wat een aanname. Hoe kan je dat nu denken? Een email platform met duizenden gebruikers. Er komt een klachtenregen binnen over geblokkeerde accounts... "laten we er niks mee doen!" .. really?

Te veel oude accounts die geeneens meer iets afnemen denk ik. En de persoon die de knop heeft omgezet wil hem niet terugzetten.
Mooi topic voor Kassa/Radar/Kanniewaarzijn etc......

Wederom, aannames. Wat ik een realistischere aanname vind, is dat de accounts waarschijnlijk geblokkeerd zijn omdat er spam mee verstuurd werd. De mensen kunnen contact opnemen met een helpdeskmedewerker of forum moderator om het account mogelijk weer te deblokkeren.

Verder is het is een gratis dienst, ik denk dat je daar vrij weinig van moet/mag/kan verwachten. Juridisch gezien helemaal. Heeft er iemand een overeenkomst met Tele2 over het gebruik van het zonnet/versatel platform? Begrijp me goed, ik vind het heel erg vervelend voor de mensen die er last van ondervinden, maar ik blijf me verbazen dat mensen een zonnet mail account gebruiken voor hun eigen bedrijf en daardoor in de schade lopen.

Maar vast aan iedereen een ander mail adres doorgeven?
Ik zou een gmail accountje aanmaken als ik jou was.

Niet omdat het kan, maar omdat het moet..... Past net iets beter 😑
Dat is een goeie!
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper