Mijn "versatel" emailadres wordt misbruikt/is geheckt ?

• 11 mei 2020
  • 20 reacties
  • 732 x bekeken

Halo,

Ik ontvang op mijn versatel email account  al enkele dagen emailberichten ( ben winnaar KPN/Netflix/ Jumbo Bol.com etc). Ik heb ingesteld dat al mijn "versatel email" wordt doorgestuurd naar mijn ander email account van hotmail. ik ontvang deze dus op dat ander emailaccount. Ik zie dat deze berichten zijn verzonden aan: fred.visser@tele2.nl (NIET MIJN email account !) ; antwoord aan: imai.fred.visser.recalls.sakushima.nl van de afzender (bijvoorbeeld) KPN 2020 ;contact@pick.ksewhite.com.

Hoe kan ik dit stoppen. Wat gebeurt hier precies???

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Van die fred.visser heb ik er gisteren en vandaag ook meer dan 10 gewist. 

Gisteravond voor het eerst. Ook op een versatel account.

Weer een nieuwe nu :Doorbraak...strijd... tegen...overgewicht.

Alle mails tussen elk woord drie punten!

Misschien een mail naar iemand doorsturen? 

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb de mail doorgestuurd naar de fraudehelpdesk. 

Ok; dank voor je reactie. Zojuist ook tel. contact gehad met klantenservice. Zij gaan onderzoeken. Ik zal echter geen bericht Krijgen van het resultaat van het onderzoek!????. Ook maar even formulier ingevuld op de website van tele2. Advies van klantenservice: wijzig wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er ook last van. Maar bij zo'n soort onderzoek gaan ze inderdaad niet iedereen terugbellen. Als ze er al iets aan kunnen doen wordt het in het “algemeen”, dus voor iedereen opgelost d.m.v. een spam filter o.i.d., maar dat merken we vanzelf zodra dit soort spam weer afneemt.

Ik heb de mail doorgestuurd naar de fraudehelpdesk.

Ok; dank voor je reactie. Zojuist ook tel. contact gehad met klantenservice. Zij gaan onderzoeken. Ik zal echter geen bericht Krijgen van het resultaat van het onderzoek!????. Ook maar even formulier ingevuld op de website van tele2. Advies van klantenservice: wijzig wachtwoord.

Reputatie 6
Badge +1

Het heeft natuurlijk niets met mijn wachtwoord te maken als ik die mails ontvang. 

Wachtwoord veranderen is een standaard antwoord. 

Reputatie 7
Badge +4

Het heeft natuurlijk niets met mijn wachtwoord te maken als ik die mails ontvang. 

Wachtwoord veranderen is een standaard antwoord. 

Maar wel een belangrijk antwoord als je verwacht “gehacked te zijn”. Voor het voorkomen van SPAM heeft het natuurlijk geen waarde.

Reputatie 5
Badge +2

@V.Ikaris @theocoppes Bedankt voor jullie melding hierover!

Zou 1 van jullie mij een privébericht willen sturen met de e-mail + de header van die afkomstig zijn van fred.visser@tele2.nl? We willen dit graag verder onderzoeken. Hier kun je vinden hoe je de headers van een e-mail kunt inzien.

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +1

Sorry ik ben niet zo handig. 

Gewoon doorsturen gaat zeker niet? 

Ik heb Gmail op mijn Handy. 

Op laptop mail van Windows 10

Ik zie op laptop in mail bijlage ATT000 377 bytes

Daar kan ik openen of opslaan. 

Lijkt me gevaarlijk? 

@V.Ikaris @theocoppes Bedankt voor jullie melding hierover!

Zou 1 van jullie mij een privébericht willen sturen met de e-mail + de header van die afkomstig zijn van fred.visser@tele2.nl? We willen dit graag verder onderzoeken. Hier kun je vinden hoe je de headers van een e-mail kunt inzien.

Alvast bedankt!

Hoe stuur ik je een privébericht met bijlage?

Door op deze link te klikken.

Reputatie 5
Badge +2

Heb een voorbeeld van V.Ikaris inmiddels ontvangen.

@theocoppes Ook bedankt voor het proberen, als het goed is kunnen ze nu verder onderzoeken met het voorbeeld van V.Ikaris. Als ze meer nodig hebben mag ik dan weer bij je aankloppen? Dan kijken we hoe we het voor elkaar kunnen krijgen.

Bedankt voor jullie inzet!

Ik heb ook een header via de link van Cypher gestuurd.

Heb zojuist bericht ontvangen op een contactformulier:

"Geachte ...

Naar aanleiding van het door jou ingevulde contactformulier, sturen we je dit bericht.

Hartelijk dank voor uw bericht. Dit is een vorm van phishing. Het mailadres waarover u het heeft fred.visser@tele2.nl is inmiddels geblokkeerd. Alle mails die u hiervan ontvangt kunt u verwijderen.

Wist je dat?
Je ook super snel geholpen kan worden via onze livechat. Deze zijn maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur geopend en in het weekend 10:00 tot 18:00!

Met vriendelijke groet,

Raisa
Tele2 Klantenservice"

Heb zojuist bericht ontvangen op een contactformulier:

"Geachte ...

Naar aanleiding van het door jou ingevulde contactformulier, sturen we je dit bericht.

Hartelijk dank voor uw bericht. Dit is een vorm van phishing. Het mailadres waarover u het heeft fred.visser@tele2.nl is inmiddels geblokkeerd. Alle mails die u hiervan ontvangt kunt u verwijderen.

Wist je dat?
Je ook super snel geholpen kan worden via onze livechat. Deze zijn maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur geopend en in het weekend 10:00 tot 18:00!

Met vriendelijke groet,

Raisa
Tele2 Klantenservice"

Ondanks geblokkeerde fred.visser@tele2.nl nog steeds fishingmail via dit adres en nu ook fishingmail via ander adres. Heb maar versatel account opgezegd. ; Duurt een paar weken. Ik heb er genoeg van !

Ja, ik kreeg er ook weer.

Reputatie 6
Badge +1

Denk jij dat Tele2 dat verstuurd? 

Dat geloof ik niet. 

Ik ben hier 18 jaar klant, en ga niet weg omdat ik van iemand spammail krijg. 

Nee theocoppes. Ik weet dat Tele2 deze natuurlijk niet verstuurt.! Ondanks dat ik al lang geen abo meer heb bij Tele2 en alleen maar het gratis email account heb aangehouden doen  ze Uitermate hun best mij te helpen . Respect en dank daarvoor. !!👌👍 Het email account van versatel was een secundair emailadres dat ik nu laat vervallen omdat ik er te weinig gebruik van maak en ik om die reden geen moeite wil doen om deze ‘schoon’ te houden. 

Reputatie 6
Badge +1

Okay, ik verwacht niet dat een provider veel spam kan tegenhouden. Nooit reageren dan wordt het vanzelf minder.