mailbox niet meer te bereiken ('vol')

• 3 oktober 2017
  • 24 reacties
  • 2894 x bekeken

De mailbox van mijn zonnet emailadres zat van de ene op de andere dag vol (100%). Voorheen gaf de mailbox een vulling van slechts 5% aan. Ook na het verwijderen van behoorlijk wat emails met bijlagen wordt het percentage niet lager dan 100%. Ik ben daardoor niet meer bereikbaar op het zonnet adres.

Graag ontvang ik assistentie. Contact met mij leggen graag via een ander email adres: ***
Groet, Paul

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hoi pauljanse,

Welkom op ons Tele2 forum :D

Heb je gekeken in je verstuurde emails of daar nog heel veel mails in staan? En wil je ook kijken in je spambox of daar ook mails in staan.

Groetjes van Jeanette van Tele2
Hoi Jeannette,

In mijn verstuurde emails en in mijn spambox stonden nauwelijks emails. Die heb ik alsnog verwijderd.

Het vreemde vind ik dat mijn mailbox ineens op 100% stond terwijl hij daarvoor steeds 5% aangaf.

Ik hoop dat je me kunt helpen bij het oplossen van dit probleem.

Groet, Paul
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Paul,

Heb je ook gekeken of je prullebak leeg is en andere mappen?

Laat anders je mail box eens door bv Jeanette van Tele2 resetten, wel van te voren een back up van de belangrijke mails maken.
Hoi Paul,

Heb je ook gekeken of je prullebak leeg is en andere mappen?

Hoi Jeannette,

Ja dat heb ik gecontroleerd. Wellicht handig om even te bellen?

Groet, Paul
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Paul,

Helaas is het voor mij niet mogelijk om telefonisch contact met je te leggen.
Graag wil ik je helpen met je emailproblemen en daarvoor moet ik een verificatie check met je doen en daarom wil ik je vragen om me een persoonlijk bericht te sturen met je naam adres en als het mogelijk is je klantnummer.

Hoi Paul,

Helaas is het voor mij niet mogelijk om telefonisch contact met je te leggen.
Graag wil ik je helpen met je emailproblemen en daarvoor moet ik een verificatie check met je doen en daarom wil ik je vragen om me een persoonlijk bericht te sturen met je naam adres en als het mogelijk is je klantnummer.

Hoi Jeannette,

Hoe kan ik je een persoonlijk bericht sturen?

Groet, Paul
Klik op de naam van Jeanette en dan op "Stuur bericht"
Hoi Jeannette,

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Ik verneem graag je reactie.

Groet, Paul
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Paul,

ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Hallo Jeannette,

Voor zover ik kan nagaan, heb ik je persoonlijk bericht niet ontvangen.

Graag je reactie.

Groet, Paul
De manier om je archief van je privéberichten te zien:
klik op jouw avatar (in jouw geval het "eierhoofd") bij je naam boven in de paarse balk. Klik in het submenu op "Privéberichten" Je krijgt dan een overzicht, waarin je kan klikken om een bericht in zijn geheel te lezen.
klik op jouw avatar (in jouw geval het "eierhoofd") bij je naam boven in de paarse balk. Klik in het submenu op "Privéberichten" Je krijgt dan een overzicht, waarin je kan klikken om een bericht in zijn geheel te lezen.

Hoi. Ik zie mijn naam niet staan in de paarse balk.

Hoi. Ik zie mijn naam niet staan in de paarse balk.

Excuses, ik zie hem toch wel staan. Ik ga proberen...
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Paul,

Met het nieuwe wachtwoord wat we hebben afgesproken is er in te loggen op de mail.

Als je inlogt op je webmail is er te zien dat de mailbox vol is.
Ik weet niet of je je email via een email programma niet meer te bereiken is en dat er dan word aangeven dat de mailbox vol is.
Je kan nu inloggen via webmail en dan kan je zien dat er veel mails in je mailbox staan en deze zal je moeten verwijderen om weer gebruik te kunnen maken van je email.
Om dit niet weer te laten gebeuren is het handig om in je email programma in te stellen dat hij de mail ophaalt van de server zodat de webmailbox automatisch leeg gehaald word.

Graag hoor ik van je of het gelukt is.

Beste Jeannette,

Bedankt voor je reactie.

Als ik vanaf een ander email adres een bericht stuur naar mijn zonnet adres, dan krijg ik inderdaad een melding dat de mailbox zijn quota overschreden heeft.

Wat is de beschikbare maximale omvang van de mailbox?

Groet, Paul
Reputatie 7
Badge +4
30 mb... tegenwoordig wel heel klein. Neem een gmail adres, heb je 15 GB.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi pauljanse,

Zoals Eric al aangeeft heeft de Tele2 webmail maar een beschikbaarheid van 30MB.
Het is dan handiger om een emailprogramma te gebruiken of een gmailaccount aan te maken.

Reputatie 1
Badge +1
Hoi Paul,

Vanuit je privebericht heb ik begrepen dat het probleem verholpen is.

Je kan je wachtwoord weer wijzigen door in te loggen op mijn Tele2 met je gebruikersnaam en huidige wachtwoord. Als je ingelogd bent kan je je wachtwoord weer wijzigen naar een eigen gekozen wachtwoord.

Beste Jeannette,

Ik weet hoe ik moet inloggen. Maar hoe ik vervolgens mijn wachtwoord kan wijzigen is mij niet duidelijk.

Graag ontvang ik een aanwijzing/instructie.

Groet, Paul
Reputatie 5
Badge +2
Hey Paul,

Ik spring even in voor Jeanette. Volg de stappen hieronder om het wachtwoord voor de webmail te wijzigen.

Stap 1:

Ga naar Tele2.nl. Rechtsbovenin staan dan twee opties. Webmail en Mijn Tele2.

Stap 2:

Als je op Mijn Tele2 klikt dan krijg je onderstaand scherm te zien. Hierna klik je op Internet, TV en/of Bellen. Hierna kun je inloggen met dezelfde gegevens als het inloggen op de webmail (gebruikersnaam is het adres zonder @zonnet.nl of @tele2.nl)

Stap 3:

Hierna kom je op het volgende scherm. Bij wachtwoord wijzigen kun je het nieuwe wachtwoord instellen. Let er wel op dat het wachtwoord dan ook moet bijgewerkt worden in het e-mail programma dat je gebruikt. Anders kan deze geen mails meer van de server halen.

Dank.

Helaas kom ik erachter dat Tele2 (Zonnet) wel heel erg strenge eisen stelt aan een nieuw wachtwoord: (a) tenminste 8 tekens; (b) een hoofdletter; (c) een cijfer; en ..... (d) een speciaal teken. Bij mijn bank hoef ik minder moeite te doen om bij mijn geld te komen dan bij Tele2 om bij mail te komen. Jammer...
Is toch niet zo moeilijk: PJanse$1 ? 😉
Reputatie 1
Badge +1
Dank voor het meedenken en uitleg geven @Baarddraakje

Ik hoop dat het je nu gelukt is om een wachtwoord te bedenken of het wachtwoord die WhTurner voorstelt te gebruiken.
Tegenwoordig word er bij alles om een streng wachtwoord gevraagd. Dit is toch ter beveiliging van je privegegevens.