beantwoord

mail verzend probleem zonnet

• 21 januari 2018
  • 16 reacties
  • 2985 x bekeken

hallo, ik heb een zonnet mailadres en ziggo internet. tot voor afgelopen vrijdag kon ik gewoon verzenden en ontvangen naar zonnet gebruikers. Ik ontvang nu geen zonnet mail meer wel van andere mail gebruikers. Instellingen zijn gecontroleerd, test mail van outlook wordt verzonden maar niet ontvangen.
Webmail verzenden werkt wel. Ziggo zegt dat het probleem niet bij hun ligt.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 1 februari 2018, 12:50

@Henk
Het bleek na onderzoek tussen Ziggo en Tele2 dat bepaalde header controles niet goed stonden. Dit is nu aangepast en alles zou weer moeten werken.

@Frits.saraber
Als mailtjes niet aangekomen zijn in de webmail zullen ze ook niet aankomen in het mailprogramma. Deze kan ik ook niet alsnog binnen laten komen.

Note: Ik heb het antwoord naar Henk aangepast. Dit komt omdat de informatie die ik had gekregen niet 100% klopte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Kun je nog wel mails ontvangen in de webmail? Als je wel kan ontvangen en verzenden in de webmail kan ik je niet helpen. Dan is het namelijk een mailprogramma probleem. Ontvangen hoort altijd via ons te gaan maar het verzenden via het mailprogramma moet met de smtp instellingen van je internet provider.
Ik kan gewoon mails ontvangen, mijn webmail werkt dat is het probleem ook niet. ik kan alleen van het ene op het andere moment niet meer verzenden naar andere zonnet gebruikers via de server van ziggo. bij het testen van mijn instellingen in mijn outlook lijkt alles goed, maar geen ontvangst van de testmail.
Mijn vraag met titel "Uitgaande mail Zonnet wel in Outlook-map "Verzonden", niet afgeleverd" van vandaag is dus hetzelfde als deze vraag.
hallo, ik heb een zonnet mailadres en ziggo internet. tot voor afgelopen vrijdag kon ik gewoon verzenden en ontvangen naar zonnet gebruikers. Ik ontvang nu geen zonnet mail meer wel van andere mail gebruikers. Instellingen zijn gecontroleerd, test mail van outlook wordt verzonden maar niet ontvangen.
Webmail verzenden werkt wel. Ziggo zegt dat het probleem niet bij hun ligt.
Wie kan mij helpen?

Dag Henk, Ik heb exact hetzelfde probleem.
Van Zonnet naar Zonnet gebruikers mailen via Windows Live mail lukt niet. Wel lukt dit als ik email vanuit webmail van Tele2. Ik heb ook Ziggo als internet provider.
Kan Tele2 ons verder helpen? waar moeten we zoeken?
Reputatie 5
Badge +3
Als het versturen via de webmail goed gaat. Maar het verzenden via de SMTP van Ziggo gaat niet goed moet je bij Ziggo zijn. Wij kunnen dit niet oplossen. Let trouwens op dat je wel hun smtp gebruikt en niet die van ons. Onze zal waarschijnlijk niet op hun netwerk werken.
Ik ontvang sommige mails wel, andere niet!
Kun je helpen?
Wat kan ik er aan doen?
Reputatie 5
Badge +3
@Wendelyn xxx als je dat nog niet gedaan hebt raad ik aan je eigen topic te maken zodat we geen verschillende vragen door elkaar laten lopen en het onoverzichtelijk wordt.
@Wendelyn xxx als je dat nog niet gedaan hebt raad ik aan je eigen topic te maken zodat we geen verschillende vragen door elkaar laten lopen en het onoverzichtelijk wordt.
wordt helaas niet geaccepteerd
Als het versturen via de webmail goed gaat. Maar het verzenden via de SMTP van Ziggo gaat niet goed moet je bij Ziggo zijn. Wij kunnen dit niet oplossen. Let trouwens op dat je wel hun smtp gebruikt en niet die van ons. Onze zal waarschijnlijk niet op hun netwerk werken.

Hi Jasper, een berichtje van de overkant (Ziggo) aangezien we nu naar elkaar aan het wijzen zijn voor een oplossing in dit probleem.

Kan ik je een PM sturen met wat header informatie voor verder onderzoek aan jullie kant?
Hi Jasper, hier ook al een week hetzelfde probleem: een mail verstuurd via smtp.ziggo.nl komt niet aan op een @zonnet.nl adres.
Geen bounce mail en een cc-tje naar een ander mail adres komt wel aan.

Waar kan ik header informatie van een test mail naar toe sturen voor analyse?
Gisteren getest vanaf een Ziggo adres van een vriend naar mijn Versatel adres en dat werkt weer.
Inderdaad, het werkt weer. Maar wat is nu het probleem geweest. Bij wie lag het nu, Bij Ziggo of bij Tele2. Ik ben reuze benieuwd en volgens mij zijn dat wel meer gebruikers.
Nu het probleem (door Tele2 ?) lijkt te zijn opgelost, blijft de vraag aan Tele2 of we de niet aangekomen emails alsnog zullen ontvangen. Vanaf 22 januari heb ik op zeker 12 emails niet ontvangen, terwijl deze bij de verzenders normaal zijn verzonden. Graag een reactie van Tele2.
Ook hier is het probleem nu verdwenen.
Ik ben erg benieuwd wat er aan de hand is geweest en wat er met de mails is gebeurd die we niet hebben ontvangen.
Reputatie 5
Badge +3
@Henk
Het bleek na onderzoek tussen Ziggo en Tele2 dat bepaalde header controles niet goed stonden. Dit is nu aangepast en alles zou weer moeten werken.

@Frits.saraber
Als mailtjes niet aangekomen zijn in de webmail zullen ze ook niet aankomen in het mailprogramma. Deze kan ik ook niet alsnog binnen laten komen.

Note: Ik heb het antwoord naar Henk aangepast. Dit komt omdat de informatie die ik had gekregen niet 100% klopte
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper