Mail van Zonnet naar Gmail komt steeds terug

• 28 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 1184 x bekeken

Mijn mails van Zonnet naar Gmail komen sinds ongeveer 12 augustus 2018 steeds terug met melding "failure notice". Een paar dagen later kunnen ze dan tóch nog zijn aangekomen bij ontvanger. Kan dit aan Zonnet liggen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Die melding betekend dat de bezorging van de e-mail niet gelukt is, de ontvangende kant heeft jouw e-mail dus niet ontvangen. Er kunnen diverse redenen zijn waarom een bericht niet kan worden afgeleverd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een te volle mailbox aan de ontvangende zijde, storing op de ontvangende mailserver of een foutief getypt e-mailadres.

Er zou in de failure notice e-mail meer informatie moeten staan wat de exacte reden is.

Groet, Kevin
Beste Kevin, er staan inderdaad steeds de standaard dingen in de failure notice, maar het gebeurt bij álle Gmail adressen, goed gespeld, en ook enkel bij díe. Is een storing bij Gmail dan het meest waarschijnlijk? Want zoals ik al zei, komen ze soms dagen later tóch weer wél bij mensen aan. Heel vreemd. Ik heb dit nog niet eerder zo gehad. Misschien moet ik bij Gmail aankloppen, ik zal ns proberen. groet, Ivon
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb nog wel even bij de storingsdienst nagevraagd of we onlangs meerdere klachten hierover binnen hebben gekregen maar dat is niet het geval, of dit betekent dat het aan gmail ligt durf ik nog niet te zeggen.

Krijg je ook deze failure notice e-mails als je via de webmail van tele2 probeert te versturen?
Aha! dat ging dus heel soepel, snel! Dus dan moet het aan mijn Thunderbird liggen?
Reputatie 5
Badge +2
Daar zou het zeker aan kunnen liggen maar om dit uit te sluiten zou je een andere e-mail client kunnen proberen. Een google search op gratis e-mail client geeft je meerdere alternatieven om te proberen!

Groet, Kevin
Okee dank je, misschien eerst ns kijken of Thunderbird ook n bereikbare klantenservice heeft net als Tele2 😉 - goeie service, thanx!! groet, Ivon
Reputatie 5
Badge +2
Uiteraard geen probleem Ivon!

Ik zal het topic nog enige tijd open houden voor het geval je nog vragen hebt

FIjn weekend verder!

Groet, Kevin
Ik heb meer info gevonden, er staat n link naar Google Support in de Failure Notice - ik kan daar nog steeds geen soep van koken pffff... maar heb ook mn komputerhulp gemaild, misschien kan hij verder helpen. Ik stuur je vanwege privacy via PB nog die info okee?
Reputatie 5
Badge +2
Goed dat je het via een PB gestuurd hebt, ik heb hem ontvangen.

Omdat ik ook een andere klant heb die dezelfde melding krijgt ga ik maandag kijken of ik kan achterhalen wat wij er mogelijk mee te maken kunnen hebben of dat het toch aan gmail of iets anders ligt.
Super, dank! Maar zo te zien ligt het wel bij 'samenwerking' tussen Thunderbird en Gmail ... Ik zou t begrijpen als dit verder buiten jouw boekje valt 😉 - mogelijk kan mn komputerman verder helpen. Misschien gewoon n andere emailclient nemen ... groetjes! en sukses! iv
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten