beantwoord

mail van zone naar zonnet faalt

• 14 november 2015
  • 13 reacties
  • 447 x bekeken

Sinds enige dagen komen mailtjes die ik verstuur van mijn zonnet account naar andere zonnet accounts niet aan.
Voor de rest werkt alles zoals het hoort?

Is dit probleem bij iemand bekend en heeft iemand een oplossing?

Groet,
Tom
icon

Beste antwoord door agroenen 18 november 2015, 17:24

Raar verhaal van die medewerkers van KPN; de melding was daar weldegelijk bekend, de link heb ik je ook doorgemaild. Sinds maandagmiddag of -avond opgelost: "Er is een storing gevonden in een uitgaande DNS-server in onze mailserver. Een DNS server zorgt er voor dat "@zonnet.nl" wordt vertaalt naar een adres die een computer begrijpt. Dat ging niet helemaal goed, waardoor onze mailserver niet kon achterhalen waar de mail naar toe moest en het na een paar dagen opgaf (dat zijn de geautomatiseerde foutmailtjes die terugkwamen). "

Mailtjes die een "retry" hadden van voor die tijd zijn dus niet aangekomen!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Probleem is denk ik wel bekend. Welke internetprovider gebruik je?
Volgens mij is het alle mail van KPN. wanneer wordt het opgelost. Ik mis nu veel mail
Ik heb al een jaar ongeveer problemen hiermee. Mails die ik verstuur komen niet altijd aan ( de ene keer wel, de andere keer weer niet ). Ik ontvang ook niet alle mails.
Bagger Tele2!! Problemen diverse malen gemeld, maar ze doen niks: mail is een gratis service, zeggen ze. En advies: neem een hotmail of gmail emailadres.
Zeeeeer ontevreden over Tele2!!!!
Tele2 heeft me met een Facebookbericht laten weten dat dit probleem niet bij hen ligt. Mijn verzoek om even te reageren op alle berichten hier (wel zo netjes lijkt me...) is duidelijk genegeerd.

Zie http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Mail-naar-zonnet-komt-niet-aan/td-p/372808
Ik heb problemen sinds er vorig jaar een "mail-migratie" is geweest.
De ene keer kom de mail wel aan, de andere keer niet. Ook ontvang ik niet alle mails meer.
Zowel zonnet adressen als tele2 en versatel adressen.
Als ik het nog ergens anders moet melden, zeg het dan maar.
Tele 2 doet niks... Zie hierboven... prutsers!
Joopjes, dat lijkt me niet hetzelfde probleem. Dit probleem is dat mail verzonden met KPN of Telfort (= ook KPN) niet aankomt bij Zonnet, sinds ergens vorige week.

Maak er een aparte melding van zou ik zeggen... en dan maar hopen dat Tele2 reageert...
Joopjes, dat lijkt me niet hetzelfde probleem. Dit probleem is dat mail verzonden met KPN of Telfort (= ook KPN) niet aankomt bij Zonnet, sinds ergens vorige week.

Maak er een aparte melding van zou ik zeggen... en dan maar hopen dat Tele2 reageert...

Klopt. Maar bovenstaande heb ik ook!
Tjonge... :(

Lijkt aan KPN te liggen, zie de link in mijn vorige bericht. Meld je daar ook even...
Vanmorgen Tele2 gebeld, probleem bij hen bekend maar oorzaak en oplossing zou bij KPN liggen. Ik heb Telfort als provider, hen gebeld, maar zij zeggen van niets te weten. Toen KPN gebeld, zij weten ook van niets.

Ik ga nu Tele2 nog maar een keer bellen
Net weer Tele2 gesproken, andere college geeft aan dat probleem toch niet bekend is en dat waar vanmorgen over gesproken werd iets ouds is dat opgelost moet zijn.

Ze hebben melding gemaakt maar kunnen niets garanderen.

Als ik eerlijk ben heb ik er een slecht gevoel bij en denk dat er weinig oplossing gaat komen op korte termijn.
GOED NIEUWS! Het werkt weer!

Vanmorgen contact gehad met een medewerker van KPN die zelf ook een zonnet-adres heeft en die kon dus persoonlijk de problemen constateren. Hij heeft het intern doorgespeeld bij KPN en die hebben het opgelost! Met dank aan de vriendelijke medewerker van KPN!
Raar verhaal van die medewerkers van KPN; de melding was daar weldegelijk bekend, de link heb ik je ook doorgemaild. Sinds maandagmiddag of -avond opgelost: "Er is een storing gevonden in een uitgaande DNS-server in onze mailserver. Een DNS server zorgt er voor dat "@zonnet.nl" wordt vertaalt naar een adres die een computer begrijpt. Dat ging niet helemaal goed, waardoor onze mailserver niet kon achterhalen waar de mail naar toe moest en het na een paar dagen opgaf (dat zijn de geautomatiseerde foutmailtjes die terugkwamen). "

Mailtjes die een "retry" hadden van voor die tijd zijn dus niet aangekomen!
Ik kreeg maandag alle mails alsnog binnen!