beantwoord

Mail van 'extern domein' wordt niet verzonden

• 4 december 2017
  • 9 reacties
  • 805 x bekeken

Ik ben tot gisteren tevreden klant geweest van (Fiberworld / InterNLNet). Ik kon internetten en mail verzenden - voor mail adressen van mijn eigen domein en domeinen waar ik voor werk.
Vandaag is InterNLNet overgezet naar Tele2. Dit niet omdat ik hier om had gevraagd, maar omdat InterNLNet er mee ophield. Het is dus een 'gedwongen' overgang geweest.
Ik wil nu zoals gebruikelijk mail verzenden via mijn eigen mailadres. (Dit is geen Tele2 adres)
Ik lees dat ik dat zou kunnen doen door de mailserver op versatel te zetten (nb.: niet Tele2!). Dit is ongewenst, omdat ik nogal wat onderweg ben en ook dan mail moet kunnen verzenden.

Hoe kan ik mijn mailadres met eigen mailserver blijven gebruiken?
icon

Beste antwoord door eric 4 december 2017, 20:06

De SMTP van Tele2 (en versatel) is alleen via de (A)dsl aansluitingen van Tele2 te gebruiken.
Je moet hiervoor dan de inloggegevens van je Tele2 account gebruiken om verificatie voor de SMTP server uit te voeren. Die account gegevens zijn hetzelfde als het email account dat bij de Tele2 lijn hoort.
De SMTP servers zijn dus niet vanaf een andere internetaansluiting, of vanaf een mobiel via een mobiel netwerk te benaderen. Dit hebben zij i.v.m. spam dichtgezet. Je zult dan gebruik moeten maken van een publieke SMTP, bijvoorbeeld van Gmail/google.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De SMTP van Tele2 (en versatel) is alleen via de (A)dsl aansluitingen van Tele2 te gebruiken.
Je moet hiervoor dan de inloggegevens van je Tele2 account gebruiken om verificatie voor de SMTP server uit te voeren. Die account gegevens zijn hetzelfde als het email account dat bij de Tele2 lijn hoort.
De SMTP servers zijn dus niet vanaf een andere internetaansluiting, of vanaf een mobiel via een mobiel netwerk te benaderen. Dit hebben zij i.v.m. spam dichtgezet. Je zult dan gebruik moeten maken van een publieke SMTP, bijvoorbeeld van Gmail/google.
Dank voor je reactie Eric. Echter, het probleem is juist andersom.
Ik wil mijn mail van een ander domein (eigen domein, dus bv mijnnaam@mijndomein.nl) gebruiken en met de bijbehorende server (bv mail.mijndomein.nl) mijn mail kunnen ontvangen (dat lukt) en verzenden (dat lukt niet).
Ook voor andere domeinen (waar ik werk voor doe) heb ik hetzelfde probleem.
Uitdaging: bij InterNLNet (dochter van Tele2) lukte dit zonder problemen. InterNLNet heeft de ADSL klanten op eigen initiatief naar de 'moeder' overgeheveld.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Mocht je overal SMTP kunnen gebruiken dan raad ik aan de server van google te gebruiken. Zie bijvoorbeeld dit.
Dank voor je reactie Jeroen. Een (waarschijnlijk) goede workaround voor de meeste gebruikers.
Ik begrijp dat ik via Tele2 niet volledig toegang heb tot internet (inclusief fatsoenlijke communicatie mogelijkheid) en dat een bedrijf wat mij niet volledige vertrouwelijkheid kan of wil garanderen mij uit de brand moet helpen?
Ik zal op zoek moeten naar een andere leverancier.
Reputatie 4
Badge +3
Onze mailservice is een gratis dienst waar we een beperkte ondersteuning op kunnen geven. Als we de servers overal bereikbaar willen maken gaan de beheer kosten omhoog en kunnen we de dienst niet meer gratis aanbieden.
Dank voor je reactie Eric. Echter, het probleem is juist andersom.
Ik wil mijn mail van een ander domein (eigen domein, dus bv mijnnaam@mijndomein.nl) gebruiken en met de bijbehorende server (bv mail.mijndomein.nl) mijn mail kunnen ontvangen (dat lukt) en verzenden (dat lukt niet).
Ook voor andere domeinen (waar ik werk voor doe) heb ik hetzelfde probleem.
Uitdaging: bij InterNLNet (dochter van Tele2) lukte dit zonder problemen. InterNLNet heeft de ADSL klanten op eigen initiatief naar de 'moeder' overgeheveld.

Dit kan ook prima zolang je het versturen naar mail.mijndomain.nl niet via poort 25 doet (die is zover ik weet bij elke provider geblokkeerd). Zorg dat je uitgaande server voor het versturen luistert op andere poorten zoals 587 of 465 bijvoorbeeld al dan niet middels TLS/authenticated.
Badge +2
Er lijkt toch meer aan de hand te zijn. Tot vanmiddag nog kon ik mijn mailadres van Internl.net probleemloos bereiken en wel via poort 465 die gebruik ik al jaren. Maar nu gaat ook hier niets meer. Webmail daar werkt ook niet meer.
Mijn website is ook niet meer bereikbaar en www.internl.net geeft ook een foutmelding.

Maar even afwachten of het nog weer in orde komt. Teveel sneeuw misschien?
Er lijkt toch meer aan de hand te zijn. Tot vanmiddag nog kon ik mijn mailadres van Internl.net probleemloos bereiken en wel via poort 465 die gebruik ik al jaren. Maar nu gaat ook hier niets meer. Webmail daar werkt ook niet meer.
Mijn website is ook niet meer bereikbaar en www.internl.net geeft ook een foutmelding.

Maar even afwachten of het nog weer in orde komt. Teveel sneeuw misschien?

Ik heb hetzelfde probleem... vanaf een Tele2 4G of DSL verbinding (intern verkeer dus) zijn de diensten achter het InterNLnet netwerk onbereikbaar sinds 17:45. Heel af en toe is het weer even online...
Badge +2
Probleem hier is opgelost. Alles werkt weer. Strooiwagen is geweest.😁