Kan niet verzenden via Versatel account

• 29 september 2019
  • 12 reacties
  • 370 x bekeken

Ik heb sinds 2008 een Versatel account en kan al bijna tien jaar geen mails versturen via welke mail-app op mijn(verschillende) telefoons dan ook. Wel altijd ontvangen.

Voor de goede orde: op Tele2.nl bij webmail inloggen en daar verzenden lukt wel. In de afgelopen 10 jaar van alles geprobeerd met verschillende telefoons en instellingen, medewerkers aan de lijn gehad, maar niemand kon ooit iets vinden.

Via Outlook op de PC: zelfde verhaal: alleen ontvangen maar niet verzenden.

Misschien dat hier iemand iets weet.

Groet, Danny

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Danny,

Maak je wel gebruik van het Tele2 netwerk?
Zo niet dan moet je bij server voor uitgaande mail de smtp mailserver van je huidige provider instellen.
Zie ook: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-tablet-of-mobiel/
De stappen in de link heb ik tientallen malen gevolgd, de inkomende poort die ik NU gebruik is 995(POP3versatel.nl) en uitgaand 465(SMTP.versatel.nl). Ik krijg mijn mail dan gewoon binnen. Gebruik ik de poorten in de link (110 en 25) dan kan er geen verbinding worden gemaakt met de server.

Overigens staat er dat "je wel gebruik moet maken van het Tele2 netwerk." Mijn provider is tele2. Daarvoor was het Telfort, en dáárvoor ook Tele2.

Gr Danny
Reputatie 4
Badge +2
Hier kan ik vanaf een niet Tele2 netwerk wel connectie maken met poort 25 en 110 op smtp en pop3 van versatel.nl, vreemd dat het vanaf een Tele2 netwerk dan niet lukt.

Poort 465 doet het i.d.d. ook maar dan moet je in je mailprogramma SSL gebruiken en waarschijnlijk ook usernaam en wachtwoord invullen/gebruiken.
In outlook doe je dat bij de Account instellingen -> Meer instellingen en dan in het tabblad Server voor uitgaande mail de Verificatie aanvinken en dan dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail.
Kleine correctie: Met beide instellingen(zowel 25/110 als 995/465), kan ik mail ontvangen. Bij mail versturen verschijnt er bij beide instellingen dat de verzonden mail als spam beschouwd wordt.

Gr Danny
Reputatie 4
Badge +2
Blijkbaar krijg je dus wel verbinding met de smtp server maar wordt je mail geweigerd.
Krijg je gelijk een melding in beeld of een mail waarin dat staat?
Ik heb exact hetzelfde probleem! Ook al jaren workarounds gebruikt, maar wordt dit zat.
Krijg geen mail waarin dat staat maar gelijk een melding.

Gr Danny
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Danny,

Dit lijkt mij dan meer iets dat alleen door Tele2 opgelost kan worden, even afwachten tot een medewerker van Tele2 dit oppakt.

Kan je nog een afbeelding van de melding plaatsen.

Reputatie 5
Badge +3

@Hoekd zit je met je telefoon / computer wel op een Tele2 netwerk? Indien niet moet je hun smtp server gebruiken en niet die van Tele2. Als je op een Tele2 netwerk zit zou ik graag willen weten welke smtp instellingen je gebruikt.

Excuses voor de late reactie. Was op vakantie en zie dat een collega geen berichtje heeft achtergelaten.

Jasper, 

Mijn mobiele provider is Tele2, daarvoor Telfort en dáárvoor ook Tele2. Ik zit met mijn telefoon vrijwel altijd op een 4G netwerk, omdat ik een unlimited data abonnement heb.

Mijn inkomende poort is POP3 versatel, 995(SSL, alle certificaten accepteren),

Uitgaand is dat SMTP versatel 465(SSL, alle certificaten accepteren).

Zoals de berichten hierboven aangeven, heb ik diverse instellingen gebruikt, alle beveiligingen opgeschroefd en eraf gehaald, andere servers en poorten geprobeerd, allen tevergeefs. 

Al bijna tien jaar moet ik naar de site van Tele2 om vanuit daar mail te verzenden. Meerdere telefoons gehad, tabs, en een laptop, bij alles komt hetzelfde voor; het niet kunnen verzenden van email.

Mvg,

Danny Hoek

Reputatie 5
Badge +3

Let op dat het 4g officieel niet onze servers ondersteunen. Maar onze smtp server is smtp.versatel.nl met poort 25 en geen SSL / wachtwoord verificaties 

Werkt dat niet kan je het beste een algemene stmp instellingen van google bijvoorbeeld gebruiken.