beantwoord

Kan niet inloggen op e-mail

  • 10 May 2020
  • 18 reacties
  • 1204 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik kan niet inloggen op mijn e-mail (zonnet).

Als ik probeer in te loggen via webmail krijg ik de melding: 

 

Verbinding met IMAP-server mislukt.

 

Graag oplossen.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 May 2020, 11:55

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Update:

 

De webmail pagina is nu helemaal niet meer bereikbaar, ik krijg bij het openen van de webmail pagina nu de melding:

 

Deze site is niet bereikbaar

webmail.versatel.nl heeft de verbinding geweigerd.

Probeer dit eens:

ERR_CONNECTION_REFUSED

Reputatie 7
Badge +8

Hier ook storing. 

Vandaag is er toch niemand bij Tele2.

Wachten op morgen. 

Maar hopen dat het dan niet door brand in een servercentrum veroorzaakt is. Lijkt me niet goed als ze dat tot morgen door laten branden. 

Update: Inmiddels wil de inlogpagina weer laden maar nu krijg ik weer de melding:

Verbinding met IMAP-server mislukt.

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem, kreeg dezelfde melding als Shilka en zie nu zelfs de inlogpagina niet meer. Maak s.v.p. de webmail weer werkend.

Reputatie 2

Hier is ook een stijgende lijn te zien. Moet wel degelijk een storing zijn.

Reputatie 1

in het hele land? ik ook : postcode 2400

Reputatie 7
Badge +8

Postcode 6372

Bij mij ook: Verbinding met IMAP-server mislukt. Dacht dat het aan mijn VPN kan liggen na uitschakeling nog steeds hetzelfde bericht. Kan wel inloggen maar niet op webmail.  Normaal komt de mail via outlook binnen maar vraagt nu steeds mij wachtwoord. Postcode 6374.

Reputatie 7
Badge +12

Als email eruit ligt dan is dat voor het hele land. Het advies op het forum is altijd al geweest om voor email een email provider als gmail of outlook te gebruiken. Tele2 is een internet access leverancier. Email is gratis dienst zonder SLA en voornamelijk bedoeld om factuur heen te kunnen sturen. Maar die komt nu ook niet aan :)

Inmiddels doet de mail het weer bij mij. Wel apart dat het weer gemaakt is terwijl er niemand aanwezig is. Bij deze dan maar dank aan de kaboutertjes. Opgelost.

Ja, bij mij ook, kort nadat ik de melding plaatste.

Reputatie 7
Badge +8

Het probleem kan natuurlijk ook bij de KPN zijn geweest. We zullen het waarschijnlijk nooit weten. 

Nee dat maakt ook niet echt uit natuurlijk. Fijn dat alles het weer doet in ieder geval, het is geen tijd om zonder e-mail te komen te zitten met alle thuis werk en scholing dat geregeld moet worden.

Reputatie 7
Badge +12

Zou voor de zekerheid toch ook eens nadenken over een email adres van een aanbieder als gmail of outlook. Die bieden vaak grotere email boxen, meer features en hogere uptime.

Ben er geen fan van dat je bij die 2 services automatisch de amerikaanse regering toestemming geeft om zonder enige notificatie mee te mogen lezen met je e-mails, en niet alleen je eigen e-mails, maar ook in alle e-mails die je krijgt. Je geeft dan niet alleen je eigen privacy op, maar ook ongevraagd die van al je e-mail contacten. Dan hou ik het liever bij een e-mail die onder Europese en Nederlandse wetgeving valt.

Bovendien had ik deze e-mail al 3 jaar voordat g-mail uberhaupt bestond en hotmail als gratis service aan outlook gekoppeld werd. Toen was er gewoon geen andere keus en was er zeker geen sprake van ‘het is alleen voor het versturen van de facturen’. Het was destijds de enige mogelijkheid om een (niet zakelijk) e-mail adres te krijgen. En facturen van hier kreeg ik gewoon nog 17 jaar lang op papier.

 

Ik ben inmiddels wel aan het onderzoeken is of het mogelijk is om bij al mijn contacten helemaal niet meer gebruik te maken van e-mail zodat ik dit probleem helemaal niet meer heb, maar hierbij loop ik echt tegen 400 muren tegelijk op. Niemand wil verantwoordelijkheid nemen voor een e-mail adres, zelfs niet de provider van het adres, maar iedereen wil dat je er één hebt...

Reputatie 7
Badge +8

Er zijn volgens mij wel provider onafhankelijke oplossingen voor mail als je ervoor wil betalen. Soverin  voorbeeld. € 29 per jaar. 

Reputatie 7

Inmiddels doet de mail het weer bij mij. Wel apart dat het weer gemaakt is terwijl er niemand aanwezig is. Bij deze dan maar dank aan de kaboutertjes. Opgelost.

Er is natuurlijk wel verschil in de klantenservice waar je een probleem kan melden en de techneuten die de hardware en software draaiende houden.