beantwoord

Kan geen mail verzenden

Ik heb sinds kort een nieuw modem van Tele2. Alles is correct geinstalleerd, TV. Telefoon, Internet, alles werkt. Echter ik kan wel mail ontvangen maar niet verzenden. Ik werk via mijn computer met MS Office Outlook 2003. Alles SMTP voor Versatel-mail staat correct. Wat zijn andere opties om dit probleem op te lossen ?
icon

Beste antwoord door Marksg 5 juli 2016, 11:13

Het kan niet aan Outlook liggen, want voor mijn nieuwe Tele2 Modem had ik geen probleem ! Maar of het een Modem probleem is, ik weet niet, de helpdesk meldde van niet. Wat betreft Firewall en Defender heb ik gewoon Windows.
Dat is een goed punt wat je hier aanhaalt. Ik denk dat ik mogelijk WEL het probleem is.
smtp.versatel.nl mag alleen aangesproken worden vanaf tele2 ip ranges. Als jij een nieuwe modem hebt gekregen, zit je denk ik op het VULA netwerk (KPN) .. Die IP blokken moeten dan (denk ik) nog worden toegevoegd.

Ik heb even een vraag uitgezet naar de beheerder van deze machine.

Ik hou je op de hoogte.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 2
Badge
Kan je proberen om je account opnieuw toe te voegen om te kijken of het dan wel werkt?

Als het dan nog niet werkt, kan je het dan eens met een andere mailclient proberen?

Outlook 2003 is al redelijk verouderd (vrijwel zeker dat dit niet het probleem is, maar het is wel een 'beveiligings' punt). Heb je er al eens over nagedacht om te updaten naar een nieuwere mailcient?

Succes!
Bedankt voor je reactie Him ! Ik heb al 2x geprobeerd een nieuw mail account te maken, met de juiste Versatel-gegevens erin, maar geen resultaat. Maar ik ben niet zo computer minded, wat is een mailclient en hoe zou ik kunnen updaten naar een nieuwere Office versie ? En behoud ik dan wel al mijn gegevens ?
Reputatie 3
Heb je aangevinkt dat er authenticatie word gebruikt tijdens het versturen?

(zie plaatje)
https://www.authsmtp.com/images/setup/outlook-2003-5.gif
Beste marksg, waar kan ik vinden dat ik dit kan instellen ? 😃
Reputatie 3
https://www.authsmtp.com/outlook-2003/default-port.html hier staat een handleiding. Wel in het engels, maar de knopjes etc zitten op dezelfde plek, you can do it! :D

uitgaande mail server is overigens: smtp.tele2.nl poort 587 (de poort kan je in het tabje "Geavanceerd instellen")
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor je reactie Him ! Ik heb al 2x geprobeerd een nieuw mail account te maken, met de juiste Versatel-gegevens erin, maar geen resultaat. Maar ik ben niet zo computer minded, wat is een mailclient en hoe zou ik kunnen updaten naar een nieuwere Office versie ? En behoud ik dan wel al mijn gegevens ?

Probeer eens uit wat Marksg aangeeft. Het zou kunnen dat je dat mist 🙂.

Een voorbeeld van een mailclient is dus Microsoft Outlook.
https://nl.wikipedia.org/wiki/E-mailclient

Updaten naar een nieuwe Office versie kost geld, en je mail gegevens worden dan niet over gekopieerd.
Bron NL: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2808268
Bron EN: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2808268

Maar er zijn daarvoor best omwegen 🙂.

Je kan het eens met Thunderbird proberen als het probleem niet is opgelost met de tip van Marksg.
Downloaden kan hier: https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
Thunderbird is volledig gratis!

Succes!
Reputatie 5
Badge +4

Goed je weer te zien him! We missed you!
Reputatie 5
Badge +4
@Marksg & him,
Bedankt voor jullie hulp jongens!
Beste marksg,

Ik ga je advies uittesten en kom er nog op terug.
Echter heb ik een versatel-account, het smtp moet echt zijn smtp.versatel.nl en poort 25.
Maar marksg en him, bedankt voor jullie reactie en hulp. Gelukkig kan ik nog wel via mijn webmail verzenden, nu Outlook nog !
Helaas, werkt nog steeds niet.
Alle ingestelde instellingen staan OK.
pop3.versatel.nl poort 110
smtp.versatel.nl poort 25
Ik heb mozilla thunderbird geprobeert. maar persoonlijk vind ik deze niet prettig, maar daarbij, het verzend ook geen mail. :(
Wat zijn nog meer opties ? Heeft Maurice nog een idee ?
Reputatie 2
Badge
Helaas, werkt nog steeds niet.
Alle ingestelde instellingen staan OK.
pop3.versatel.nl poort 110
smtp.versatel.nl poort 25
Ik heb mozilla thunderbird geprobeert. maar persoonlijk vind ik deze niet prettig, maar daarbij, het verzend ook geen mail. :(
Wat zijn nog meer opties ? Heeft Maurice nog een idee ?

Welke foutmelding krijg je eigenlijk?
Ik heb al enkele andere opties wat betreft SMTP geprobeerd, ook smtp.tele2.nl met poort 587, maar dan blijft hij om een wachtwoord vragen waar hij op blijft hangen. De fout die ik krijg heb ik gegoogled, maar daar krijg ik ook geen duidelijk antwoord. De foutcode : 0x800CC0F. Er wordt gezegd dat er dan geen contact gemaakt kan worden met de server. Het kan niet aan Outlook liggen, want voor mijn nieuwe Tele2 Modem had ik geen probleem ! Maar of het een Modem probleem is, ik weet niet, de helpdesk meldde van niet. Wat betreft Firewall en Defender heb ik gewoon Windows.
Reputatie 3
Het kan niet aan Outlook liggen, want voor mijn nieuwe Tele2 Modem had ik geen probleem ! Maar of het een Modem probleem is, ik weet niet, de helpdesk meldde van niet. Wat betreft Firewall en Defender heb ik gewoon Windows.
Dat is een goed punt wat je hier aanhaalt. Ik denk dat ik mogelijk WEL het probleem is.
smtp.versatel.nl mag alleen aangesproken worden vanaf tele2 ip ranges. Als jij een nieuwe modem hebt gekregen, zit je denk ik op het VULA netwerk (KPN) .. Die IP blokken moeten dan (denk ik) nog worden toegevoegd.

Ik heb even een vraag uitgezet naar de beheerder van deze machine.

Ik hou je op de hoogte.
Hartelijke dank Marksg, als dat de oplossing zou zijn ben ik zeer blij. Ik hor graag.
Reputatie 3
Hartelijke dank Marksg, als dat de oplossing zou zijn ben ik zeer blij. Ik hor graag.

Zou je mij in een prive bericht je ip adres even kunnen sturen? (je ip kan je hier vinden: www.mijnip.nl )

Een prive bericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en dan "bericht".

Groeten,
Mark
Reputatie 3
Het ip blok is toegevoegd. Als het goed is moet je nu weer mail kunnen versturen.

Groeten,
Mark
Hartelijke dank, Mark, ik ga het thuis direct proberen en kom later met een update bericht ! 😃
Hi Mark, helemaal geweldig, heb net een test mail verstuurt en een bericht naar iemand die ik al eerder moest beantwoorden en deze zijn goed aangekomen. Heel hartelijk bedankt voor je hulp.
Alleen verbazend dat de Helpdesk in 1e instantie niet direct hieraan dacht bij een nieuwe modem installatie. Ik had het wel vermeld ! Ook in mijn 1e bericht op het Forum. Maar het is top dat het geregeld heb.

Groeten,
John
Reputatie 3
Hey John,

Kijk eens aan, dat is goed nieuws! Fijn dat het weer werkt :)
De helpdesk moet ook aan 100.000 andere dingen denken. Niet iedereen denkt direct aan een firewall issue, daar hebben we techneuten voor. ;-)

Groeten,
Mark
Reputatie 5
Badge +4
Lekker bezig Mark!

@John,
Ik ga dit topic dan nu sluiten. Mocht je later nog vragen hebben open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Maurice