beantwoord

kan geen mail meer verzenden sinds 8-11-2018

• 10 november 2018
  • 16 reacties
  • 356 x bekeken

Sinds 8-11-2018 kan ik geen mail meer verzenden via outlook 2007
Ik heb een tele2 account en een zonnet account, en niets aan mijn instellingen veranderd.
krijg als foutmelding "554 5.7.1 : SASL login name rejected: Access denied.
Ik gebruik mijn zonnet adres in outlook dus pop3.versatel.nl en verzend met smtp.tele2.nl poort 857.
heb ook ander mail programma geinstaleerd maar gaf zelfde probleem.
via webmail kan ik wel gewoon versturen, gebruikt die andere smtp?
Heb het account verwijderd en opnieuw aangemaakt in outlook, firewall uit, virusbescherming uit, maar blijft probleem houden, iemand misschien een oplossing.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 12 november 2018, 17:31

Ik heb je een privébericht gestuurd!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Als je een andere provider dan Tele2 gebruikt moet je hun smtp gebruiken mocht dat het geval zijn.
Hoi Cyper,
Nee mijn provider is tele 2 en gebruik zonnet mailadres, maar zonnet valt ook onder tele2.
Tijd geleden had ik ook problemen met smtp van zonnet en ben toen mijn tele2 smtp gaan gebruiken.
Ok daar ligt het dan niet aan, ik kan je verder alleen maar de details geven hoe deze geconfigureerd moet worden.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/
Bedankt cypher voor de moeite, die instellingen liggen voor me 😉
Dat vermoeden had ik al, maar door de details te posten kunnen anderen die de zoekfunctie van het forum gebruiken er mogelijk hun voordeel mee doen.
Vraagje, heb je er last van op meerdere apparaten?

En geen dank.
Nee want via mijn telefoon gebruik ik een andere algemene smtp server die alleen verzend als ik niet op wifi zit.
Dus je hebt er last van als je gebruik maakt van je Wifi verbinding, en wat doet hij bekabelt?
Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt om dat eens uit te proberen, of wat voor apparaat je gebruikt?(Notebook/PC/Tablet)
Nee op mijn bekabelde pc, mijn telefoon gaat goed als ik niet op wifi zit, maar dat is logisch, onderweg zit ik niet op wifi en gebruik smtp van mijn mobiel, en is geen Tele2.
Dan weet ik het ook niet, dan kun je het beste even wachten totdat Tele2 reageert.
Vul je klantnr in op je Forum profiel mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Gaan we doen!
Reputatie 5
Badge +2
Hé alexdejong,

Helaas kan ik niet veel meer dan tips geven die je al geprobeerd hebt zoals andere e-mail client testen, account opnieuw instellen e.d. Gezien de webmail wel werkt en ook op je bekabelde PC kan verzenden via een e-mail client zou het probleem lokaal moeten liggen en kunnen we het verder niet ondersteunen.

Groet, Kevin
Kevin, het probleem is dat ik op mijn bekabelde pc geen mail kan verzenden. Kan het niet zijn dat er blokkade op zit?
Reputatie 5
Badge +2
Dan heb ik dat verkeerd van je begrepen, excuus!

Als er een blokkade op je e-mail adres staat dan zou dat betekenen dat je bij het inloggen van de webmail al een foutmelding krijgt maar je had al aangegeven dat je via de webmail wel kan versturen. Ondanks dat heb ik net voor je gekeken en zie ik niet dat het e-mail adres die in je profiel staat door ons geblokkeerd is
Hoi Kevin,
Bij welk email adres heb je gekeken? want krijg binnen op mijn eigen naam van zonnet, maar verstuur met andere naam via smtp.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb je een privébericht gestuurd!
Kevin, zou je mij nogmaals kunnen contacten, het werkt nog steeds niet.