beantwoord

Ik kan geen e-mail meer verzenden sinds ik mijn nieuwe pakket heb geinstalleerd Tele2

• 10 maart 2016
  • 15 reacties
  • 468 x bekeken

Sinds afgelopen week heeft tele2 mij overgezet op hun nieuwe 50 MB netwerk. Nu doet de smtp voor mijn zonnet-mail account het niet meer. Staat en stond ingesteld conform de uitleg op tele2.nl en deed het daarvoor wel. Webmail doet het wel.
De smtp is gewoon smtp.versatel.nl, Poort is 25 zonder SSL en zonder verificatie aangevinkt.

Helpdesk geraadpleegd, maar die kon mij niet verder helpen.

In een ander item op dit forum werd geopperd dat het te maken kan hebben met de modem (Technicolor).

De moderator van Tele2 gaf aan:
"Kan het zijn dat je een nieuw modem hebt gekregen en is dat toevallig een Technicolor? Het kan dan zijn dat je mailadres achter een firewall is gekomen. Zou je me in dat geval middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!"

graag voor mij ook kijken of dit de oplossing is!
Sindsdien werkt uitgaande mail niet meer, niet vanuit Outlook als vanaf mobiel. Wel vanaf webmail. inkomende mail werkt wel.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 22 mei 2016, 12:25

Als het goed is moet het nu allemaal werken.
Zouden jullie het eens kunnen testen?
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Guus,
Zou je mij in een privebericht deze gegevens willen sturen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Dan ga ik dit even bespreken met mijn collega die dit intern heeft uitgezet.
Groetjes Kiko
Mij is precies hetzelfde overkomen. Sinds een week over op 50 MB internet en ook een modem van Technicolor (TG789vnB). Ik heb twee zonnet adressen die het goed deden. Nu niet meer mogelijk om mail te zenden. Twee keer een medewerker van Tele2 gesproken. Lag aan Outlook. Moest smtp.versatel.nl gebruiken i.p.v. zonnet. Maar dit werkt allemaal niet. Ook het account opnieuw instellen werkt niet. Dan kon Tele2 verder niets meer voor mij doen, zo werd mij verteld. Heeft men daar geen kennis van technische zaken? Het lijkt of poort 25 geblokkeerd wordt. Heb ook al poort 26 en 587 geprobeerd maar dat werkt ook niet. Graag uw hulp.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Joe51,
Goed dat je naar het forum bent gekomen! Zou je misschien een eigen topic willen aanmaken? Dan word je daar door mij of een van mijn collega's verder geholpen. :)
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Guus,
Dankjewel voor je gegevens. Ik heb dit intern doorgezet en ze gaan dit onderzoeken. We merken dat er meer klanten last van hebben en ze gaan nu kijken wat er precies misgaat.
Ik hou je op de hoogte Guus.
Groetjes Kiko
Reputatie 6
Badge +5
In een ander topic (maar dan over een versatel account) zegt Maurice:
Kan het zijn dat je een nieuw modem hebt gekregen en is dat toevallig een Technicolor?
Het kan dan zijn dat je mailadres achter een firewall is gekomen.
Zal met zonnet adressen wel hetzelfde probleem zijn?
Fijn, dank je wel Kiko, ik hoop dat het snel opgelost is, want ik mis het verzenden via Outlook wel enorm (en al 9 dagen 😢 ). Guus
Reputatie 5
Badge +4
Snap ik Guus!
Ik duim heel hard met je mee!
Groetjes Kiko
Dag Kiko,

Het is al weer twee weken geleden. Nog nieuws van je collega´s intern? Er zijn meerdere mensen met hetzelfde probleem, maar nog geen concrete oplossingen...

groet, Guus

PS. Bestaat dit probleem ook voor tele2-adressen?
Reputatie 6
Badge +5
Dat probleem bestaat volgens mij niet bij @tele2.nl adressen, alleen bij oude @versatel.nl
en @zonnet.nl adressen. Als Tele2 nu iedereen die er problemen mee heeft op VDSL
een @tele2.nl adres er bij geeft, dan kan daar mee verzonden worden.
Probleem opgelost. Nou ja eigenlijk niet echt natuurlijk, :8 maar is beter
dan de hele tijd de webmail daar voor te moeten gebruiken. 😃
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Guus,
Ik ben afgelopen week meerdere malen naar de desbetreffende afdeling gelopen en ze hebben het doorgezet. Ik zal maandag, want dan zijn ze weer aanwezig, weer langslopen en vragen of er al wat gefixt is.
We keep in touch! Groetjes Kiko
Heb hier ook last van ook al aparte topic opgestart, ook naar betreffende afdeling doorgezet.......
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/uitgaande-mail-technicolor-tele2-52620

en (ook?) nog steeds aan het wachten. ???

Svp niet met de standaard berichten aankomen dat webmail wel werkt en dat je hiervoor betaald. Want dat is natuurlijk onzin. Zeker als je altijd gewoon van de dienst gebruikt hebt kunnen maken.

Zeer frustrerend dat het niet wordt opgelost, zeker gezien er meerdere last van hebben.
Reputatie 5
Badge +4
Als het goed is moet het nu allemaal werken.
Zouden jullie het eens kunnen testen?
Groetjes Kiko
Super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks scheelt weer heel veel frustratie achter de PC.

Hij doet het dus.
Reputatie 5
Badge +4
Goed om te horen Casta!

@Guus37: werkt het bij jou ook weer?
Ik ben benieuwd!
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Guus,
Ik denk dat het nu weer werkt, anders was je wel weer teruggekomen.
Als het toch niet het geval is, wil je dan een nieuw topic openen want ik sluit deze.
Groetjes Kiko