beantwoord

geen uitgaande mail

  • 8 april 2019
  • 43 reacties
  • 2864 x bekeken

Hallo,
Sinds een week of twee kan ik geen mails meer verzenden.
Heel af en toe lukt het, dan moet ik geluk hebben.
Ik krijg wel alle mails binnen.
Er is niets verandert, niets gewijzigd, ineens deed hij het niet meer.

Ik kreeg eerst de foutmelding met failure mail, nu krijg ik steeds de foutmelding van windows verzendfout; Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.

Ik heb ook geprobeerd een nieuw account toe te voegen en de stappen ondernomen hoe het op tele2 staat, en krijg dan de foutcode; 80004005.

Ik heb windows 10. Altijd goed gegaan, tot nu.
Weet iemand hier een oplossing voor, want ik moet veel werken met mail en is dus belangrijk dat mijn mails verzonden worden. In webmail werkt alles wel maar ik werk hier nooit mee en zou gewoon mijn 'normale' mail programma werkend hebben...

ik heb al gebeld met tele2, hij heeft me hierheen verwezen.
Bedankt voor de hulp alvast!
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 17 april 2019, 14:23

Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.



Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.

Groeten Anton

Beste Anton,
Ik heb vandaag een probleem gevonden in mijn betalingssysteem, ik bedankt alvast voor het geduld wat jullie hebben voor mijn betalingen. Ik heb de oorzaak gevonden maar het kan nog wel een maand duren voor ik weer betalingen ga doen. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.
Reputatie 2
Badge
Antwoord klopt. Email is gratis dienst, dus als je serieus met email aan de slag wilt zijn er zat andere adressen aan te maken.

Gratis wil niet zeggen dat de dienst niet geleverd MOET worden. !
Lees het BW hier maar eens over onder consumenten recht.
Reputatie 1
Ik ga morgen de Consumentenbond bellen. Vind het echt te gek dat het probleem nog steeds bestaat na ongeveer een week. En dat terwijl de oorzaak m.i. super helder is: jullie smtp-server zendt niet de juiste signalen terug naar de verzendende partij! En dit treedt dus op wanneer Tele2 een bericht uit Outlook (in deze omgeving) heeft opgepakt en verstuurd.
Verder vind ik de communicatie ook nog eens ver onder de maat.
Nogmaals dus een verzoek aan Tele2: communiceer in elk geval. Dan weten we waar we aan toe zijn!
Grappig dat een of andere badger hierboven roept "dat email een gratis dienst is" dus dat we niet moeten zeuren. Je zal je (betaalde) account maar zakelijk gebruiken...ik heb al dik 15 jaar respectievelijk Zonnet, Versatel, Tele2 achter de boeg en email is toch echt deel van de oorsronkelijke leveringsovereenkomst en de altijd netjes en automatisch betaalde facturen zijn niet bepaald "gratis". So stuff your badges.

In de loop van de jaren al veel mensen naar Tele2 gestuurd als ze klaagden over KPN of UPC of Vodafone etc..dus dit is best n dingetje want die mensen kijken me nu aan alsof ik Neville Ray zelf ben en hun ziel aan de duvel heb verkocht. Gratis nog wel.

Wanneer T-mobile (voorheen Zonnet, Versatel resp.Tele2) de boel overneemt moeten ze toch echt aan de slag met hun legacy-mailadressen en serverinstellingen in plaats van dit op hun oudste en trouwste klanten mank te laten lopen omdat één of andere T-millennial niet weet hoe een oldskool mailserverprotocol werkt. Niet iedereen zit de hele dag op een op afbetaling gekochte iPhoney of Hoerawai te Grinderen zoals mr Badges hierboven. Sommigen onder ons hebben wel 'n baan en geen tijd om ondertussen 13759 forumposts te doen. Al was het alleen al om de Tele2 rekeningen altijd netjes op tijd te betalen. Maar goed.

Is inmiddels 'n terugkerend probleem aan het worden dus je zou vermoeden dat de oplossing dan ook voor de hand ligt. Mocht iemand de oplossing (weer) ergens vinden of een systeembeheerder van voor 1995 werven, schrijf het dan ergens op, voor de volgende keer, bijvoorbeeld op een stukje papier of zo, anders raak je het zo weer kwijt in de cloud.

Het vervelende is dat je van sommige mail-geadresseerden te horen krijgt dat je mail inmiddels al 20x is binnengekomen.Ik raad in ieder geval af de mail te lang in je outbox te laten staan - want voor dat je het weet kom je op een spamlijst omdat ie 100x verzonden wordt - zonder dat je er erg in hebt Werkt een hoop tele-irritatie in de hand bij m'n *Marktplaats klanten. *(= wel gratis)

Moest laatst zelfs iemand persoonlijk gaan bellen ipv mailen. Bellen, dat wil een mens anno 2019 toch niet meer? Straks moet ik nog de 9 postzegels welke ik in 2003 ooit per velletje van 10 moest kopen en ergens in een laatje heb liggen nog gaan opzoeken om een 'brief' te sturen. Moet niet veel gekker worden. Weet iemand trouwens waar tegenwoordig in Noord Holland nog ergens een brievenbus staat? Of bestaat TNTpost inmiddels ook al niet meer?

Verander ook vooral NIET je eigen mail instellingen want het probleem ligt duidelijk aan de serverkant bij Tele2 zelf - anders heb je als de boel (ooit?) weer werkt weer een hele berg werk om de settings terug te zetten in je mailapplicaties. En ik spreek uit ervaring. Voor dat je het weet zit je dan weer op 'n forum te posten in de veronderstelling dat zoiets zin heeft. Zie trouwens net dat m'n test-mail al 14 keer is binnengekomen in m'n spam account. Hangt weer iets in limbo op de mailserver.

Enfin, ik ga ondertussen even m'n mp3 collectie op MySpace luisteren. Later!.
Het maakt mij eigenlijk ook niet meer zoveel uit. Na vorige week geen tv te hebben kunnen kijken en nu geen mails te kunnen sturen is mijn plezier er bij Tele2 een beetje af. Telkens krijg ik als antwoord als ik tele2 bel dat ze zich verontschuldigen maar helaas niets kunnen doen. Immers, je betaalt voor diensten die gedeeltelijk niet geleverd worden. In een winkel betaal je toch ook niet voor de trui die je wel wilt hebben maar niet mee krijgt.
Na ruim 20 jaar klant te zijn geweest ga ik over naar een ander.
Reputatie 1
Nog een constructieve opmerking tenslotte:
Wat er feitelijk gebeurt is dat de smtp-server van Tele2 het/mijn bericht dus wél oppikt en ook verstuurt, maar dat er geen adequaat signaal teruggaat naar mijn outlook: ik ben klaar, verwijder hem maar uit je UITBOX en zet het bericht in ‘Verzonden items’.
Daardoor blijft het bericht visueel in de UITBOX van je Outlook zitten. Terwijl het feitelijk, na bijv. 1 minuut, al wel 2 of 3 keer is verstuurd.
Wat je als noodoplossing kunt doen is ook jezelf in de bcc zetten en dan al gokkend (afhankelijk van de grootte van het bericht) na bijv een minuut het bericht proberen te verwijderen.
Je ziet dan aan je eigen inbox wel of je gok geslaagd is; verschijnt hij bij jou als inkomend bericht dan zal de geadresseerde hem ook zo ontvangen hebben.
Nadeel van deze truc blijft dat het bericht NIET in de verzonden items staat.
Reputatie 3
Badge +1
Hier volgt even weer een update van mijn kant.

Het is nog steeds niet opgelost en onze technische dienst is op dit moment nog steeds aan het onderzoeken wat de oorzaak is. Wanneer het allemaal zo gemakkelijk was dan was het inderdaad al opgelost, maar helaas. Ze zijn op dit moment nog steeds voorbeelden aan het verzamelen om zo de oorzaak van dit probleem te achterhalen. Wanneer ik weer een update heb dan zal ik het doorgeven. Excuses voor al het ongemak.

Groeten Anton
Reputatie 2
Badge
Nu al 4 dagen storing, tijd voor les 6 en 7 ?
Reputatie 1
Nog niet opgelost, anders had het wel gewerkt.
Ja dat begrijp ik Ik hoor alleen graag hoelang dit gaat duren
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, ja zo snel mogelijk (ASAP)
Reputatie 1
Beste Tele2 ik ondervind nog steeds storing met mijn uitgaande email van mijn zonnet account Dit is inmiddels al 2 weken gaande Is er al een oplossing????? Of kan iemand mij iets meer vertellen
Reputatie 1
Idem.
Ik blijf het ook uiterst vreemd vinden:
Het is een tamelijk scherp te omschrijven probleem + Tele2 zegt dat men de oorzaak gevonden heeft + het is geen dodelijk issue, maar wel super-irritant voor duizenden klanten.....

En toch duurt het nu al twee weken!!
Graag in elk geval weer een communicatieve update Tele2.
Ik kan nog steeds geen gebruik maken van mail. Ik word er wel een beetje gek van, ik heb die mail hard nodig....en mensen klagen over de ineens vele mailtjes krijgen 😞
Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.

Groeten Anton




Hallo Anton,

Hoe lang gaat het nog duren?

Ik vind het erg vervelend dat ik geen zekerheid heb of mijn email wel goed wordt verstuurd.
Staat me elke weer te verontschuldigen dat een email 6x of meer aankomt.

Het duurt nou al zo'n beetje een maand en het is nog steeds niet opgelost.
Waarom duurt het toch zo lang?

Dit is geen goede service van Tele2.

Gr.Cees
Reputatie 2
Badge
Heb laatste dagen ook het zelfde probleem, Tele2 wil mijn mailaccount niet resetten. Daar was het 2-maanden geleden mee opgelost.
zie: Mailserver SMTP geeft bij verzenden via Outlook GEEN bevestiging terug.
Gerrit
De link voor het topic van Gerrit:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mailserver-smtp-geeft-bij-verzenden-via-outlook-geen-bevestiging-terug-76178
Ik heb dezelfde problemen.
Aanvullend: Gisteren bleek dat de mail die in postvak uit is blijven hangen, toch enkele malen (5x) is verzonden. Dit is niet terug te zien in de verzonden items. Navraag bij de helpdesk leverde de volgende reactie op: we ondersteunen dit niet, gebruik je webmail maar !
Reputatie 7
Badge +4
Antwoord klopt. Email is gratis dienst, dus als je serieus met email aan de slag wilt zijn er zat andere adressen aan te maken.
Reputatie 2
Badge
Net weer gebeld met helpdesk tele2. Tele2 heeft inmiddels deze SMTP storing in onderzoek.
Reputatie 1
Zie ook het andere topic. Feitelijk zelfde issue:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mailtjes-worden-meer-dan-een-keer-verzonden-76192

Kortom, niet verder de schuld bij jezelf zoeken.... Dit is een Tele2-issue!! Anders hebben niet zo veel mensen opeens op hetzelfde tijdstip hetzelfde probleem!! Tele2 blijven bellen graag, tot ze met een oplossing komen.
Reputatie 3
Badge +1
Het klopt inderdaad dat we op dit moment een storing hebben/ We zijn druk bezig om het op te lossen. Excuses voor het ongemak. Ik heb van de technische dienst te horen gekregen dat er geen problemen zijn wanneer de e-mails via de webmail worden verstuurd.

Groeten Anton
Mij werd door Tele2 gemeld dat ZIJ er niets aan kunnen doen en dat het probleem niet hun probleem was. Hoe moet je dan zo'n reactie van Anton interpreteren? Wie spreekt namens Tele2?
Ik denk dat Anton meer weet dan het callcenter.
Nog steeds mails die niet worden verstuurd/ontvangen, vooral naar @LIVE, @Outlook en @Hotmail

Mensen die klagen dat ze een email van mij wel 6 of 9 x ontvangen.

Stuur ik als test een email vanuit zonnet naar mijn GMAIL adres.
Komt deze 16 uur later (volgende dag) aan.

DIT KAN NIET TELE2

Wordt een beetje moe van dat dit al zo lang duurt.
Reputatie 1
Inderdaad kan er altijd iets fout gaan....Maar dit gezeur duurt bij mij al zo’n drie dagen nu. Kom op Tele2... ; het is 2019!
Ik wacht morgen nog af, maar dan ga ik kijken wat mijn rechten zijn om financieel deze wanprestatie te lijf te gaan.