vraag

Geen email notificaties

• 29 juni 2020
  • 4 reacties
  • 275 x bekeken

Sinds enige tijd ontvang ik op mijn zonnet.nl e-mail adres geen notificaties meer van een bepaalde site waar je online Go kunt spelen (OGS). Als ik de notificaties laat sturen naar een gmail of microsoft email adres dan ontvang ik ze wel. Het zou dus kunnen liggen aan een spam filter op de mail server. Normaal gesproken wordt er ook eerst een mailtje gestuurd naar het opgegeven email adres om dit te bevestigen. In het geval van een ZONNET adres blijft ook deze e-mail achterwege.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Weer en goede reden om een Gmail of Outlook.com adres te gaan gebruiken. Dit zijn professionele diensten met ruime opslag, moderne apps en ontwikkeling. De Zonnet email dienst is zeer beperkt in al deze facetten en feitelijk alleen goed geschikt om de factuur te ontvangen (indien je geen gratis Zonnet mailadres hebt zonder dienst af te nemen). Je kunt het nieuwe Gmail of Outlook.com adres je Zonnet mail laten ophalen totdat je overal het nieuwe mailadres hebt doorgevoerd.

Reputatie 5

Deze mails zouden natuurlijk gewoon moeten aankomen. Tele2 zou gewoon naar deze klacht moeten kijken.

Ik zal eens proberen kort uit te leggen waarom.

In 2011 is toenmalig minister Donner verduidelijking gevraagd over waarom briefgeheim ook voor e-mail geldt. Hiervoor moest hij aantonen dat e-mail ook een poststuk is in de zin van de postwet. De tekst van de postwet is echter zwaar verouderd, het woord e-mail komt er dan ook niet in voor. Aangezien de postwet gedeeltelijk in onze grondwet verankerd is is het zeer moeilijk deze wettekst te veranderen. Na bijna tien jaar werk gaat in 2021 e-mail echter ook officieel toegevoegd worden.

Dat e-mail nu ook al de zelfde bescherming geniet als post beschreven in de postwet heeft toenmalig minister Donner aangetoond in een brief aan de tweede kamer verzonden op 29-11-2011. Hij baseerde zich toen op Europese regelgeving; 

‘Het Europese Hof voor de bescherming van de Rechten van de Mens heeft expliciet bepaald dat een e-mail bericht onder de reikwijdte valt van art. 8 EVRM’

Artikel 8 van het Europees verdrag voor de rechten van de mens verteld ons het volgende:

Everyone has the right to respect for his private and family life, his home and his correspondence.

Kortom, toenmalig minister Donner heeft destijds aangetoond dat aangezien e-mail volgens Europese wetgeving ook ‘correspondentie’ is, e-mail dus als poststuk gezien moet worden en dus daarmee onder de postwet valt, en daarmee ook onder de in onze grondwet verankerde artikelen van de postwet. Mede hierdoor is jouw privacy beschermd in het e-mail verkeer.

Het ongehinderd ontvangen van je (e-mail) correspondentie is een wettelijk recht, een grondrecht en een mensenrecht.

Als e-mail niet ontvangen wordt door een probleem met de e-mail service, moet dit dan ook door tele2 (of welke Europese provider dan ook) verholpen worden. Slechts naar andere (en ook nog eens niet Europese) e-mail aanbieders verwijzen of stellen dat tele2 e-mail slechts geschikt is voor het verzenden van de factuur is dan ook totaal niet afdoende. Als naar een e-mail adres correspondentie verzonden wordt, dan heeft het gewoon aan te komen. Dit zou gewoon opgepakt en opgelost moeten worden.

:)

Reputatie 5

N.B. Laat ik trouwens als positieve voetnoot voorop stellen dat ik altijd een zeer tevreden klant van zonnet/versatel/tele2 geweest ben. In het verleden zijn enige problemen die ik had altijd keurig verholpen, en heb ik dit forum met hun leden altijd als vriendelijk en behulpzaam ervaren.

Ook het feit dat de e-mail adressen van voormalige klanten niet per direct in de prullenbak gaan verdient een blijk van waardering, en is mede één van de redenen waarom ik nog steeds een tevreden klant ben en blijf! :)

Reputatie 5

Dit is nu zo'n geval waarvan de technische dienst net tegen mij gezegd heeft dat ze er graag van willen weten omdat er zich toch een patroon aftekent van het niet ontvangen van sommige geautomatiseerde legitieme mails bij zonnet versatel klanten. Jammer dus dat dit soort meldingen niet doorgezet worden.

Reageer