Format mailadres gebruikersaccount


  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Waarom is het niet mogelijk om een gebruikersaccount aan te maken/ de mail van een bestaand gebruikersaccount te veranderen naar een adres met het format voornaam_achternaam+tele2@gmail.com. De ‘+’ wordt geblokkeerd, eveneens als een punt ‘.’. Deze characters maken het mogelijk om je mail in gmail automatisch te categoriseren. Normaal gezien wordt de '+’ of ‘.’ vóór de @ gewoon toegestaan volgens internationale standaarden.

Waarom hebben jullie dit zo ingesteld?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Probeer eens op dezelfde manier een account aan te maken op het T-Mobile forum? Die hebben namelijk dezelfde software leverancier. Als dat daar ook niet lukt is het dus aannemelijk dat het gewoon een software beperking is. 

Het kan ook samenhangen met de werkzaamheden van komende nacht. Ik kan momenteel niet inloggen op MijnTele2, na invullen komt de inlogpagina weer tevoorschijn.

Het kan ook samenhangen met de werkzaamheden van komende nacht. Ik kan momenteel niet inloggen op MijnTele2, na invullen komt de inlogpagina weer tevoorschijn.

Hmm nee dit is al een tijdje zo..

Probeer eens op dezelfde manier een account aan te maken op het T-Mobile forum? Die hebben namelijk dezelfde software leverancier. Als dat daar ook niet lukt is het dus aannemelijk dat het gewoon een software beperking is. 

Daar kan het dus wel! Vraag me af of tele2 dit dus heeft aangepast om dit actief te voorkomen

Reputatie 7

Waarom is het niet mogelijk om een gebruikersaccount aan te maken/ de mail van een bestaand gebruikersaccount te veranderen naar een adres met het format voornaam_achternaam+tele2@gmail.com. De ‘+’ wordt geblokkeerd, eveneens als een punt ‘.’. Deze characters maken het mogelijk om je mail in gmail automatisch te categoriseren. Normaal gezien wordt de '+’ of ‘.’ vóór de @ gewoon toegestaan volgens internationale standaarden.

Waarom hebben jullie dit zo ingesteld?

Je vraagt naar het formaat van een @gmail.com adres, dat kan alleen Google beantwoorden. Of bedoel je het formaat van een Tele2 adres?

Waarom is het niet mogelijk om een gebruikersaccount aan te maken/ de mail van een bestaand gebruikersaccount te veranderen naar een adres met het format voornaam_achternaam+tele2@gmail.com. De ‘+’ wordt geblokkeerd, eveneens als een punt ‘.’. Deze characters maken het mogelijk om je mail in gmail automatisch te categoriseren. Normaal gezien wordt de '+’ of ‘.’ vóór de @ gewoon toegestaan volgens internationale standaarden.

Waarom hebben jullie dit zo ingesteld?

Je vraagt naar het formaat van een @gmail.com adres, dat kan alleen Google beantwoorden. Of bedoel je het formaat van een Tele2 adres?

Nee, dit format is een geldig gmail mail-adres. Maar als je je mailadres bij Tele2 wil wijzigen naar voornaam_achternaam+tele2@gmail.com zegt Tele2 dat het mailadres ongeldig is, terwijl het gewoon een kloppend mailadres is. Ik vraag mij af waarom ze dit zo hebben ingesteld → zij bepalen zelf welke formats ze accepteren en welke niet

@pipodeclown Je kunt bij ‘contactgegevens’ in ‘mijntele2’ je contact- e-mail adres zelf wijzigen. Dit hoeft niet het gekoppelde provider adres te zijn. Daar komen je facturen dan voortaan op binnen. Het lukt mz17 dus niet om zijn g-mail adres daar in te vullen terwijl het wel een geldig format is. 

Reputatie 7
Badge +12

TS heeft het over een gebruikersaccount, en ik dacht dat hij een FORUM gebruikersaccount bedoelde. Een email account zou dus bijvoorbeeld zijn “MZ.17+tele2@gmail.com “  . Tja, misschien accepteerd gmail dat wel, maar ik heb een dergelijke seperator nog verder nooit ergens gezien.

Bij Gmail kan je een adres  MZ17@gmail.com hebben. Je kan hier op een willekeurige plaats een punt inzetten ( MZ.17 ) en die mail wordt normaal afgeleverd op MZ17.

Tevens kan elk mailadres voor de @ worden uitgebreid met een plus gevolgd door meerdere tekens. Ook deze komt op MZ17 terecht.

zie ook de uitleg bij bnnvara.kassa.nl:

Voor stap 3 hebben we een extra uitleg voor Gmail-gebruikers. Stel: je mailadres is 'kassa@gmail.com'. Dan kun je voor Facebook het adres 'kassa+facebook@gmail.com' gebruiken. E-mails naar dat adres komen dan ook in jouw mailbox terecht, maar je kunt daaraan zien hoe de afzender aan je gegevens komt.

Reputatie 7
Badge +12

Dus als standaard is MZ17@gmail.com dan kan hij gewoon maken MZ17.tele2@gmail.com

Een . in plaats van een + voldoet dan.

Nee, dat kan niet. Je kan wel overal punten zetten, dus M.Z.!.7@gmail.com, maar niet een punt erachter en dan iets anders. Dat moet met een + 

TS heeft het over een gebruikersaccount, en ik dacht dat hij een FORUM gebruikersaccount bedoelde. Een email account zou dus bijvoorbeeld zijn “MZ.17+tele2@gmail.com “  . Tja, misschien accepteerd gmail dat wel, maar ik heb een dergelijke seperator nog verder nooit ergens gezien.

ah zou kunnen; voor een mail gerelateerd aan een forum account zou hetzelfde moeten gelden in principe natuurlijk.

Ik heb zojuist mijn e-mailadres voor mijn internet abonnement  naar ****er+t2@gmail.com gewijzigd

Dat ging goed, ik moest alleen een fake mobielnummer invullen. (verplicht voor iets wat ik niet heb)

Reputatie 7

@pipodeclown Je kunt bij ‘contactgegevens’ in ‘mijntele2’ je contact- e-mail adres zelf wijzigen. Dit hoeft niet het gekoppelde provider adres te zijn. Daar komen je facturen dan voortaan op binnen. Het lukt mz17 dus niet om zijn g-mail adres daar in te vullen terwijl het wel een geldig format is. 

Poster had het over een gebruikersaccount aanmaken en ik las het alsof hij vast internet met een Gmail adres wilde hebben 🤡 Ik begrijp nu dat het over het opgeven van een contact e-mailadres gaat.