beantwoord

En wéér verdwenen mails.....

• 26 februari 2019
  • 17 reacties
  • 201 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Paar dagen terug waren mijn mails uit Postvak-in "verdwenen". Die zijn terug geplaats. Vanmiddag waren ineens al mijn mails uit "prullenbak" verdwenen. Je zou zeggen, ze zitten niet voor niets in de prullenbak maar een aantal mails had ik toch nog nodig. Kevin (of collegae) zou je ze alsjeblieft terug kunnen plaatsen. Dit gebeurt wel érg vaak hè..?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 27 februari 2019, 10:31

@BovensteSteen In dit geval zijn de mails niet door de gebruiker zelf verwijderd maar door een bug in de webmail verdwijnen deze en komen ze weer terug als wij de database naar de webmail toe synchroniseren.

@Wickie Je mailbox is weer gesynchroniseerd!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 2
Misschien die mails eerst in een map "ik-twijfel-nog" o.i.d. zetten?
Veel e-mail programma's kennen de instelling "prullenbak bij verlaten programma leegmaken". Ken je die?
Nee, ik ken de instelling niet. Het heeft zich al een paar keer eerder voor gedaan bij zowel Postvak-in maar ook bij allemaal (postvak-in, verzonden etc).
Dat is normaal bij tele2. Mijn mails verdwijnen met enige regelmaat.
Eerst wekelijks, nu dagelijks, onwijs irritant
Reputatie 2
Een suggestie om eerst maar eens uit te zoeken of een dergelijke instelling van je e-mailprogramma niet de oorzaak van "verdwenen" mails is? Kan je daarna Tele2 alsnog "gewoon" beschuldigen van het laten verdwijnen van jullie mails (lijkt mij stug dat Tele2 hiermee iets van doen heeft trouwens).
tele2 kan ze wel weer terugzetten en geven zelf ook toe dat het probleem bij hun ligt. zijn helaas erg veel mensen die er last van hebben
Reputatie 2
Ik lees nergens dat Tele2 zegt dat ze regelmatig mails laten verdwijnen. Bewust of onbewust. Nog sterker: als ze dat wel zouden zeggen zou ik binnen een halfuur van een andere e-mailprovider gebruik maken ...
(weggegooide mails terughalen kan elke e-mailprovider binnen bepaalde tijd trouwens)
wauw...goede reactie.
ik spreek ze regelmatig dus ik weet genoeg.
jouw mail werkt prima zeker?
ze kunnen ze prima terughalen, maar het is gewoon onwijs vervelend. zeker als het buiten kantooruren is. tele2 staat in mijn lijst met meest gebelde nummers, lijkt me niet helemaal de bedoeling
Reputatie 2
ik spreek ze regelmatig dus ik weet genoeg.
Oké ... En wat zegt Tele2 dan waarom ze je mails weggooien?
(eerst wekelijks, nu dagelijks)
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon een mailaccount openen bij gmail of outlook. Zeker als je geen betalende klant meer bent bij Tele2. Sinds vorige week geven ze absoluut geen telefonische paswoord reset meer. Dus ben je jouw paswoord een keer vergeten is het over en uit.
Reputatie 2
Zeker als je geen betalende klant meer bent bij Tele2. Sinds vorige week geven ze absoluut geen telefonische paswoord reset meer.
Uhhh .. gaat dit nog over "verdwenen" mails bij Tele2?
(waar "iedereen" - maar zeker @Wickie en @desiv - last van heeft?)
Reputatie 7
Badge +4
Yep, maar dat gaat al maanden zo, mensen gebruiken blijkbaar de 30Mb box van Tele2 als opslag voor hun emails. Dat gaat een keer fout omdat we hier regelmatig mensen zien die de mails kwijt zijn. Dus voor meer zekerheid, ga een er een echt email provider voor gebruiken!
Reputatie 2
Maanden? Wat curieus ...
Je bent toch in een halfuurtje "up-and-running" bij een andere e-mailprovider?
Ik zou niet aan zelfkwelling doen in zo'n geval: mij niet gezien ...

Maar het lijkt mij wel handig om er achter te komen of de fout van de "verdwenen" mails niet bij jezelf ligt. Want dan verdwijnen ze bij een nieuwe e-mailprovider wederom!
tele2 kan ze wel weer terugzetten en geven zelf ook toe dat het probleem bij hun ligt. zijn helaas erg veel mensen die er last van hebben Je hebt gelijk hoor. Ik heb ze regelmatig "terug gekregen" maar er wordt idd gezegd dat Tele2 zich er terdege van bewust is en dat er "naar gekeken wordt". Het is en blijft een dienst die ze aanbieden dus mag je er vanuit gaan dat dat dan ook gewoon werkt.
Reputatie 2
@Wickie en @desiv : wees verstandig en stop met die zelfkwelling ...
Natuurlijk mag je er van uitgaan "dat het dan ook gewoon werkt". Maar als je overtuigd bent dat dat niet zo is - zie jullie maandenlange ervaringen en blijkbaar die van anderen - trek dan je conclusie en kies voor een andere e-mailprovider dan Tele2. Je goed recht en makkelijk te realiseren.

En nogmaals: elke e-mailprovider kan "verdwenen" mails terugzetten van zijn e-mailserver! Dat is geen bewijs ofzo dat ze ergens schuld aan hebben ... of dat ze zich "ergens" van bewust zijn. Ook Tele2 niet.

Zorg dat jullie je eigen probleem oplossen en probeer niet die van Tele2 op te lossen. Mijn welgemeend advies. Succes!
Reputatie 5
Badge +2
@BovensteSteen In dit geval zijn de mails niet door de gebruiker zelf verwijderd maar door een bug in de webmail verdwijnen deze en komen ze weer terug als wij de database naar de webmail toe synchroniseren.

@Wickie Je mailbox is weer gesynchroniseerd!
Reputatie 2
Als dat al maanden het geval is en alsmaar niet door Tele2 wordt opgelost, is @Wickie en @desiv aan te bevelen per direct een andere e-mailprovider op te zoeken! Dat is hier al aanbevolen, maar als jij hier in het openbaar op dit forum als Tele2 gaat bevestigen dat de e-mailfunctie bij Tele2 aan alle kanten rammelt, niet deugt en de “bekende” bug al maandenlang niet wordt opgelost, dan is de conclusie ...