emailadres totaal onbereikbaar

• 2 maart 2019
  • 24 reacties
  • 525 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
al járen klant, maar mijn emailadres op zonnet.nl werkt niet. Bleek wél geregistreerd maar is onbereikbaar.
Als er gegevens worden doorgestuurd, gebeurt dat "op het bij ons bekende adres", dus kan ik nooit gegevens raadplegen!
Intussen mijntele2 wel werkend na moeizame strijd, maar nog steeds GEEN webmail...
Hoeveel verouderde post is er nog op zonnet?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

aanvulling op geplaatst bericht over onbereikbare email:
desgevraagd geeft Tele2 (?) door: Je hebt je quantum bereikt.
Best mogelijk, want als je er nooit in kunt kijken, kun je ook niets verwijderen.
Geef dan minimaal weer, welke berichten nu in dat "quantum" staan....
Reputatie 5
Badge +2
Hé Lajos,

Begrijp ik het goed dat je wel kunt inloggen in de mijntele2 omgeving maar niet in de webmail? Zo ja welke exacte foutmelding krijg je als je probeert in te loggen via https://www.tele2.nl/webmail/ ?

Daarnaast denk ik dat je Quota bedoeld ipv Quantum, waar en hoe je zie je dit bericht verschijnen?

Groet, Kevin
Kevin:
Sorry voor de late reactie, maar ik zit ongelofeloos te klo... donderjagen met de wachtwoordellende bij Tele2.

Inmiddels bericht dat de helpdesk me niet verder kan helpen omdat email privacy gevoelig is.

Bezoek aan de tele2 winkel hielp ook weinig. Daar werd verteld dat de zonnet-adressen waren vervallen, terwijl de helpdesk onlangs meldde dat mijn zonnet.nl daar geregistreerd stond.
De medewerkster heeft ingevoerd dat mijn adres mijn werkadres bij gmail.com moest worden.
Ik heb de toegestuurde link geactiveerd, maar kan nog steeds niets met webmail...

De foutmelding waar je naar vraagt was: "je hebt je limiet bereikt", hetgeen in plat Haarlems betekent dat de postbus dus vol zit. Met wat???
Ik heb begrip voor omzetten naar nieuwe adressen, dus van zonnet naar tele2, maar zet dan ook de BESTAANDE postvakken over, zeker als die vol zijn...

Ik kan nu inloggen op mijntele2 mobiel, maar NIET op mijntele2 internet. Niet met oude gegevens, niet met nieuwe gegevens en niet met dezelfde inloggevens als bij mobiel. Waarom moet dat overigens apart?

Voor het forum heb ik een nieuw account proberen aan te maken en op een of andere mistige manier kon ik toen toch een nieuw wachtwoord aanmaken op het bestaande account.. Vandaar deze late reactie.

O ja: Dat quantum is inderdaad quotum, ofwel limiet.....
Reputatie 5
Badge +2
Hé Lajos,

Ik zal bij deze proberen uit te leggen met welke verschillende accounts je te maken hebt, het lijkt erop dat je nu verschillende dingen door elkaar haalt.

Je hebt volgens mij al wel door dat je voor mobiel en vast internet apart moet inloggen, je hebt dus een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor mobiel als voor vast internet. Met je inloggegevens van vast internet kun je inloggen in de mijntele2 omgeving of in de webmail omgeving, beide gebruiken dezelfde inloggegevens. Wanneer je niet kunt inloggen op zowel mijntele2 als de webmail dan is de kans groot dat je probeert in te loggen met een niet kloppend/verouderd wachtwoord. Op dit moment kan ik je niet helpen met problemen met wachtwoorden of het niet kunnen inloggen. Je kan alleen via de knop wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord krijgen, let erop dat je hiervoor wel de juiste gebruikersnaam invult, die van je vast internet abonnement, niet van mobiel. Je krijgt dan de keuze om het nieuw wachtwoord naar het mobiele contact telefoonnnummer of het contact e-mali adres te sturen die destijds ingevuld hebt bij de aanvraag van je Tele2 Internet abonnement.

Als je wel kan inloggen in de mijntele2 omgeving van vast internet maar niet in de webmail dan kan er een probleem zijn met het e-mail adres, je zou dan ook een andere foutmelding dan foutief wachtwoord o.i.d. te zien moeten krijgen. Als je inderdaad wel kan inloggen in mijntele2 maar niet in de webmail dan is er mogelijk een blokkade op je mail adres, dit is iets waar we op dit moment niet bij kunnen helpen maar we zijn er mee bezig maar het is niet bekend hoe lang het gaat duren voordat we een oplosisng hebben.

Daarnaast is het forum account weer compleet iets anders dan je mobiel of vast internet account/inlog, deze wordt alleen voor het forum gebruikt.

Groet, Kevin
Reputatie 2
Ohhh ... ik ben na de tweede zin het spoor al bijster, te dom waarschijnlijk. Maar hopen dat @Lajos het wel kan volgen ...
Snapt Tele2 wel dat hier iets aan moet veranderen zodat de klant het kan wel kan volgen?
Kevin:
Je uitleg is te volgen; Zelfde inloggegevens voor mijntele2/internet als ook voor webmail.
Ik kan echter invullen wat ik wil, hij blijft volhouden dat de gebruikersnaam, met of zonder @zonnet
onjuist is.
Ik heb ingelogd met de gegevens van een andere zonnet klant en die vliegt er meteen zo in.
Het verhaal dat zonnet niet meer zou werken (Tele2-winkel) klopt dus niet.
Als ik opgeef dat ik mijn gebruikersnaam ben vergeten, dan krijg ik op mijn mobieltje keurig de gebruikersnaam binnen, maar zodra ik die ook ga gebruiken, is het onjuist.

Ik begin hier goed genoeg van te krijgen....
Reputatie 5
Badge +2
Zonnet werkt inderdaad nog gewoon, ik weet niet waarom de winkelmedewerker je anders verteld heeft.

Heb je naast 'gebruikersnaam vergeten' dan ook 'wachtwoord vergeten' geprobeerd? (met de gebruikersnaam die je zojuist in het smsje ontvangen hebt) Dit zou theoretisch moeten werken tenzij je e-mail adres geblokkeerd is, wat ik niet vermoed omdat je dan een andere foutmelding bij het inloggen zou moeten krijgen.
Reputatie 2
Misschien een idee om aan de technische afdeling van Tele2 te vragen om een tool te ontwikkelen waarmee Tele2 medewerkers (op afroep) alle diverse gebruikersnamen, mailadressen en wachtwoorden van klanten bij Tele2 kunnen synchroniseren? Tis een zooitje immers ...

Er is op een ander gebied al veel ervaring bij Tele2 met de werkwijze van "handmatige synchroniseren op afroep". Dus een nieuwe ArbeidsOrganisatie regel ontwikkelen is hiervoor niet meer nodig ...
Kevin;
Weer een zootje gedoe, maar ik ben er weer.... Voor hoelang?
Ik kan een nieuw wachtwoord laten toesturen op mijn mobieltje.
Goed opletten grote en kleine letters. Goed opletten verschil tussen l en 1,
maar dat al helpt niets.

Dat limiet gebeuren heb ik aanvankelijk verkeerd begrepen. Gaat niet om quotum van de postbus, maar om gelimiteerd aantal pogingen met wachtwoorden.

Samengevat: Ook met het vers toegestuurde wachtwoord kom ik er niet in.
Mobiel tele2 werkt nu, forum is toegankelijk, maar internet tele2 en webmail blijft halsstarrig weigeren.
Is er een mogelijkheid om mijntele2/internet en webmail te koppelen aan een nieuw adres, bijvoorbeeld naam@tele2.nl ?
Iemand die uit dit gedoe een oplossing weet?
Het is nog gekker:
Omdat ik al een werk zit te kloten met inloggen, heb ik heel bewust de wachtwoorden die wél werkten genoteerd.
Nu blijkt dat ik PER SESSIE een nieuw wachtwoord moet aanmaken om in te loggen op het forum.
Elke keer bij inloggen moet ik aanvragen via "wachtwoord vergeten" en daarna kan ik meteen een topic starten...
Reputatie 5
Badge +2

Is er een mogelijkheid om mijntele2/internet en webmail te koppelen aan een nieuw adres, bijvoorbeeld naam@tele2.nl ?

Het is mogelijk om nieuwe e-mail adressen aan te vragen maar het is niet mogelijk om het hoofde-mail adres waar je mijntele2 en facturen e.d. aan gekoppeld zit te veranderen.

Nu blijkt dat ik PER SESSIE een nieuw wachtwoord moet aanmaken om in te loggen op het forum.
Elke keer bij inloggen moet ik aanvragen via "wachtwoord vergeten" en daarna kan ik meteen een topic starten...

Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Bedoel je dat je met je nieuwe wachtwoord voor het forum niet kunt inloggen (zo niet, welk foutmelding krijg je?) en moet je eerst een nieuw wachtwoord aanvragen voordat je wel weer kan inloggen op het forum? Als dat zo is wat gebeurd er dan wanneer je direct uitlogt en weer probeert in te loggen? Werkt het dan direct al niet meer of kun je dan nog wel inloggen?
Kevin;
Ik waardeer je vasthoudendheid.
Inmiddels ben ik een stuk dichterbij. Ik kon, op verschillende dagen, succesvol inloggen zowel op internet en webmail en met een ander wachtwoord ook op mobiel.
Die problemen kunnen worden afgesloten. Helaas weet ik na alle kronkels niet meer reproduceerbaar te vertellen HOE het gelukt is.
Hoofdpunt was om tijdelijke wachtwoorden niet naar mijn zonnet-adres te laten sturen, waar ik immers niet in kwam, maar naar mijn mobieltje.

Nu het laatste "probleem" Inloggen op forum.tele2
Elke keer, ook nu weer, moest dat met een nieuw wachtwoord.
Ik zal doen wat je vraagt. Uitloggen en meteen weer inloggen. Gebruikt wachtwoord in CCleaner onder niet te verwijderen cookies plaatsen.

Je hoort/leest zo weer van me.
Sorry, moest tussendoor blinde maatje helpen.
Ik moest weer opnieuw wachtwoord aanvragen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik iets fout doe.

Nadat je je wachtwoord opnieuw hebt ingesteld (je kunt gewoon het eerder gebruikte wachtwoord wéér gebruiken!) kom je meteen ingelogd en wel op het forum.

Normaal kom je er niet automatisch in, maar moet je bewust inloggen met gebruikersnaam en al.
Vermoedelijk zit daar de fout, want de ene keer moet het mét apestaartje (volledig url ) en de andere keer mag dat juist weer niet.

Ik probeer in te loggen met en zonder apestaartje, maar geen van beide werkt.

Hoe hoort het te gaan, zodat ik kan verder proberen met juiste gegevens....
Reputatie 5
Badge +2
Hé Lajos,

Op het forum is de gebruikersnaam je forumnaam, in jouw geval dus Lajos. Je logt dus niet in met je e-mail adres en hebt dus ook nooit een @ nodig.

Fijn dat het voor de andere accounts wel weer lukt om in te loggen

Groet, Kevin
Kevin:
Waardering voor je vasthoudendheid.

Met inlognaam zonder apestaartje kom ik er evengoed niet in. Je zou er nog een staart van krijgen!

Het probleem is niet erg groot, want als je aangeeft dat je het wachtwoord niet weet, geef je je e-mailadres op, klikt op de link, maakt een nieuw wachtwoord aan (dan gewoon jaar-in-jaar-uit hetzelfde mag blijven) ...... maar de volgende keer kom je er mooi weer niet in.

Ik heb geprobeerd met voornaam, voornaam plus achternaam los en vast aan elkaar. Niets werkt.

Ik denk dat we het maar moeten laten voor wat het is. Dan maar steeds wijzigen naar wat het al was...
Dat wachtwoord gedoe stelt dus ook weinig voor!

Toch bedankt voor het meedenken.
Reputatie 6
Badge +1
Laat jij elke dag CCleaner draaien? Gooi je teveel koekjes weg?
Goed denkwerk, Theo.
Ik zal nalopen of hij bij de uitzonderingen staat, want inderdaad schoont CCleaner bij elke opstart.
Ik hoefde overigens net niet te klikken op "vergeten", dus er zit vooruitgang in.
Alleen voornaam met wachtwoord en verdomd: hij deed het.
Zo zie je maar: Meteen de tiende keer raak!

Nog effe CC nalopen en dan kan dit topic gesloten worden.
Dank aan de meedenkers.
Reputatie 6
Badge +1
Als hier een maand niemand komt wordt het vanzelf gesloten. Vaak kan iemand er ook zijn probleem mee oplossen. Ik zeg altijd, ieder probleem is al geweest. Je moet alleen de oplossing vinden. Ik zou CCleaner niet dagelijks laten draaien. Hij kan ook meer kapotmaken dan je lief is.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb zelf ook even getest wat er gebeurd als ik mijn forum wachtwoord aanpas via de knop wachtwoord vergeten, ik krijg de e-mail binnen om mijn wachtwoord te veranderen, voer mijn nieuw wachtwoord in en ik ben dan direct ingelogd. Ik log mijzelf dan uit en kan zonder problemen inloggen met het nieuwe wachtwoord. Ik kan je probleem dus niet zelf reproduceren.

Het kan zijn dat je je wachtwoord aanpast naar een wachtwoord die je eerder gebruikt hebt, misschien een optie om een wachtwoord in te stellen die je nog niet eerder op het forum gebruikt hebt, wie weet levert dat wat op

Mocht je nog andere vragen hebben laat het maar weten!

Groet, Kevin
Aangevinkt "mijn gegevens onthouden" en in CCleaner geplaatst bij de uitzonderingen. Geen probleem.
Kon nu meteen inloggen. Morgen ook?

Kern lijkt te zijn dat je de juiste gebruikersnaam moet hebben en na de klik op nieuw wachtwoord laat hij die niet zien. Je kunt dan zonder inloggen meteen verder, waardoor je het essentiële gegeven mist...

Wat mij betreft: Topic sluiten.,
Alle meedenkers bedankt, Vooral Kevin die er zich langere tijd mee heeft beziggehouden.
Reputatie 5
Badge +2
Geen probleem Lajos, het lijkt nu dus alsof het goed blijft gaan, ik hoop het!

Ik zal het topic nog niet direct sluiten zodat je nog iets kan vragen als het nodig is, als er een tijd lang niet gereageerd wordt zal ik deze vanzelf sluiten.

Fijne dag verder!
CC cleaner is trouwens een rot programma, die richt meer schade aan dan dat hij goed doet.
Ik zou hem niet gebruiken, want de problemen die het veroorzaakt zijn moeilijk op te lossen.
Regcleaner is er ook zo eentje.
Cypher:
Ik draai er al jaren mee en ik zit toch alle dagen achter dat ding.
Eigen forumpje (ouwelullenklup)
eigen website.
blinden (computer)begeleiding...
Dus helemaal nieuw is deze materie bepaald niet
Ik wilde je alleen maar waarschuwen thats it, wat jij er verder mee doet is aan jezelf.
En wat er om de hoek komt kijken is dat dit forum ook informatief kan zijn voor anderen die dit topic ooit eens lezen/zoekfunctie gebruiken.