beantwoord

Email account opzeggen

  • 2 August 2021
  • 9 reacties
  • 1031 x bekeken

Hallo,

Ik wil mijn Tele2 email adres opzeggen. Het wordt niet meer gebruikt.

Hoe doe ik dat?

 

Groet,

Jan.

icon

Beste antwoord door Floor109 2 August 2021, 11:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jan,

Je kunt alleen een @tele2.nl emailadres opzeggen als er geen actief abonnement meer aan gekoppeld staat (Een emailadres is namelijk ook de Mijn Tele2 inlog gebruikersnaam, en als hier nog een abonnement aan gekoppeld staat, moet hier op ingelogd kunnen worden). Mocht het thuisabonnement al opgezegd zijn, dan kun je de opzegging op 2 manieren doorgeven:

  • Klantenservice bellen op 020 754 4444, keuzemenu thuisdiensten (2 uit mn hoofd)
  • Wachten totdat een moderator dit voor je oppakt

Het verwijderen van het e-mailadres is een permanente actie. Na het opzeggen van het e-mailadres kun je hier geen gebruik meer van maken. Als er nadat het e-mailadres is opgeheven nog e-mails naar het adres worden verstuurd, zullen de verzenders bericht krijgen dat het e-mailadres niet meer bestaat.

Alle berichten die nu nog in de mailbox staan zullen worden verwijderd en kunnen niet meer worden teruggehaald.

Hoi Floor,

 

Bedankt voor de info. Ik wacht wel tot de vraag wordt opgepakt, er is alleen nog een email adres, verder niets meer.

 

Groet,

Jan.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jan, zou je je profiel willen invullen met je gegevens en je klantnummer? Dan kijk ik graag voor je! :smile:

Hey Marciano,

 

ik heb geen gegevens meer. Het Tele2 mobiele abonnement is al jaren geleden opgezegd en ik kom er nu achter dat het emailadres nog bestaat: jra.lammers@tele2.nl. Dit wil ik verwijderen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey Jan, thanks voor het sturen van het e-mailadres. Ik ben er direct ingedoken, echter kan ik het e-mailadres niet verwijderen, omdat dit een oud tele2 lite e-mailadres is. Deze zijn in 2008 niet met de migratie meegenomen naar het nieuwe systeem, waardoor er geen contactgegevens bij staan en we geen ID check kunnen doen. Wettelijk gezien mag het adres dan niet verwijderd worden. Maar geen zorgen, je kunt dit e-mailadres simpelweg laten voor wat het is. 😊

Reputatie 6
Badge +7

E-mailadressen worden na 1 jaar inactiviteit gesloten trouwens, dus inderdaad zoals Marciano zegt, als je hem niet gebruikt, word hij vanzelf gedeactiveerd.

Ok, dan laat ik hem verlopen.

Wat betekent inactiviteit precies? Kan ik af en toe via webmail kijken of iemand nog iets stuurt of verlengt dat  het verlopen ook weer?

Reputatie 6
Badge +7

Inloggen word gezien als activiteit, dus dat verlengt dat proces inderdaad. Maar het kan in principe geen kwaad als een email adres blijft bestaan

Dan laat ik hem v erder met rust en is hij over een jaar weg.

 

Bedankt voor de hulp!