beantwoord

Beveiligingssertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd, Microsoft Outlook 2010

• 3 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 682 x bekeken

Als ik Microsoft Outlook 2010 opstart krijg ik steeds de melding "op de server waarmee u verbonden bent wordt een beveiligingssertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist"
Ik meen mij te herrineren dat een jaar geleden mevrouw Kanga (ook tele2 klant) hier ook problemen mee ondervond. Of dat toen opgelost is weet ik niet, de topic was gesloten.
Onderstaande link ook geprobeerd maar dit werkte niet."https://www.web-oke.nl/support/index.php?/Knowledgebase/Article/View/1412/4/de-principal-naam-van-het-doel-is-onjuist"
SMTP verificatie staat aangefinkt.
Dezelfde instellingen voor mijn inkomende mail staat ook aan.
Een pop adres voor tele2 aanmaken werkt niet in Outlook.
Geen idee wat het dan is?

icon

Beste antwoord door Cypher 3 augustus 2019, 12:46

@Cypher Nee natuurlijk Ctrl C, wie weet dat niet. Maar is het niet mogelijk dat je per ongeluk de " tekens meegenomen hebt in je copy paste actie. never mind. DANK! voor de laatste link. Ik meen dit al eens geprobeerd te hebben maar kon om de een of andere reden alleen een Imap account instellen en geen pop3 SMTP Tele2 account. Nu geen beveiligingssertificaat meldingen meer 🙂 Zo simpel eigenlijk. Hartelijk dank Cypher.

Nou kijk eens aan, mooi dat het nu werkt.
En om eerlijk te zijn heb ik de link niet eens gecopieerd 😶
En geen dank.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Lees de onderstaande link eens door.

https://www.web-oke.nl/support/index.php?/Knowledgebase/Article/View/1412/4/de-principal-naam-van-het-doel-is-onjuist
Ik ben bang dat u mijn verhaal niet goed heeft gelezen. Deze link staat ook al in mijn Topic.
Wel goed gelezen maar niets gedaan met een niet werkende link.
Het kan ook zijn dat het certificaat verlopen is of niet voldoet om een beveiligde verbinding tot stand te brengen met de mailserver.
Ctrl C link zonder " tekens. het slotje waar de tele2 URl mee begint is groen, of bedoelt u dit niet?
Ik weet natuurlijk hoe copy paste werkt via de sneltoetsen.

Dat bedoelde ik en het slotje moet idd groen en gesloten zijn, als je op het slotje klikt dan kun je het certificaat bekijken etc.

E-Mail instellingen.

https://www.tele2.nl/lightbox/e-mail-instellen-op-outlook-2010/
Reputatie 4
Badge +2
Het certificaat is gemaakt voor pop.tele2.nl daarom krijg je die melding.
Vul bij inkomende mail eens pop.tele2.nl in, verder niets wijzigen
Het ip-adres van beide servers is toch hetzelfde dus waarschijnlijk werkt het dan gewoon.
Saat allemaal in de hyperlink beschreven Malamute, ook voor zijn email client "Outlook 2010"
Reputatie 4
Badge +2
Zal ik er wel overheen kijken maar ik zie daar niets staan over imap of SSL.
Hij gebruik imap, de server imap.tele2.nl bestaat ook en reageert ook op poort 993 (die voor imaps is) maar het certificaat wat er aan gekoppeld is, is van pop.tele2.nl.
@Cypher Nee natuurlijk Ctrl C, wie weet dat niet. Maar is het niet mogelijk dat je per ongeluk de " tekens meegenomen hebt in je copy paste actie. never mind. DANK! voor de laatste link. Ik meen dit al eens geprobeerd te hebben maar kon om de een of andere reden alleen een Imap account instellen en geen pop3 SMTP Tele2 account. Nu geen beveiligingssertificaat meldingen meer 🙂 Zo simpel eigenlijk. Hartelijk dank Cypher.
Dank allen voor jullie tijd en bijdrage.
Terwijl ik bezig was met een reactie had Malamute ook al gereageerd. Thnks again.

Nou kijk eens aan, mooi dat het nu werkt.
En om eerlijk te zijn heb ik de link niet eens gecopieerd 😶
En geen dank.
Reputatie 4
Badge +2
Ja, i.d.d. mooi dat het nu werkt.

Nu aan Tele2 om het juiste certificaat voor imaps te installeren of om het hele imap gebeuren uit te zetten, de Tele2 mailboxen zijn sowieso te klein om alle mail in te laten staan.