beantwoord

@zonnet.nl

• 8 maart 2019
  • 16 reacties
  • 498 x bekeken

Goede dag,

Ik wil graag het wachtwoord van mijn zonnet account wijzigen, ik denk dat ik gehackt ben.

kunnen jullie me AUB helpen.
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 11 maart 2019, 11:00

Hé Jeroen,

Ik kan geen wachtwoorden voor je wijzigen maar je kan zelf wel een nieuw wachtwoord aanvragen via MijnTele2 en dan 'wachtwoord vergeten'

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Jeroen,

Ik kan geen wachtwoorden voor je wijzigen maar je kan zelf wel een nieuw wachtwoord aanvragen via MijnTele2 en dan 'wachtwoord vergeten'

Groet, Kevin
Beste Kevin,

Heb ik gedaan maar dan krijg ik te lezen dat jullie geen gevens van mijn hebben en ik jullie moet bellen.
Dit heb ik ook gedaan, en dan krijg ik te horen dat jullie niets voor mij kunnen doen omdat jullie persoonlijke informatie aan RTL hebben gelekt. Zeer slechte service. Mijn gegevens liggen nu door jullie handelen op straat, heb een klacht ingrediënt bij authoriteit persoonsgegevens . Mijn vraag blijft, hoe verander ik het wachtwoord?
Reputatie 5
Badge +2
We zijn op de hoogte van het feit dat niet alle e-mail adressen door middel van de knop wachtwoord wijzigen geholpen kunnen worden aan een ander wachtwoord, we zijn bezig om te kijken wat we hier aan kunnen doen.

Het klopt dat RTL d.m.v. social engineering een e-mail wachtwoord van een klant heeft weten te achterhalen, dit is alleen een geïsoleerd incident. Het gevolg daarvan is dat de procedure's aangescherpt zijn waardoor ik (en de klantenservice), op dit moment, je wachtwoord niet kan aanpassen. Er wordt nog gekeken wat er gedaan kan worden aan situaties als de jouwe waarbij je zelf je wachtwoord niet (meer) weet en deze zelf niet via de website kan aanpassen.

Daarnaast geef je aan dat door ons handelen jouw gegevens op straat liggen, kun je dit verder toelichten?
Reputatie 6
Badge +1
Dus je hebt een klacht ingediend omdat jouw gegevens op de straat liggen? Dan zou ik dat mailadres niet meer gebruiken. Anders ben je zelf medeplichtig aan identiteitsfraude.
Mijn mailadres @zonnet is gehackt, iemand heeft iets via dit mailadres besteld bij bol. Com op mijn kosten. Ik weet mijn wachtwoord wel maar wil het daarom dus wijzigen, kan mijn mailadres dus niet meer gebruiken tot dat jullie tele 2 mij willen helpen aan een nieuw wachtwoord. Zouden jullie mij aub willen helpen, heb dit mailadres al heel lang, en was er tevreden over tot dat het van de week gehackt werd.
Alvast hartelijk dank als u mij wilt helpen
Reputatie 7
Badge +4
Als er geen gegevens bekend zijn betekend dit dat je geen klant meer bent bij Tele2 waaraan dit email adres is gekoppeld. De email service is een gratis dienst waar je verder geen hulp van kunt verwachten als je zelf je wachtwoord hebt vergeten of iemand je wachtwoord heeft geraden. Paswoorden kunnen tegenwoordig alleen via mijn.tele2.nl veranderd worden! Dank je wel RTL.
Bij Bol.com kan echt niet gefraudeerd worden als ze alleen jouw email hebben. Er is dan wellicht een ander lever adres ingevoerd. Neem dus contact op bij bol.com waar je wel klant bent en laat hen je account blokkeren of aan een ander (gmail.com o.i.d.) email account koppelen..
Eric, zoals je zegt is het ook gegaan, dus omdat het een gratis e-mail adres, wat al +/- 25 jaar bestaat, kan ik mijn wachtwoord niet laten aanpassen en liggen mijn gegevens op straat. Nou ben benieuwd wat de authoriteit persoonsgegevens daarvan vindt. Dat je gehackt wordt is 1 maar dat de aanbieder je niet wil helpen, om het lek te dichten, daar ben ik en zal de authoriteit persoonsgegevens niet blij mee zijn. Tele 2 gooit gewoon van een hoop gebruikers hun gegevens weg, en als ze dan hulp nodig hebben zijn ze niet thuis.
Ik vraag nog gewoon 1 keer aan tele 2 of ze me willen helpen. Ben ook gewoon bereid om mijn gegevens opnieuw aan tele 2 te verstrekken.
Zoals naw. En eventueel tel. Nr, geen probleem ze vragen maar graag zelfs.
Dus Kevin van Tele2 kun je me aub helpen?
Alvast hartelijk dank
We zijn op de hoogte van het feit dat niet alle e-mail adressen door middel van de knop wachtwoord wijzigen geholpen kunnen worden aan een ander wachtwoord, we zijn bezig om te kijken wat we hier aan kunnen doen.

Het klopt dat RTL d.m.v. social engineering een e-mail wachtwoord van een klant heeft weten te achterhalen, dit is alleen een geïsoleerd incident. Het gevolg daarvan is dat de procedure's aangescherpt zijn waardoor ik (en de klantenservice), op dit moment, je wachtwoord niet kan aanpassen. Er wordt nog gekeken wat er gedaan kan worden aan situaties als de jouwe waarbij je zelf je wachtwoord niet (meer) weet en deze zelf niet via de website kan aanpassen.

Daarnaast geef je aan dat door ons handelen jouw gegevens op straat liggen, kun je dit verder toelichten?
Hallo Kevin,

Mijn mailbox is gehackt, dat kan gebeuren, maar wat niet kan is dat jullie dit laten voort duren.
Ik ben daar niet blij mee en de authoriteit persoonsgegevens ook niet, ik mail niet meer vanaf dit adres, maar er komen nog wel mailtjes binnen, die de hacker gewoon kan blijven lezen, omdat jullie me niet helpen. Als jullie mijn gegevens niet meer hebben wil ik ze graag verstrekken, zodat we het kunnen oplossen, en de hacker niet meer bij mijn gegevens kan.
Dus aub help mij!!
Alvast bedankt
P.s. Ik weet mijn wachtwoord wel, maar de hacker ook, en ik zou niet weten hoe hij hier is achter gekomen.
Als je hem toch niet meer gebruikt vraag dan of ze hem opheffen, dan kan deze ook niet gehackt/misbruikt worden.
Als je hem toch niet meer gebruikt vraag dan of ze hem opheffen, dan kan deze ook niet gehackt/misbruikt worden.
Ik gebruik hem niet meer omdat hij gehackt is, maar ik wil de mailbox wel gebruiken
Reputatie 5
Badge +2
Hé Jeroen1981,

Je geeft aan dat je nog kunt inloggen in je e-mail met je eigen wachtwoord, als dat zo is dan kun je ook het wachtwoord zelf veranderen door in te loggen via mijntele2 en dan wachtwoord wijzigen.

Als iemand op jouw kosten producten kan bestellen bij Bol.com dan is er veel meer aan de hand dan dat hij in je Tele2 e-mail kan inloggen. Ik zou daarom snel contact opnemen met Bol.com of je bank hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als de hacker al zo ver gekomen dan zal een nieuw wachtwoord voor je Tele2 e-mail daarin geen verschil maken.
Hé Jeroen1981,

Je geeft aan dat je nog kunt inloggen in je e-mail met je eigen wachtwoord, als dat zo is dan kun je ook het wachtwoord zelf veranderen door in te loggen via mijntele2 en dan wachtwoord wijzigen.

Als iemand op jouw kosten producten kan bestellen bij Bol.com dan is er veel meer aan de hand dan dat hij in je Tele2 e-mail kan inloggen. Ik zou daarom snel contact opnemen met Bol.com of je bank hoe dit heeft kunnen gebeuren. Als de hacker al zo ver gekomen dan zal een nieuw wachtwoord voor je Tele2 e-mail daarin geen verschil maken.
Hoi Kevin,

Dat bol.com heb ik opgelost, afd. fraude gaat ermee aan de slag, via mijn mail account heeft de hacker mijn ww verandert bij bol, en zo iets besteld.
Hoe doe ik via webmail mijn wachtwoord wijzigen? Als ik dat probeer moet ik jullie bellen, zie mijn eerdere reacties. Ik blijf in een rondje lopen, kastje/ muur pffff.
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon een ander mailaccount registreren bij bol.com. Heb je ook geen last meer van je hacker want die is toch op een manier wijs geworden over jouw account
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Kevin,

Dat bol.com heb ik opgelost, afd. fraude gaat ermee aan de slag, via mijn mail account heeft de hacker mijn ww verandert bij bol, en zo iets besteld.
Hoe doe ik via webmail mijn wachtwoord wijzigen? Als ik dat probeer moet ik jullie bellen, zie mijn eerdere reacties. Ik blijf in een rondje lopen, kastje/ muur pffff.

Via deze link kun je inloggen in de mijntele2 omgeving, daar is een knop wachtwoord vergeten, heb je dat al geprobeerd?