beantwoord

@tele2.nl email verwijderen

• 1 juni 2019
  • 25 reacties
  • 1451 x bekeken

Reputatie 3
Ik ben ruim een jaar geleden weggegaan als klant van Tele2. Nu kwam ik er achter dat mijn @tele2.nl emailadres nog actidf is. Ik wil dat adres graag laten verwijderen.

Ik heb al meer dan 3 keer gebeld met jullie klantenservice, waarvan de laatste keer meer dan 100 minuten aan een stuk, en ik ben in dat gesprek 8 keer doorverbonden. Ik heb inmiddels de afdelingen Vast opzeggen, Vast verkoop, klantenservice, Mobiel opzeggen en Mobiel verkoop aan de lijn gehad (sommige meerdere keren), maar ze zeggen telkens dat ik bij de verkeerde afdeling ben, en ze verbinden met dan vervolgens door naar een andere afdeling waar ik dan ook weer verkeerd ben, enzovoort, enzovoort.

Uiteindelijk heb ik een vriendelijke medewerker gesproken die zei dat hij dacht te weten hoe dit aan te pakken. Hij heeft mijn gegevens gecheckt en genoteerd, en mij laten bevestigen dat ik het emaildres wilde opzeggen, wetende dat ik dan de inhoud van de mailbox kwijtraak. Daarop heb ik bevestigend geantwoord. Het zou 2 weken duren, en ik zou niets horen, maar kon zelf checken of het emailadres nog bestaat.

En helaas, nu al ruim na die 2 weken bestaat het emailaccount nog gewoon.

Ik heb niet veel zin om me nogmaals 100 minuten door de klantenservice heen te worstelen. Wie vertelt me hoe ik van het emailadres afkom, of welke moderator pakt dit op?
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 7 juni 2019, 11:18

Bedankt voor je privébericht. Zoals ik al aangaf is het enige dat ik kan doen voor je het opnieuw plaatsen op de lijst. Dat heb ik bij deze gedaan. Ik adviseer om het e-mailadres nu niet meer te gebruiken. Binnen twee weken wordt het verwijderd.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 3
En ja, al mijn gegevens heb ik in mijn account gezet. (voordat ik dat standaardantwoord krijg)
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon een paar grote emails naar dat adres sturen. Box is maar 30mb groot. Dan krijgen verzenders een 'box is full' melding.
Reputatie 3
Gewoon een paar grote emails naar dat adres sturen. Box is maar 30mb groot. Dan krijgen verzenders een 'box is full' melding.

En daarmee is mijn vraag niet beantwoord. Ik wil namelijk zoals te lezen valt in mijn post mijn mailadres laten verwijderen.
Reputatie 7
Badge +1
Tele2 heeft weekend. Maandag zijn ze er weer.
Reputatie 1
Maar 30MB grote mailbox? Die is anno 2019 zo vol dan...
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben ruim een jaar geleden weggegaan als klant van Tele2. Nu kwam ik er achter dat mijn @tele2.nl emailadres nog actidf is. Ik wil dat adres graag laten verwijderen.

Ik heb al meer dan 3 keer gebeld met jullie klantenservice, waarvan de laatste keer meer dan 100 minuten aan een stuk, en ik ben in dat gesprek 8 keer doorverbonden. Ik heb inmiddels de afdelingen Vast opzeggen, Vast verkoop, klantenservice, Mobiel opzeggen en Mobiel verkoop aan de lijn gehad (sommige meerdere keren), maar ze zeggen telkens dat ik bij de verkeerde afdeling ben, en ze verbinden met dan vervolgens door naar een andere afdeling waar ik dan ook weer verkeerd ben, enzovoort, enzovoort.

Uiteindelijk heb ik een vriendelijke medewerker gesproken die zei dat hij dacht te weten hoe dit aan te pakken. Hij heeft mijn gegevens gecheckt en genoteerd, en mij laten bevestigen dat ik het emaildres wilde opzeggen, wetende dat ik dan de inhoud van de mailbox kwijtraak. Daarop heb ik bevestigend geantwoord. Het zou 2 weken duren, en ik zou niets horen, maar kon zelf checken of het emailadres nog bestaat.

En helaas, nu al ruim na die 2 weken bestaat het emailaccount nog gewoon.

Ik heb niet veel zin om me nogmaals 100 minuten door de klantenservice heen te worstelen. Wie vertelt me hoe ik van het emailadres afkom, of welke moderator pakt dit op?

Ik begrijp dat je geen zin hebt om weer voor deze vraag 100 minuten aan de lijn te hangen. De laatste collega die je hebt gesproken heeft dit wel goed gedaan. Wij zetten het e-mailadres op een lijst en één keer in de twee weken worden alle e-mails die op de lijst staan verwijderd. Vanuit hier is dat ook het enige dat ik voor je kan doen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
- E-mailadres waar het over gaat
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Privebericht verzonden naar @Anton van Tele2
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor je privébericht. Zoals ik al aangaf is het enige dat ik kan doen voor je het opnieuw plaatsen op de lijst. Dat heb ik bij deze gedaan. Ik adviseer om het e-mailadres nu niet meer te gebruiken. Binnen twee weken wordt het verwijderd.

Groeten Anton
Reputatie 3

Groeten Anton

Bedankt. We zullen zien of het nu wel lukt...
Reputatie 3
Badge +1
Ik hoop het ook. Ik laat het topic nog even open staan.

Groeten Anton
Reputatie 3
Met nog 2 dagen te gaan is het mailadres nog steeds actief. Weet je zeker dat je het doorgegeven hebt, @Anton van Tele2?
Reputatie 3
Het emailadres is nog steeds niet verwijderd na 5 weken, 3 telefoontjes (100+ minuten) en de actie van @Anton van Tele2. Mijn geduld begint nu wel echt op te raken. Wederom vriendelijk het verzoek mijn emailadres te verwijderen.
Reputatie 1
Het emailadres is nog steeds niet verwijderd na 5 weken, 3 telefoontjes (100+ minuten) en de actie van @Anton van Tele2. Mijn geduld begint nu wel echt op te raken. Wederom vriendelijk het verzoek mijn emailadres te verwijderen.
Je hebt toch zoiets als recht op vergetelheid?
Iedere keer als je je e-mail gaat checken, blijkt dat het adres nog gebruikt wordt. De verwijdering wordt dan uitgesteld vermoed ik.
Reputatie 3
Badge +1
Het kan zijn dat het iets langer duurt, maar normaal gesproken wordt de lijst om de 2 weken bij gewerkt en je e-mailadres verwijderd. Ik heb hem voor de zekerheid nogmaals doorgestuurd. Laten we het erop houden dat driemaal scheepsrecht is. Het is ook belangrijk dat het e-mailadres niet wordt gebruikt.

Groeten Anton
Reputatie 3
Iedere keer als je je e-mail gaat checken, blijkt dat het adres nog gebruikt wordt. De verwijdering wordt dan uitgesteld vermoed ik.

Ik heb 2.5 week na de eerste poging voor het eerst gecontroleerd. Het emailadres wordt niet gebruikt. Toch was het niet verwijderd zoals was aangegeven. En dat is nu dus 5 weken geleden.
Reputatie 3
Ondanks alle mooie woorden van @Anton van Tele2 is het emailadres na 7 weken nog steeds niet verwijderd. Ik ben ruim 1,5 jaar geleden bij Tele2 weggegaan vanwege het complete onvermogen van de klantenservice om simpele administratieve zaken te regelen. Ik heb daar zeker geen spijt van nu ik zie dat er die afgelopen tijd helemaal niets is veranderd bij Tele2.

@Anton van Tele2 Nu voor de 4e maal het verzoek om het emailadres te verwijderen, en me alstublieft niet weer afschepen met hetzelfde kulantwoord. Nu graag een echte oplossing.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nogmaals het verzoek gedaan om het te verwijderen. Het is wel vreemd dat het na drie keer bij jou nog niet is gelukt. Op onze klantenservice worden dit soort verzoeken vaak gedaan en ik heb nog nooit gehoord bij iemand dat het na drie keer nog niet is verwijderd. Het beste is om ook niet meer in te loggen in het e-mailadres voor een langere tijd.

Groeten Anton
Reputatie 3
Ik heb nogmaals het verzoek gedaan om het te verwijderen. Het is wel vreemd dat het na drie keer bij jou nog niet is gelukt. Op onze klantenservice worden dit soort verzoeken vaak gedaan en ik heb nog nooit gehoord bij iemand dat het na drie keer nog niet is verwijderd. Het beste is om ook niet meer in te loggen in het e-mailadres voor een langere tijd.

Groeten Anton

Beste @Anton van Tele2, dank voor je antwoord. Zoals eerder al aangegeven heb ik 100 minuten aan een stuk aan de telefoon gehangen met de klantenservice en 8 mensen gesproken die allemaal niet wisten wat te doen, dus dat de klantenservice dit vaak doet geloof ik niet. Ik heb in de tussentijd telkens 2 weken niet ingelogd, en toch is het emailadres niet verwijderd. En als ik niet inlog kan ik niet checken of jullie je werk hebben gedaan.

Dit was de reactie van de klantenservice na de 2e mislukte poging:

U heeft ons verzocht uw e-mailadres op te heffen. Wij gaan dit binnen twee weken voor u in orde maken. De opheffing is eerder mislukt. Wij gaan dan ook ons best doen om het nu goed te laten verlopen.. Mocht het zo zijn, dat het e-mailadres opnieuw niet correct opgeheven wordt, wil ik u verzoeken opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice,
We houden contact.
Met vriendelijke groet,

Tele2 Klantenservice

Dus ik hoop dat het nu na 2 maanden wel lukt. Als het jullie niet lukt, waar kan ik dan mijn klacht kwijt? Geschillencommissie?
Reputatie 3
Bovendien snap ik niet waarom dit topic op "beantwoord" staat. Er is helemaal niets opgelost.
Reputatie 3
Daar ben ik weer. Tele2 kan beter haar naam veranderen in Kafka Telecom.

Mijn mailadres bestaat natuurlijk nog gewoon, ondanks alle eerdere acties en beloften van onder andere @Anton van Tele2.

Ik heb inmiddels ook al contact gehad met Hessel via de chat, en Dimitri via de telefoon. Hier een greep uit hun wonderlijke antwoorden:

- Dimitri dacht dat het misschien wettelijk gezien onmogelijk is voor Tele2 om een emailadres te verwijderen, omdat Tele2 een bewaarplicht heeft ten aanzien van persoonsgegevens.

- Het niet verwijderen van mijn emailadres wordt gezien als een technisch probleem. Technische problemen mogen pas worden uitgezocht bij 5 voorbeelden. Dus ik moet 5 keer om verwijdering vragen, en 5 keer na 2 weken doorgeven dat het niet gelukt is. Pas dan mag de afdeling die daar over gaat een onderzoek starten.

- Hessel ziet 2 verzoeken om het mailadres te verwijderen in het systeem staan. Da's best vreemd aangezien ik telefonisch al 2 of 3 verzoeken heb gedaan, en @Anton van Tele2 dat ook 2 keer gedaan zegt te hebben. Wat is er dan met die andere verzoeken gedaan? De email van Tele2 aan mij waarin mijn herhaalde verzoek wordt bevestigd kan Dimitri niet meer vinden.

- Hessel heeft een "signalering" aangemaakt. Hij weet echter niet wat de doorlooptijd is, en er zal geen terugkoppeling volgen. Hoe ik dan weet of Tele2 het probleem heeft opgelost? Volgens Hessel moet ik dan gewoon regelmatig proberen in te loggen. Als dat lukt, is het probleem nog niet opgelost. Wat een genie!

- De klantenservice kan niets anders doen, want het ligt bij een andere afdeling. Die afdeling is alleen niet bereikbaar. Daarom adviseerde Dimitri me om het contactformulier op de website in te vullen, dan zou het vanzelf wel bij de juiste afdeling terecht komen.

- Vervolgens heb ik naar aanleiding van het contactformulier een email ontvangen van Sandra, waarin ze meedeelt dat het opzeggen van een emailadres 2 weken duurt. En als ik nog vragen heb, kan ik bellen met de klantenservice...

Eén ding moet ik Tele2 nageven: ze houden zich wel aan hun slogan. "We houden contact". Tja, ik wil er vanaf. En dat blijkt dus onmogelijk.

Dus ik stel een nieuwe naam en slogan voor:

Kafka Telecom
"You can check out any time you like,
But you can never leave"
Reputatie 3
Weer een week verder, en nog steeds niks meer gehoord van Tele2 of @Anton van Tele2...
Reputatie 3
Badge +1
Ik zie dat je vorige week nog een bericht hebt ontvangen van de klachtenafdeling. Zij hebben je e-mailadres nogmaals op de lijst gezet voor het verwijderen. De kans dat het nu wel verwijderd wordt acht ik zeer klein, omdat ik daar zelf ook het vertrouwen in kwijt ben geraakt.
Het kan inderdaad zijn dat er een technisch probleem is met het verwijderen van e-mailadressen. Ik heb persoonlijk een bericht aangemaakt voor onze technische afdeling om te onderzoeken waarom jouw e-mailadres niet verwijderd wordt nadat het al inmiddels vijf keer op de lijst is gezet.

Ik houd het voor je in de gaten en zal hier een update plaatsten zodra ik bericht terug krijg. Mijn excuses dat het allemaal zo lang duurt.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +1
@linearised

Als het goed is dan is het nu opgelost. Klopt dat?

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb niks meer van je gehoord en ik zag dat je ook niet meer hierover gebeld hebt na het bericht van het hoofdkantoor dat het is opgelost. Bij deze heb ik het topic gesloten.

Groeten Anton