beantwoord

550 Sorry, we do not accept connections from you.

  • 13 July 2020
  • 57 reacties
  • 2054 x bekeken

Reputatie 2
  • Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties

Beste,

 

Al enige tijd krijgen wij de melding "550 Sorry, we do not accept connections from you.” Ik heb al via verschillende wegen contact proberen te maken met jullie maar dit wil gewoon niet en wordt je van hot naar her gestuurd om contact te zoeken. 

 

root@***REDACTED***:~# telnet mx20.se.isp-net.nl 25
Trying 82.215.18.98...
Connected to mx20.se.isp-net.nl.
Escape character is '^]'.
220 filter01asd2.se.isp-net.nl ESMTP Exim 20200609.1124 Mon, 13 Jul 2020 12:21:45 +0200
EHLO ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl
250-filter01asd2.se.isp-net.nl Hello ***REDACTED***-out1.***REDACTED***.nl [***REDACTED***]
250-SIZE
250-8BITMIME
250-DSN
250-VRFY
250-STARTTLS
250 HELP
MAIL FROM: <***REDACTED***@***REDACTED***.nl>
250 OK
RCPT TO: <***REDACTED***@zonnet.nl>
550 Sorry, we do not accept connections from you.
Connection closed by foreign host.
root@***REDACTED***:~#

Dit betreft namelijk een uitgaande spamfilter welke jullie blokkeren.

Kan iemand van zonnet/tele2 contact met mij zoeken via een PB zodat ik de IP adressen van de desbetreffende servers kan door geven? 

 

Gr,

Wesley

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 4 August 2020, 20:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

57 reacties

Reputatie 2

Mensen van Tele2,

Dit probleem lost zichzelf niet op en begint nu wel erg vervelend te worden. Jullie telefonische dienst werkt ook niet normaal en zijn jullie zogenaamd niet per mail bereikbaar. 

 

Graag per omgaande een oplossing hiervoor. 

Reputatie 7

Niet zogenaamd hoor, er is geen contact e-mailadres. De telefonische klantenservice is de directe manier van contacten, op dit forum word je ook geholpen maar met een langere doorlooptijd.

Reputatie 2

Tja, als de telefonische klantenservice fatsoenlijk werkte i.p.v dat er een dubbele pieptoon is als je doorgeschakeld wordt… Dan waren beide kanten gewoon verstaanbaar. 

Medewerker tele2 gaf zelf aan dat dit al enige tijd een probleem is en nog niet opgelost is.

Onze klanten kunnen al enige weken niet mailen naar zonnet omdat het uitgaande filter geblokt wordt om welke reden dan ook. IP's zijn gewoon in good standing zoals ook te zien is op Talos

Reputatie 7
Badge +12

De klantenservice is denk ik niet echt opgeleid om IP spam problemen van andere ISP's aan te nemen en op te lossen. Hier op het forum praten technische diensten van b.v.. KPN en tele2 ook niet over interconnects. Daar zijn andere (wholesale) kanalen voor.

Reputatie 2

Dan moeten ze mij simpelweg niet daar naar toe door verwijzen. Hier wordt het probleem ook niet opgelost..

 

En nu? 

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Reputatie 7

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Dan heb je vermoedelijk hyperlinks gebruikt in je post. Als je die weglaat dan wordt je post wel direct geplaatst.

Heb een paar dagen geleden gereageerd op dit topic, waarna ik de melding kreeg dat dit door een moderator goedgekeurd moest worden. Zie mijn reactie niet terug. 

 

Komt er op neer dat ik dit probleem met e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl herken voor transactionele e-mails vanaf een WebShop. 

Is er een moderator die mijn post nog goed kan keuren?

Dan heb je vermoedelijk hyperlinks gebruikt in je post. Als je die weglaat dan wordt je post wel direct geplaatst.

Dat klopt, er stonden links in naar de dienst van Amazon Web Services die gebruikt wordt voor het verzenden van de e-mail: AWS SimpleEmailService oftewel AWS SES. 

 

Mijn vermoeden is dat domeinen die als afzender van de e-mail gebruikt is waarvoor de SPF-settings niet goed staan op een “lijst” komen te staan. Ook nadat de SPF-settings gecorrigeerd zijn, blijft deze lijst gebruikt worden, wat mogelijk de vele meldingen omtrent niet ontvangen e-mail op de Tele2 fora kan verklaren? Ik hoop dat een moderator meeleest die mijn oorspronkelijke reactie kan “toelaten”, of een techneut die mijn vermoeden eens kan onderzoeken. 

Wellicht ten overvloede: dit probleem geldt naast e-mail richting @zonnet.nl en @tele2.nl ook voor e-mail richting @versatel.nl

 

@wvmx, @Initworks zien jullie nog mogelijkheden om een moderator / een werknemer in deze thread te betrekken? Ik zie dat @Rox van Tele2  in een ander thread een helpende hand aan een klant biedt. @Rox van Tele2 wij zijn geen klanten, maar proberen e-mail aan jullie klanten te versturen, wat niet werkt. Erg vervelend voor een klant als die een bestelling in een WebShop plaatst...

@Shopforce 
Ik heb door middel van de facebook chat met tele2 ze op deze chat gewezen, de persoon waar ik contact mee had zou het doorgeven aan een moderator. Deze zouden door middel van een PM met meer informatie mogelijk hier iets aan kunnen doen.

Reputatie 5

Hi @wvmx, @Shopforce en @Initworks , sorry dat jullie nu pas een reactie van mij ontvangen. Ik heb er overheen gekeken, wat niet mijn bedoeling was. Maar ik ben er nu om te helpen!

Ik zie deze melding vaker voorbij komen op onze Community en ik moet eerlijk bekennen dat dit nieuw terrein is voor mij. Ik ga dit helemaal uitzoeken voor jullie. Het is inderdaad erg vervelend dat jullie mails niet aankomen bij de klanten die een tele2 emailadres hebben. Ik zal zeker de gegevens nodig hebben van de klanten waar het over gaat (e-mailadres/klantnummer), dus die ontvang ik graag in een privébericht via deze link. Ook moet ik weten sinds wanneer het probleem speelt en vanaf welke e-mailadres er verzonden wordt. Heel erg bedankt! 

Reputatie 5

Hi @wvmx en @Initworks. Ik heb in de tussentijd alleen van @Shopforce een bericht mogen ontvangen met informatie, bedankt daarvoor! Ik hoop dat de rest nog in de gelegenheid is om mij van de bovenstaande informatie te voorzien. Dat kunnen mijn collega’s aan de slag! Nog even kort en bondig samengevat, het gaat om deze informatie:

  • *aangepast door moderator*
  • E-mail adres ontvanger 
  • E-mail adres afzender
  • Probleem speelt zich af sinds

Alvast bedankt! :relaxed:

Reputatie 2

Waarom hebben jullie hierbij klantnummers nodig?
Wij moeten van jullie onze klanten vragen langs een andere route contact te zoeken met jullie klanten, om een klantnummer na te vragen, nadat jullie onze mails weigeren en hiervoor geen enkele reden geven of oplossing bieden in het bounce bericht?

Naast het feit dat dit een behoorlijk vreemde gang van zaken is, gaat het hier niet om ‘een paar adressen’ van ‘enkele domeinen’, maar een uitgaand-filter van verschillende servers die stuk voor stuk de email voor meerdere klanten verzorgen.
Bovendien kunnen we natuurlijk geen persoonsgegevens doorspelen, zelfs als dat het komen tot een oplossing zou bespoedigen.

We kunnen de informatie delen die in het eerste bericht gestuurd is, en de IP adressen die geblokkeerd zijn kunnen we delen in een PM.
Ik ontvang graag een PM als er ook met de IP’s gewerkt kan worden, en lever deze dan graag aan.

Als jullie ons niet kunnen helpen als we geen klantgegevens verstrekken, horen we graag naar welk e-mailadres onze klanten mogen mailen zodat jullie dit aan hen kunnen verantwoorden.

Reputatie 5

Hi @wvmx, het klantnummer is niet nodig. Dat is een foutje van mij geweest! De andere drie punten zijn voldoende om aan te leveren. Ik heb mijn bericht gelijk aangepast om verwarring te voorkomen. De overige informatie heb ik nodig om door te geven aan het onderzoeksteam. Dit doe ik graag zodat zij het kunnen uitzoeken en hopelijk kunnen oplossen. We willen ervoor zorgen dat de klanten weer e-mails kunnen ontvangen! Alvast bedankt voor je hulp. 

Reputatie 2

Als je de andere 3 alinea's ook gelezen had voordat je reageerde, was er duidelijk geweest dat we deze gegevens in geen geval kunnen delen. 

Met de gegevens uit het eerste bericht + IP adressen zou dit volledig uit te zoeken moeten zijn.

Aangezien er geen e-mail in je vorige bericht staat waarop jullie jezelf kunnen verantwoorden, zijn we inmiddels maar begonnen met communiceren dat we niet geholpen worden als we niet bereid zijn de GDPR te negeren en we dus niet naar een oplossing kunnen werken.

Reputatie 5

Ik zal de screenshot uit het bovenstaande bericht delen met het team, thanks @wvmx. Ik ontvang graag de IP adressen in een privébericht. We gaan er werk van maken.

Reputatie 2

Beste,

We zijn nu ongeveer een week verder. Is er al iets gedaan?
Onze klanten ervaren nog steeds hinder door de blokkade en we hebben nog geen terugkoppeling in de PM mogen ontvangen.

Reputatie 5

Hi @wvmx, ik wilde vandaag dit topic updaten maar je bent me voor. Toevallig ontving ik vandaag van mijn collega’s het volgende bericht. Het was niet duidelijk hoe de IP-adressen op de spamlijst zijn gekomen en dit was ook niet meer te achterhalen. Maar goed nieuws, ze zijn verwijderd! De mails kunnen weer verstuurd worden en klanten kunnen deze ontvangen. Dit zou dus vanaf vandaag weer mogelijk zijn. Wanneer heb je jouw klanten voor het laatst gemaild? En @Shopforce zou jij dit ook kunnen checken? Dan kan ik het gelijk in één keer doorsturen als er nog steeds problemen zijn namelijk. 

Reputatie 2

Beste @Rox van Tele2 , 

We zien de mails inderdaad weer geaccepteerd worden, super!
Spijtig dat de oorzaak verder onbekend is gebleven.
Misschien een idee om het bounce-bericht te updaten, zodat het voor de afzenders duidelijker is waarom de berichten geweigerd worden en langs welke route dit opgelost kan worden?
Dat voorkomt in het vervolg waarschijnlijk veel onduidelijkheid.

Mvg

Reputatie 5

Blij dat het werkt @wvmx. Thanks voor je berichtje. Dat is erg waardevolle feedback en dit neem ik zeker mee! In de tussentijd helpen we klanten op onze Community met dit topic, want dit is nu opgelost. :smile:

oops wrong topic

Betekend dit dat er nog veel meer IP adressen onterecht op de spamlijst kunnen staan waardoor meer aanbieders hun mail aan zonnet/versatel/tele2 aanbieders niet kwijt kunnen? De mails van de bekende partijen in mijn geval komen nog steeds niet aan namelijk.

Gaat Tele2 hier zelf nog nader onderzoek naar instellen, of wordt er gewoon afgewacht tot elke verzendende partij apart via via uiteindelijk bij tele2 terecht komt om dan alsnog actie te ondernemen? 

Wij ervaren dezelfde problemen met het versturen van e-mail naar klanten van Tele2, terwijl we niet op de bekende blacklists staan. Aan wie mag ik ons IP-adres via een PB doorgeven om te checken? Alvast bedankt!

Misschien dat @Rox van Tele2  je hier mee kan helpen @wtkk ?

Ook ben ik benieuwd naar het antwoord op mijn bovenstaande vraag.

Jammer dat hier niet op gereageerd wordt.