vraag

Zonnet-adres in Outlook/Office 365

• 11 december 2017
  • 22 reacties
  • 2268 x bekeken

Tot voorkort haalde ik mijn zonnet-mail binnen via Outlook, behorende bij het Office 2010-pakket. Nu heb ik echter een nieuwe PC en heb ik gekozen om het Office 365-pakket te installeren. Hierin krijg ik het echter niet meer voor elkaar om mijn email via Outlook binnen te halen.

Volgens mij zou dat op dezelfde wijze moeten als bij Outlook 2016. Ik heb de stappen die op de tele2-website daarvoor beschreven worden dan ook gevolgd (aangezien instructies voor Office 365 vooralsnog ontbreken...). Ik heb de juiste pop- en smtp-instellingen gebruikt (ook nog even geverifieerd met de telefonische klantenservice) maar Outlook blijft zeggen dat er geen verbinding met de popserver gemaakt kan worden.

De klantenservice stelt zich op het standpunt dat Office 365 (nog?) geen door Tele2 ondersteunde software is en dat ze dus niets voor me kunnen doen. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de eerste ben die een zonnet-account wil toevoegen aan Outlook via Office 365... Wie kan me helpen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hey,

Wij ondersteunen Office 365 inderdaad nog niet maar ik kan kijken of ik toch nog wat tips kan geven.

Weet je zeker dat er geen versleuteling aan staat?
Welke melding krijg je precies?

Jeroen
Hallo Jeroen,

Ik heb inderdaad geen versleuteling aan staan. De melding die ik krijg is deze: "Er is geen verbinding gemaakt met de binnenkomende (POP)-server met behulp van beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA). Controleer deze instelling en probeer het opnieuw."

Ik heb daarna geprobeerd om de beveiligd-wachtwoordverificatie uit te zetten. Daarna geeft hij alleen nog de melding dat er geen verbinding is gemaakt met de binnenkomende (POP)-server.

René
Reputatie 4
Badge +3
Weet je zeker dat het wachtwoord dat ingevuld staat klopt?
100 %
Reputatie 4
Badge +3
Als ik op de supportwebsite van Microsoft kijk zie ik dat de optie bij stap 6 aan en uit te zetten is. Zou je opnieuw een account kunnen toevoegen en het nogmaals kunnen proberen?

Ik weet dat dit niet de juiste versie is maar over de jaren heen zijn de instellingen niet veel veranderd. Ik kan het alleen niet voor je testen want ik heb geen toegang tot office 365.
Ik heb alle mogelijk combinaties van aan of uit bij zowel de inkomende als de uitgaande server geprobeerd. Helaas zonder het gewenste resultaat.
Reputatie 4
Badge +3
Dan weet ik het helaas ook niet meer hopelijk heeft een van de andere gebruikers hetzelfde gehad.
Reputatie 5
Badge +2
Hey Rene,

Op verzoek van Jeroen spring ik hier even in. Ik heb gelukkig wel ietwat ervaring met Office365 en andere microsoft services. Het probleem zit hem er op dit moment vooral in het feit dat het Zonnet e-mail adres een verouderde connectie type gebruikt wat eventueel problemen kan veroorzaken qua instellingen. Zelf heb ik op het moment geen toegang tot Office365 maar kennis van mij heeft dit wel.

Ik ga even wat onderzoek voor je doen om te achterhalen wat hier fout gaat. Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen waar het probleem ligt maar ik heb zo mijn vermoedens. Zodra ik meer weet laat ik even van me horen!
Ook ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en office365 geïnstalleerd. En ook ik loop tegen het zelfde probleem aan. Ik heb een uur met de klantenservice aan de lijn gehangen over dit probleem, zonder oplossing. Alles nagelopen, geen versleutelingen en dergelijke, wachtwoorden gecontroleerd, niets gebeurd. Het lijkt hier toch sterk op een tekortkoming van Tele2, het Zonnet account van trouwe klanten wordt niet herkend door de nieuwe software van Microsoft. Ik neem aan, hoop, dat Tele2 toch met zijn tijd meegaat en iets doet aan de oude gegevens van de abonnees die al in de jaren 90 begonnen zijn met Zonnet. Al 20 jaren Tele2 trouw en dan op deze manier afgescheept worden?
Beste Jeroen M, Tele2 moet beter kunnen.
H. de Vrind
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga voor jullie in het nieuwe jaar bellen met de mensen die hier over gaan, Ik ben het er mee eens dat het zou moeten werken en als het iets is wat wij kunnen voorkomen dat we daar iets aan moeten doen.

Ik kom hier dus nog op terug 😉
OK, succes.
Op een Goed 2018!

H. de Vrind
Jeroen M,

Allereerst de beste wensen.
Het jaar 2018 begint slecht, nu werkt de uitgaande mail van oude Outlook ook niet meer. Er kan geen verbinding gemaakt worden met de uitgaande smtp-server. Heeft Tele2 de afgelopen 3 dagen iets veranderd dat ik nu dit probleem heb? Ik heb, weer, bijna een uur met de Tele2 Klantenservice aan de lijn gezeten en zij kunnen dit probleem niet oplossen. Ofwel, ik kan nu helemaal geen mail meer verzenden met Outlook, wel ontvangen. Kun jij mij verder helpen?
Met vrindelijke groet,

H. de Vrind
Reputatie 4
Badge +3
Jeroen M,

Allereerst de beste wensen.
Het jaar 2018 begint slecht, nu werkt de uitgaande mail van oude Outlook ook niet meer. Er kan geen verbinding gemaakt worden met de uitgaande smtp-server. Heeft Tele2 de afgelopen 3 dagen iets veranderd dat ik nu dit probleem heb? Ik heb, weer, bijna een uur met de Tele2 Klantenservice aan de lijn gezeten en zij kunnen dit probleem niet oplossen. Ofwel, ik kan nu helemaal geen mail meer verzenden met Outlook, wel ontvangen. Kun jij mij verder helpen?
Met vrindelijke groet,

H. de Vrind

Dit zou hier los van moeten staan, in de tussentijd kun je het beste onze website gebruiken om te mailen.
klopt, maar dat is niet handig, verzenden in Outlook 2003 zou gewoon moeten werken. kan dit probleem opgelost worden?
Reputatie 4
Badge +3
klopt, maar dat is niet handig, verzenden in Outlook 2003 zou gewoon moeten werken. kan dit probleem opgelost worden?

We hebben het hier over een ander probleem, zou je een eigen topic aan kunnen maken?
Probleem is opgelost, Outlook werkt weer. kennelijk was de server even van slag. Maar de problemen met mijn emailaccount in Outlook in Office365 zijn nog niet opgelost. Er kan nog steeds geen verbinding gemaakt worden.
Maar intussen is het half februari en kan ik nog steeds outlook niet gebruiken op mijn nieuwe laptop, met Office365. Dus beste Jeroen M., gebeurt er bij Tele2 nog iets om ons probleem op te lossen? En graag snel, want dit duurt nu al ruim 2 maanden, te lang dus.
Met vrindelijke groet, H. de Vrind
Reputatie 4
Badge +3
Het lijkt niet iets te zijn wat wij kunnen oplossen we hebben de instellingen nagekeken en aan onze kant klopt alles. Het enige wat ik kan aanraden is een andere client gebruiken.
Hallo, ook ik heb een probleem met smtp van versatel, dit geldt ook voor zonnet.
Devrind, wat mij even niet duidelijk is of je gebruik maakt van internet van tele2 of een andere provider als vaste internet verbinding thuis, is het een andere provider dan moet je smtp van die gebruiken.
Ik zelf heb geen vast internet van tele2 maar van ziggo (voorheen upc) en heb een emailadres van versatel (nu Tele2)
Het gekke is dus dat ik email kan verzenden als ik op vast internet zit als ik de smtp maar gebruik van upcmail.
Ga ik op een ander netwerk dan gaat dat niet en als ik mobiel internet ga gebruiken, deze is van tele2, en dus de smtp gebruik van versatel of die van tele2 dan krijg ik dus foutmeldingen. Dit is vervelend want als ik onderweg ben en ik reply op binnenkomend mail (dat werkt dus wel) dan gaat deze pas versturen als ik weer thuis ben. Ik kan het onderweg wel versturen maar dan moet ik de smtp gaan gebruiken van een gmailaccount en dan ziet de ontvanger dus dit email adres en dat is niet de bedoeling.
Dit is al maanden aan de gang en het is vreemd dat hier nog steeds geen oplossing wordt gegeven, het blijft maar of de webmail gebruiken of een andere client.
Ik hoop op een oplossing... maar ja, wie niet.

Groetjes,

Vince
@MagniVincent Als je Gmail gebruikt, kan je een ander e-mail adres als verzendadres geven:
E-mails verzenden vanaf een ander adres of een alias
Als je een ander e-mailadres hebt, kun je e-mail vanaf dat adres verzenden. Bijvoorbeeld:
  • Yahoo, Outlook of een ander niet-Gmail-adres
  • Het domein of de alias van je werk, school of bedrijf, zoals @jeschool.edu of jealias@gmail.com
  • Een ander Gmail-adres
Ga hiervoor in Gmail naar instellingen, dan de tab "Accounts en import". Daarin het onderwerp "Mail verzenden als
Het lijkt niet iets te zijn wat wij kunnen oplossen we hebben de instellingen nagekeken en aan onze kant klopt alles. Het enige wat ik kan aanraden is een andere client gebruiken.

Laat het gebruik van oude e-mail accounts nu net reden zijn om nog bij tele 2 , oud zonnet klant te blijven en dat dus niet meer op prijs wordt gesteld, dus Jeroen ?
Reputatie 7
Badge +4
Als je jouw mail wel in outlook maar niet in office365 kan downloaden houd de support wel een beetje op. Misschien dat een office expert je beter op weg kan helpen?