beantwoord

Zonnet account opzeggen

  • 22 January 2020
  • 4 reacties
  • 1505 x bekeken

Wat is het lastig om een zonnet account op te zeggen! Ik moet eerst een forum account aanmaken, dan een topic starten, wordt naar bestaande topics verwezen en zie dat je hiervoor een privébericht moet sturen. Als ik dat doe krijg ik als antwoord dat dat niet zomaar mag, maar dat ik een topic moet starten. Beste Tele2, waarom zo moeilijk? Hebben jullie er belang bij om mijn volgespamde ongebruikte e-mailaccount te laten bestaan?

Hierbij mijn officiële verzoek om het account timaro@zonnet.nl op te heffen. Het account bestaan uit alleen een e-mailadres en wachtwoord. Ik wil daarom geen extra gegevens verschaffen om het account op te heffen. Jullie kunnen verifiëren dat ik het account gebruik, omdat ik het heb gebruikt om dit forumaccount aan te maken. Graag hoor ik van jullie:

  • wanneer het account verwijderd is/wordt 
  • waarom dit zo moeilijk is ingericht
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 12 February 2020, 14:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5

Hé OpzeggenZnet, welkom op het Tele2 forum.

Om het account voor je verwijderen moet ik een controle uitvoeren om je identiteit vast te stellen, hiervoor heb ik de volgende gegevens van je nodig in een privébericht:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer (indien van toepassing)
- Te verwijderen e-mail adres

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin. Zodra ik je gegevens verwerkt hebt zal het account binnen 4 weken verwijderd worden.

 

Wat is het lastig om een zonnet account op te zeggen! Ik moet eerst een forum account aanmaken, dan een topic starten, wordt naar bestaande topics verwezen en zie dat je hiervoor een privébericht moet sturen. Als ik dat doe krijg ik als antwoord dat dat niet zomaar mag, maar dat ik een topic moet starten. Beste Tele2, waarom zo moeilijk?

  • waarom dit zo moeilijk is ingericht

 

Als je via het forum met ons in contact wil komen is het inderdaad noodzakelijk om een account aan te maken voordat je kunt posten. Om te voorkomen dat het forum alleen gebruikt worden om direct contact te hebben met Tele2 medewerkers is in de huisregels opgenomen dat er door moderators niet gereageerd wordt op ongevraagde privéberichten. Het forum is namelijk bedoeld als community waarbij klanten elkaar onderling kunnen helpen en informatie kunnen delen, wij moderators haken alleen in waar nodig. Vandaar dat er gevraagd is om eerst een topic aan te maken.

Daarnaast had je ook op andere manieren contact met ons kunnen opnemen zoals bijvoorbeeld de telefonische klantenservice, zie ook onze contactpagina.

Groet, Kevin

Bedankt Kevin. 
Ik begrijp het idee van een forum natuurlijk wel. Als je je vraag als topic stelt, kunnen anderen daarop reageren en daarvan leren. Juist omdat ik al veel verschillende topics met hetzelfde antwoord had gevonden, stuurde ik een privébericht. Dat was dus niet bedoeld om het forum te ondermijnen.

Hartstikke goed ook dat jullie mijn identiteit willen controleren. Anders kan iedereen mijn e-mail account opzeggen. Maar… mijn account bestaat alleen uit het e-mailadres en een wachtwoord. Er zijn nooit persoonsgegevens aangekoppeld - ze staan ook niet in mijn profiel bij het e-mailaccount. Een klantnummer heb ik niet of kan ik nergens vinden. Het gaat om een gratis account van uitsluitend een e-mailadres en een wachtwoord.

De enige verificatie die ik heb is dat dit ik forumaccount heb geverifieerd met het e-mailadres dat ik op wil heffen. Dat kan een hacker ook doen, natuurlijk. Als ik adresgegevens stuur, kan je die alleen verifiëren door een brief te sturen die ik moet beantwoorden om mijn verzoek te bevestigen. Maar ook dat zou een hacker kunnen doen.

Kortom, als mijn persoonsgegevens niet gekoppeld zijn aan het e-mailaccount, dan kunnen jullie mijn identiteit niet verifiëren. Waarom kan ik het account niet gewoon opheffen vanuit mijn inlog op de webmail?

Reputatie 5

Hé OpzeggenZnet,

Bij het aanmaken van de zonnet e-mail adressen zijn destijds persoonsgegevens gekoppeld, dus ook aan die van jou. Wanneer je inlogt met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je zonnet e-mail adres in de MijnTele2 omgeving kun je de gegevens vinden die ik van je nodig heb. Als je geen klant bent geweest dan is het rekeningnummer dus niet van toepassing.

Groet, Kevin

 

Reputatie 5

Ik heb je gegevens geverifieerd en je e-mail adres op de lijst geplaatst om verwijderd te worden, dit kan tot 2 weken duren.

Groet, Kevin