Zonnet account geblokkeerd

• 30 april 2019
  • 48 reacties
  • 2514 x bekeken

Sinds vorige week donderdag is mijn Zonnet webmaccount geblokkeerd. Ik kan geen e-mails meer ontvangen of versturen en ook inloggen in het webmail account lukt. Ik krijg de volgende melding: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren". Ik gebruik dit account al 20 jaar actief. Het is dan ook bijzonder storend dat ik momenteel per e-mail onbereikbaar ben. Graag dit account zo spoedig mogelijk debokkeren

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

48 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wanneer je het zonnet account zo vaak gebruikt dan kan ik begrijpen dat je het snel wilt laten de-blokkeren. Ik zou graag voor je willen kijken wat ik voor je kan doen.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
- E-mailadres waar het over gaat.

Deze link kun je gebruiken om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Ik zie het bericht graag tegemoet komen. Alvast bedankt.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de gegevens. Ik heb alles even nagekeken en het lijkt vanuit hier nu allemaal weer goed te staan. Kun je weer eens proberen in te loggen? Ik hoor graag of het weer lukt.

Groeten Anton
Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Inloggen lukt niet en de mail wordt ook niet opgehaald via het emailprogramma op mijn mobiele telefoon.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zag dat je net weer geblokkeerd was. Ik heb de blokkade er af gehaald, maar het gaat dan wel erg snel met het opnieuw blokkeren. Hieronder heb ik even de punten gezet waardoor een e-mailadres bij ons geblokkeerd wordt. Kan het zijn dat één van deze punten bij jou het geval is. Kun je nog eens inloggen?

Groeten Anton

Ik heb geprobeerd om in te loggen, maar dat is niet gelukt. Ik krijg nu de melding: Aanmelding mislukt. Vreemd! Ik ben niet bekend met één van de genoemde punten. Wellicht dat ik zo'n foute mail heb gekregen, maar dat kan ik nu niet meer zien.
Reputatie 3
Badge +1
Dan is het in ieder geval niet meer geblokkeerd. Heb je het goede wachtwoord ingevuld? Kun je anders via 'wachtwoord vergeten' kijken of je een nieuw wachtwoord aan kan vragen en daarmee kan inloggen.

Groeten Anton
ok, volgende probleem: als ik bij wachtwoord vergeten mijn gebruikersnaam invul kom ik in het volgende scherm waar mijn telefoonnummer (met * tjes) vermeld staat. Als ik dat selecteer en doorklik krijg ik de melding: Registratie fout voor gebruiker
Reputatie 3
Badge +1
Dat zou inderdaad kunnen kloppen. Ik vind het vreemd dat hij nu aangeeft: 'Aanmelding mislukt'. Volgens het systeem ben je niet meer geblokkeerd en zou je weer in moeten kunnen loggen met je normale wachtwoord. Een oplossing zou dan zijn om het wachtwoord te veranderen, maar daar loop je tegen het probleem aan: 'registratiefout door gebruiker.

Dit betekent dat er een e-mailadres van ons geregistreerd staat als contactadres. Dat moet gewijzigd worden, maar dat kan ik alleen doen door een tweestapsverificatie te doen. Dat kan helaas niet, omdat dit e-mailadres niet gekoppeld is aan een abonnement. Ik kan alleen maar aangeven dat je het beste nogmaals kunt proberen.

We zijn bezig om ons privacy protocol aan te scherpen en te verbeteren, maar tot die tijd kan ik geen wachtwoorden resetten. Excuses hiervoor.

Groeten Anton
Mijn account is ook geblokkeerd.
De Klantenservice kan het niet deblokkeren omdat ik geen klantnummer heb.
De website stuurt me door naar de Klantenservice, die zegt dat ik de site in de gaten moet houden.
Help!
Reputatie 7
Badge +4
Als je geen actieve internet klant meer bent kunnen ze je identiteit niet meer vaststellen en worden er geen paswoorden gereset.
Enigste alternatief is een ander email adres te gaan gebruiken van b.v. outlook of gmail en daar je relaties van op de hoogte te stellen.
Ik ben nog nooit actieve klant geweest en gebruik het mailadres dagelijks al 18 jaar actief.
Een klachtenformulier kan ik ook niet insturen omdat er geen klantnummer is.
Wachtwoord wijzigen via de website is ook niet mogelijk.
Dat zou inderdaad kunnen kloppen. Ik vind het vreemd dat hij nu aangeeft: 'Aanmelding mislukt'. Volgens het systeem ben je niet meer geblokkeerd en zou je weer in moeten kunnen loggen met je normale wachtwoord. Een oplossing zou dan zijn om het wachtwoord te veranderen, maar daar loop je tegen het probleem aan: 'registratiefout door gebruiker.

Dit betekent dat er een e-mailadres van ons geregistreerd staat als contactadres. Dat moet gewijzigd worden, maar dat kan ik alleen doen door een tweestapsverificatie te doen. Dat kan helaas niet, omdat dit e-mailadres niet gekoppeld is aan een abonnement. Ik kan alleen maar aangeven dat je het beste nogmaals kunt proberen.

We zijn bezig om ons privacy protocol aan te scherpen en te verbeteren, maar tot die tijd kan ik geen wachtwoorden resetten. Excuses hiervoor.

Groeten Anton

Anton, het contactadres zal dan toch het emailadres zijn waar ik niet inkom? Kan mijn wachtwoord tzt dan wel worden gereset?
Ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels wel gedeblokkeerd maar ik kom er nog niet in.
Volgens de Klantenservice mag de medewerker het wachtwoord niet wijzigen ivm de nieuwe privacy wetgeving.
Tele2 zou een brief gestuurd hebben naar de Privacywaakhond met de vraag hoe te handelen in deze gevallen.

Gezien de vele meldingen op het forum.
Heeft het probleem te maken met het sluiten van KPN van dochters per 1 mei?
Ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels wel gedeblokkeerd maar ik kom er nog niet in.
Volgens de Klantenservice mag de medewerker het wachtwoord niet wijzigen ivm de nieuwe privacy wetgeving.
Tele2 zou een brief gestuurd hebben naar de Privacywaakhond met de vraag hoe te handelen in deze gevallen.

Gezien de vele meldingen op het forum.
Heeft het probleem te maken met het sluiten van KPN van dochters per 1 mei?

Dat zou kunnen. Ik vind het vreemd dat Tele2 het account eerst niet kon deblokkeren en nu wel, maar dat ik nu niet met mijn oude wachtwoord kan inloggen en dat Tele2 onder het mom van privacybescherming niet mijn wachtwoord niet kan resetten. Hoe zo privacybescherming? Tele2 heeft mijn gegevens (naam, adres, mobiele nummer) al en ik vraag alleen om een toegang tot mijn e-mailaccount, die ik al 20 jaar gebruik om mijn e-mail te kunnen lezen. Ik kan nu helemaal geen e-mail ontvangen en weet niet wat er nu met de privacygevoelige informatie in die e-mails gebeurt. Als Tele2 niet snel met een oplossing kom, ga ik er zelf werk van maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens, ACM etc. Ik ben advocaat dus ik zou een heel eind moeten kunnen komen. Het kan namelijk niet zo zijn dat Tele2 bv. de privacywetgeving misbruikt om het bestand Zonnet-gebruikers op te schonen. De standaard-tip, die afgesloten Zonnet-gebruikers nota bene van de klantenservice krijgen is namelijk om elders een nieuwe account aan te maken, omdat Tele2 (voorlopig) niets meer kan doen. Het lijkt er dus op dat het argument wordt gebruikt om van de niet-betalende Zonnet-gebruikers af te komen. Gezien het aantal gedupeerden op dit forum is het dan misschien handig om krachten te bundelen.
Hier ook een trouwe gebruiker van het zonnet e-mail adres (minimaal 15 jaar).
Ook mijn account lijkt geblokkeerd te zijn.

Is er inmiddels al een oplossing gevonden?
Reputatie 7
Badge +4
Niet betalende zonnet gebruikers... op welke grond zou je dan een process kunnen voeren? Je hebt geen overeenkomst, dus wat is dan je recht?
Het is echt schandalig dat ze zo met email adressen omgaan ook al zijn ze gratis.
Ik heb ook de vraag gesteld waarom ze alles geblokkeerd hebben , maar daar konden ze geen antwoord op geven.

Schandalig dat ze geen bericht vooraf hebben gestuurd dat dit zou gaan gebeuren.

IK hoop toch echt dat de mailadressen al dan niet tijdelijk worden gedeblokkeerd, zodat we nog (even) bij onze mail kunnen.
Reputatie 7
Badge +2
Dat de klantenservice geen wachtwoorden meer mogen wijzigen komt zelf door klachten van consumenten en privacy autoriteiten na een reportage van RTL. In principe kan iedereen achter iemands adres en geboortedatum komen en dan KS bellen om de wachtwoord te wijzigen.

Als gebruiker ben je ook verantwoordelijk om alle gegevens goed te hebben om je wachtwoord te resetten, dat is een alternatieve email adres en telefoonnummer bij meeste mail aanbieders.

En dan de "recht" op een mail adres, tja, betaalt of gratis, een bedrijf kan gewoon zeggen we stoppen er mee en het is dan klaar, dus Tele2 hoeft niet klanten op te schonen door accounts te gaan blokkeren en weigeren om wachtwoorden te resetten.
Het probleem is dat tele2 helemaal niet zegt dat dat ze er mee stoppen , ze blokkeren meteen.

Een berichtje vooraf was wel zo netjes geweest. Maar kennelijk zien ze bij tele2 het anders ?
Reputatie 7
Badge +2
En ik zeg ook niet dat Tele2 ermee stopt, de punt dat dat de theorieën dat Tele2 dit doet om email gebruikers weg te jagen op niks slaat.

Maar mail is ook niet hun hoofd taak het is een bijzaak die ze in de lucht houden. Je kunt niks anders doen dan geduld hebben tot dat de oorzaak voor de (onterechte) blokkades probleem vinden en een manier vinden om de ID van email klanten te vaststellen dat voldoet aan alle privacy en veiligheid voorschriften.
Mij account is dus ook geblokkeerd, Ik behoor tot een van de eerste zonnet gebruikers, dus mijn e-mailadres wordt voor bijna alles gebruikt. Nu kan ik dus niet meer bij mij mails van oa sollicitaties, belastingdienst en andere belangrijke instanties. Denk je dat die het een geldig excuus vinden als ik zeg dat ik niet meer bij mij mail kan als ik ergens niet op reageer?
Ook voor mijn rekeningen en communicatie met tele2 wordt dit adres gebruikt, aangezien ik ook nog een betaalde account heb. Vroeger kon je namelijk je gratis account niet omzetten naar een betaald account. dus als ik mij rekening binnenkort niet betaal, komt dat omdat ik hem niet gekregen heb.

Ik vind dit een zeer kwalijke zaak.
En ik zeg ook niet dat Tele2 ermee stopt, de punt dat dat de theorieën dat Tele2 dit doet om email gebruikers weg te jagen op niks slaat.

Maar mail is ook niet hun hoofd taak het is een bijzaak die ze in de lucht houden. Je kunt niks anders doen dan geduld hebben tot dat de oorzaak voor de (onterechte) blokkades probleem vinden en een manier vinden om de ID van email klanten te vaststellen dat voldoet aan alle privacy en veiligheid voorschriften.

Zij jagen mij iig op deze manier wel mee weg, zij hebben mijn email geblokkeerd, adres wat ik al meer dan 15 jaar gebruik. EN altijd goed gewerkt heeft
Ik heb nog wel klein beetje hoop dat tele2 dit gaat herstellen, werd vandaag iig wel serieus genomen door klantenservice.
Reputatie 1
Hier ook geblokkeerd
Ik kan ook niet meer mailen, dit bericht krijg ik dan: Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren..

Ik ben totaal onthand, kan mijn werk ook niet meer doen hierdoor.

Super duper klotezooi!!!
Raar eigenlijk dat een dienst als gmail wel gewoon werkt, terwijl die ook gratis is en geen adresgegevens, klantnummers e.d. nodig heeft.