beantwoord

Wordt er nu wel of niet aan gewerkt aan de geblokkeerde zonnet adressen ?

• Rijzende ster
  • 17 reacties
De berichten in dit forum zijn niet echt duidelijk of er nu wel of niet aan een oplossing wordt gewerkt.

Als er wel aan gewerkt wordt , wanneer krijgen we bericht over hoe nu verder ?

Als het probleem niet wordt opgelost , worden de geblokkeerde adressen dan ook écht geblokkeerd zodat de verzender naar dit mail adres daar ook bericht van krijgen.

Mails die verstuurd worden naar mijn geblokkeerde zonnet mail adres lijken voor de verzender wél bij mijn aan te komen wat af en toe voor vervelende situaties zorgt.

icon Beste antwoord door eric 6 mei 2019, 20:15

as637 schreef:

Het zou fijn zijn als de verzender die naar de geblokkeerde zonnet adressen mailen, hier ook bericht van krijgen dat het niet gelezen kan worden en ze op een andere manier contact moeten zoeken.

Stuur jezelf een paar emails met 5mb attachments. Na 30mb zou de zonnet box moeten weigeren i.v.m. VOL.

Bekijk origineel bericht

43 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ze zijn al heel lang bezig met allerlei email problemen. Ik zou er zelf niet op rekenen dat dit op korte termijn wordt opgelost. Gewoon zo snel mogelijk jouw nieuwe email adres communiceren aan je contacten.
Dat is leuk gezegd , maar ik heb dus niet al die email adressen, en ik weet nu dat de berichten die naar mijn zonnet gestuurd worden, niet retour afzender gaan.
En de afzender denkt dus dat het wel aankomt..... En dat heeft voor hele vervelende situaties gezorgd.
Inmiddels al zoveel mogelijk contacten gewijzigd , maar ik weet ze niet allemaal, dat is het probleem.
Het zou fijn zijn als de verzender die naar de geblokkeerde zonnet adressen mailen, hier ook bericht van krijgen dat het niet gelezen kan worden en ze op een andere manier contact moeten zoeken.
het begind nu wel erg vervelend te worden al en dag of vier zonder zonnet e mail word er aan gewerkt of niet ik ben tijdelijk berijkbaar op *****@hotmail.nl

*** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***
Wil je op dat adres graag veel SPAM ontvangen?
Je kunt tot één uur na plaatsing nog wijzigen door op de drie puntjes rechtsonder je bericht te klikken en dan op bewerk.
Reputatie 7
Badge +4
as637 schreef:

Stuur jezelf een paar emails met 5mb attachments. Na 30mb zou de zonnet box moeten weigeren i.v.m. VOL.
eric schreef:

as637 schreef:

Super tip !!
Ga ik meteen doen
Het is geen kwestie van geblokkeerd zijn, ze lijken verwijderd van de mailserver.

Als ik mezelf vanaf een ander e-mailadres een mail stuur krijg ik dit:

The message could not be delivered, the mail server at mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.4] said:

550-5.1.1 (e-mail adres dat ik verwijderd heb) Recipient address rejected: 550 User unknown in virtual mailbox table

Ik heb nu dus een probleem omdat ik hierdoor ook mijn e-mailadres niet meer kan aanpassen bij bijvoorbeeld inlogs, waardoor ik de kans loop nieuwe accounts te moeten kopen voor die programma's. Betaalt Tele2 mij die terug?

Deblokkeer die adressen gewoon als ze nog bestaan, nieuwe wachtwoorden hoeft niet eens, gewoon deblokkeren. Als jullie ze hadden willen verwijderen dan was een waarschuwing wel leuk geweest.
Ik vind het onbegrijpelijk en ook niet acceptabel dat Versatel niet met een heldere verklaring komt over oorzaak, aanpak en vooral over de verwachte oplostijd. E-mail is niet (meer) 'nice to have' maar essentieel voor het dagelijks functioneren van velen, het is publieke infrastructuur geworden die het gewoon moet dóen en dat legt een zware verantwoordelijkheid bij zij die deze diensten ondersteunen. Storing ok, maar dit?

Tele2's website meldt niets (zojuist gecheckt) terwijl het nauwelijks gemodereerde gebruikersforum vol staat van meldingen en vragen van gebruikers. Er klopt hier iets niet.

Tele2, wat gaan we doen?
Reputatie 1
zeker, wat een blamage voor Tele2, zal iets te maken hebben met de fusies en overnames? Overigens had ik voor dit echec al een automatische doorstuurservice aanstaan, en ik krijg dus nog steeds inkomende mail via zonnet doorgestuurd naar m'n andere mailadres(sen)
Reputatie 5
Badge +3
We zijn momenteel actief bezig de problemen met de geblokkeerde mailadressen op te lossen. Helaas kan ik verder geen inhoudelijke informatie of een doorlooptijd geven. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Das iig meer info Jasper, geeft een sprankje hoop.......
mmmennoo schreef:

Ik vind het onbegrijpelijk en ook niet acceptabel dat Versatel niet met een heldere verklaring komt over oorzaak, aanpak en vooral over de verwachte oplostijd. E-mail is niet (meer) 'nice to have' maar essentieel voor het dagelijks functioneren van velen, het is publieke infrastructuur geworden die het gewoon moet dóen en dat legt een zware verantwoordelijkheid bij zij die deze diensten ondersteunen. Storing ok, maar dit?

Tele2's website meldt niets (zojuist gecheckt) terwijl het nauwelijks gemodereerde gebruikersforum vol staat van meldingen en vragen van gebruikers. Er klopt hier iets niet.

Tele2, wat gaan we doen?

Misschien maar kassa; radar; consumentenbond; snap best wel dat het voor de medewerkers van tele 2 ook niet gemakkelijk is maar wij zijn klanten dit kost gigantisch veel tijd en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Echt Diep Triest dit.
vandaag weer contact gehad met klantenservice :

"Op dit moment is er helaas nog niets bekend, sorry voor het ongemak. Ik snap dat het voor jou voelt alsof er niks gebeurt. Dit is ook iets wat de klantenservice niet zelf op kan lossen, wij krijgen alleen als update dat er aan wordt gewerkt. Helaas weet ik verder ook niet wanneer er een oplossing wordt verwacht. Sorry voor het ongemak."

eh ja..... dus maar weer verder balen !
Reputatie 3
Destiny035 schreef:

Het is geen kwestie van geblokkeerd zijn, ze lijken verwijderd van de mailserver.

Als ik mezelf vanaf een ander e-mailadres een mail stuur krijg ik dit:

The message could not be delivered, the mail server at mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.4] said:

550-5.1.1 (e-mail adres dat ik verwijderd heb) Recipient address rejected: 550 User unknown in virtual mailbox table

De melding is wat verwarrend, maar er worden geen accounts verwijderd.
Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten. Ik kom er gewoonweg niet meer in. Heb verder alleen een mobiel abonnement van Tele-2, maar de klantenservice kan niks voor mij doen.

Belachelijk natuurlijk, ik heb hier belangrijke mails in staan en kom er gewoon niet meer aan via de webmail. Zij hebben dit gedaan zonder dit te communiceren. Dit kan toch niet, ronduit belachelijk.

Hoe gaan jullie dit oplossen?????

En gaarne snel, want dit is machtsmisbruik.
Bart75 schreef:

Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten. Ik kom er gewoonweg niet meer in. Heb verder alleen een mobiel abonnement van Tele-2, maar de klantenservice kan niks voor mij doen.

Belachelijk natuurlijk, ik heb hier belangrijke mails in staan en kom er gewoon niet meer aan via de webmail. Zij hebben dit gedaan zonder dit te communiceren. Dit kan toch niet, ronduit belachelijk.

Als je inlogt via https://webmail.versatel.nl kan je dan wel je emails zien, verzenden en ontvangen?
Reputatie 7
Badge +2
Bart75 schreef:

Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten.

Ze hebben een mail verstuurd...

Sorry maar.... it was too easy. 🤷‍♂️

Er wordt gewerkt zoals je in de topic kan lezen. Eisen dat het snel opgelost wordt gaat het niet sneller maken.
Rena Chan schreef:

Bart75 schreef:

Zie vandaag tot mijn grote verbazing dat mijn e-mail adres van zonnet gewoonweg geblokkeerd is zonder mijn medeweten.

Er wordt gewerkt zoals je in de topic kan lezen. Eisen dat het snel opgelost wordt gaat het niet sneller maken.

Nee, maar mijn werk niet kunnen uitvoeren is natuurlijk ook een probleem. Ik heb geen mail ontvangen 100% zeker. Heb dit email adres al jaren, gehouden nadat zonnet er niet meer was. Dit hoort niet, laat de mensen dit dan duidelijk weten met reminders en een duidelijke ruime dead line. A-scociaal.
Rena Chan schreef:

Bart75 schreef:

Ik heb geen mail ontvangen 100% zeker..

It is a joke 😉
hvdb schreef:

Bart75 schreef:

Als je inlogt via https://webmail.versatel.nl kan je dan wel je emails zien, verzenden en ontvangen?

Nee, dezelfde foutmelding. Kom er niet in.
Jasper van Tele2 schreef:

We zijn momenteel actief bezig de problemen met de geblokkeerde mailadressen op te lossen. Helaas kan ik verder geen inhoudelijke informatie of een doorlooptijd geven. Excuses voor het ongemak.

Enne Jasper cq Tele 2, nog geen oplossing voor de door jullie zelf veroorzaakte ellende???
Reputatie 1
voor de oplossing: zie mijn posting "zonnet mail werkt weer"
Link: https://forum.tele2.nl/e-mail-314/zonnet-mail-werkt-weer-76547

Bedankt mannen, ik ga er mee aan de slag. Hou jullie op de hoogte.

Reageer