Windows 10 / Email problemen / Communigate Systems

• 29 januari 2016
  • 4 reacties
  • 533 x bekeken

Beste Tele2,

Ik ben zoon van een Tele2 klant te Haarlem ('Anouk') Ze heeft sinds een paar weken Windows 10, echter sinds ze Windows 10 gebruikt word ze constant geblokkeerd door de email service provider, Communigate systems, ik heb hier al een paar keer over gesproken met de klanten service, en steeds word me verteld "Communigate? kenniknie" en "oh maar dat betekend dat u er morgen weer in mag hoor!" en ondertussen worden we allebei gillend gek van dit gebeuren en doet d'r mail het 90% van de tijd gewoon niet. In het extreem unieke geval dat het wel werkt, is het in Windows 10 Mail ook nog eens tergend langzaam (even 20minuten wachten om je mails te ontvangen, lekker!) terwijl ik 100% zeker weet dat dat niet aan het programma ligt (ik gebruik het ook, bij een andere provider, en de mails komen ogenblikkelijk als ik het programma open binnen)

Bedrijf in kwestie is dus deze partij:
https://www.communigate.com/
Waar ik ondertussen ook al meerdere contact mee heb gezocht, daar kunnen ze me in ieder geval wel vertellen dat de waarschuwing naar boven komt vanwege een geautomatiseerd ip blocking process (iets waar de gemiddelde Tele2 helpdesk medewerker blijkbaar nog nooit van heeft gehoord, heb het gevraagd) Helaas kunnen & mogen ze me daar niet verder helpen, aangezien Tele2 de klant is, niet mijn moeder (die is immers weer klant van Tele2)

Maar dat betekend dus dat ik nu al weken in cirkels loop, ik heb ondertussen meerdere keren contact gezocht met Tele2, en eigenlijk niets verder gekomen, de enigste miniscule vooruitgang die ik heb geboekt daarvan hoop ik van harte dat dat niet waar was, een van de Tele2 helpdesk medewerkers kon me vertellen dat het ontvangen van veel mails kan betekenen dat er een IP block word uitgevoerd (let op; dezelfde persoon heb ik uit moeten leggen wat een ip block was!!!!) echter, wat is veel mails? M'n moeder ontvangt in 2-3 dagen zo 100+ mails, en ze kijkt niet iedere dag, daar is verder weinig aan te doen, dus dat uitgelegd, nou, dat werd al heel veel mail gevonden... (ter vergelijking, ik zit aan bijna 100 per dag, maar ik ben dan ook geen Tele2 klant...)

Graag hoor ik dus hoe nu verder, hieronder misschien wat mogelijke oplossingen:
- Configureer de IP blocker wat minder agressief, zodat het ontvangen van 100 mails niet word gezien als een reden om een klant toegang tot haar mail te ontzeggen
- Ga zelf eens test's draaien met het standaard Mail programma (voorheen Outlook) van Windows 10 om te achterhalen wat hier nou mis gaat, en informeer de klanten/mij.
- Bied op z'n minst via de helpdesk de mogelijkheid om een IP blokkade op te heven, zodat ik niet steeds hoef te zeggen "ja uh.. sorry, misschien kun je over 2 dagen weer bij je mail??"

Ik moet er morgen weer langs om te kijken wat ik kan betekenen (waarschijnlijk vrij weinig, die IP blocks lijken 48 uur te duren) en ik snap ook best als dit pas Maandag gelezen word, maar graag hoor ik dus zsm een oplossing.

Ergens zeer binnenkort houd het voor mij namelijk op, dan ga ik voorstellen dat ze van provider wisselt. Dit gun ik Tele2 echter ook niet, los van bovenstaand probleem begrijp ik dat jullie best goeie service leveren voor wat ze betaald, dus ik zie veel liever dat dit gewoon opgelost word, het is niet heel gek wat we vragen, we willen gewoon mails ontvangen op het standaard programma van Windows 10, dat moet ook gewoon kunnen, andere nederlandse providers (evenals partijen als google met gmail en microsoft met live) werken er wel gewoon mee namelijk, daarbij is de betreffende windows versie (10 dus) alweer maanden oud, en de software is feitelijk dezelfde als die in Windows8, wat alweer een paar jaar oud is, maar ook Windows 8 lijkt nergens op jullie site te staan?...

Samenvattend; de vraag is, "waarom werkt de mail niet", deze is nu via meerdere routes gesteld maar tot nu toe onbeantwoord gebleven
We hopen op een snelle oplossing, komt die niet vanuit Tele2, dan komt die vanuit mij (en word het een andere provider)

Hopend deze account verder niet meer nodig te hebben,
'De zoon' (die alles op mag lossen)

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik ben klant van Tele2, geen medewerker dus. Gezien ervaringen op het forum duurt het even voor een medewerker reageert en dit is een nogal technisch probleem. Ze hebben wel toegang tot de technische dienst, die op de achtergrond wel mogelijk weet hebben van deze dingen; in ieder geval meer dan de telefonische helpdesk.

Het valt mij op dat je schrijft:
Ze heeft sinds een paar weken Windows 10, echter sinds ze Windows 10 gebruikt word ze constant geblokkeerd door de email service provider, Communigate systems
En dat het niet aan het mailprogramma ligt.

Als het optreedt sinds Windows 10 geïnstalleerd is, moet het toch iets in Windows 10 zijn?
Wat vertraagd het? Heeft zij "Veilig Internet" van Tele2? Eventueel (hoop ik wel voor haar) een virusscanner en staat windows defender ook nog aan? Dat zijn vertragende factoren.

Verder vind ik het standaard mail programma van windows 10 beperkt. Je moet een windows/microsoft account instellen en daarmee op je computer inloggen. Moet dat allemaal? Nee.

Outlook Express was een gratis programma van microsoft. Daarvoor in de plaats is Windows Essentials -Windows Live Mail gekomen. Ook gratis en uitgebreider (met bijvoorbeeld IMAP, te gebruiken voor Comunigate) dan de standaard Windows 10 mail. Microsoft Office Outlook is een betaald programma dat nog uitgebreider is.

Wat je een ip-block noemt, kan dat ook door "Veilig Internet" van Tele2 ingesteld zijn? Een block is volgens mij permanent, bijvoorbeeld voor sites met illegale mediabestanden e.d.
Mijn ervaring is, dat als je de mail voor Tele2 niet goed ingesteld, je eigen ip voor +- 10 minuten geblokkeerd wordt. Je kunt dan wel internetten, maar niet meer inloggen op de mail server van Tele2, niet met een mailprogramma en niet op de webmail Dat is dus heel iets anders wat hier niets mee van doen heeft.

Het zijn maar wat suggesties. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Reputatie 2
Badge
PS Kan zij ook niet bij de webmail van communigate?
Zo nee, dan is inderdaad dat ip geblocked; zo ja, dan is er een andere storing.
Lijkt me.
Heya's abmg,

Ten eerste, dank voor je antwoord! :)

Antwoorden op je vragen:
- Het is ook iets met Windows 10, maar het is iets met Tele2 en Windows10, het Mail programma in Windows 10 is verder niets mis mee, ik gebruik het zelf ook (voor Ziggo en Gmail) en daarbij werkt het meteen en zonder problemen, Tele2 noemt verder nergens iets van Windows 10 (of zelfs Windows 😎 op hun site (kijkend naar hulp bij email instellingen) dus vandaar dat ik denk dat het probleem daarin zit.
- Het internet abbonement is een "Internet Basis" abbonement.
- Ze gebruikt de laatste versie van ESET Smart Security (av+fw pakket) en die gebruik ik ook (waarbij nogmaals ik dus geen enkele vertraging zie)
- Je hebt voor het standaard Mail programma helemaal geen Microsoft account nodig trouwens 🙂 (dit proberen ze je wel door de strot te duwen, dat wel, maar je kan ook gewoon een ander account instellen)
- "Veilig internet" (wat een naam trouwens voor een pakket, dus normaal internet is niet veilig? haha) heeft ze niet, dus ik denk niet dat daardoor de IP Block ingesteld word.
- Mijn ervaring is dat ze er meteen 24 tot 48 uur uitgeknikkerd word, heb gesproken met Communigate Systems helpdesk en daar geleerd dat het een IP Block is (gewoon letterlijk gevraagd 'is ip xxx.xxx.xxx.xxx geblokkeerd??' met als antwoord 'ja meneer maar u moet met Tele2 bellen want wij mogen dat niet aanpassen' in het engels dan)
- Webmail van Communigate is voor zover ik kan achterhalen iets anders, heb al een paar keer geprobeerd daar in te loggen met gegevens die wel werken binnen Tele2 Webmail, zonder succes.

Dank voor al je suggesties! 🙂 helaas niet verder mee gekomen, maar ik stel het toch op prijs dat je mee denkt!! :D

Ik wacht gewoon maar even af of er Maandag ofzo antwoord van Tele2 is, hopelijk dat iemand daar dit leest en dan (volledig op de hoogte zijnde) meteen even belt/mailt om te helpen dit nou eindelijk eens goed op te lossen.
Reputatie 2
Badge
Geen dank, graag gedaan!
Ik blijf er toch een beetje aan haken dat het sinds de installatie van Windows 10 is.

Als je de oplossing hebt, laat het dan even weten.

Vooralsnog: Sterkte!