Werkt je e-mail niet goed? Check je mail instellingen


Reputatie 6
Badge
Op dit moment kun je problemen ervaren met je mailadres als het eindigt met @tele2.nl

Het betreft dan voornamelijk e-mail clients (zoals outlook etc.) waarbij er enkele instellingen moeten worden aangepast.

Let goed op bij je gebruikersnaam. Vul deze in zonder @tele2.nl erbij (niet te verwarren met e-mail adres).

Log jij altijd in met een EU-nummer? Dan moet je dat vanaf nu niet meer doen. Voortaan log je in met je gebruikersnaam. Dit is het gedeelte dat voor de @tele2.nl staat. Als je even niet meer weet wat dit is, kun je dit terugvinden in je bevestigingsbrief.

Check ook of de volgende instellingen goed staan:

Inkomende e-mail:
  • Type account: POP3
  • Server voor inkomende e-mail: pop.tele2.nl
  • Optioneel: Indien nodig, vul bij 'POP3' poortnummer 110 in.

Server voor uitgaande e-mail (SMTP):
  • SMTP Server (verzenden): smtp.tele2.nl
  • Voor uitgaande e-mail moet poort 587 ingevuld worden (Weet je niet hoe dit moet? Zie de handleidingen.)
  • Selecteer de optie 'Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist'.

Meer informatie over de juiste instellingen vind je op onze site bij mail instellingen.
Wil je stap voor stap begeleid worden? We hebben handleidingen gemaakt voor een aantal populaire programma's.

Let op: Kan je ondanks de juiste instellingen nog steeds geen mail versturen? Om mail te kunnen versturen via de Tele2 server, moet je daadwerkelijk verbinding hebben via een vaste Tele2 internetaansluiting. Dat kan bedraad, maar ook via WiFi. Als je aangesloten bent op ons 4G-netwerk, kun je geen mails verzenden via onze uitgaande mailserver. E-mail ontvangen kan wel altijd.

Onze excuses voor het ongemak.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge
Update 3-6-2016:
De meeste klanten ervaren geen problemen meer met hun e-mail. Kun je niet meer inloggen, verzenden of ontvangen? Dan raden we aan om bovenstaande instellingen goed na te lopen. Dit geldt voor e-mail clients zoals Outlook, Thunderbird en Gmail. Ook de instellingen op je smartphone of tablet zouden op deze manier moeten staan.