vraag

Webmail zonnet geblokkeerd

• 18 juni 2019
  • 29 reacties
  • 1678 x bekeken

Mijn zonnet account is deels geblokkeerd want via mijn telefoon kan ik wel alles maar inloggen via webmail werkt niet "ivm misbruik of langdurige inactiviteit". Ik heb al zo'n 30 jaar een zonnet account en moet af en toe inloggen via webmail om verstuurde berichten te bekijken of om de mails te verwijderen. Ik heb het via de chat van Tele2 geprobeerd maar die kunnen niets zonder klantnummer en dat heb ik niet. Ik kan dus ook niet inloggen in mijntele2 want daar heb ik geen account en dan heb je ook een klantnummer nodig.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

29 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé mckoorn,

Alle e-mail adressen hebben kunnen ook inloggen op de mijntele2 omgeving. Heb je wel geprobeerd om in te loggen en zo ja welke melding krijg je dan?

Kijk ook even in dit topic voor meer info: https://forum.tele2.nl/e-mail-314/e-mail-adres-geblokkeerd-76835

Groet, Kevin
Als ik probeer in te loggen met de gegevens waarmee dit dan zou moeten dan krijg ik een leeg scherm met alleen “sorry”
Reputatie 5
Badge +2
Dit is een bekend probleem, de IT afdeling is al bezig met het zoeken naar de oplossing maar ze weten nog niet hoe lang dit kan duren helaas. Ik heb een signalering aangemaakt dat jij er ook last van hebt.

Op dit moment is er dus jammer genoeg niets anders aan te doen behalve afwachten.

Groet, Kevin
Afgelopen zondag ben ik gebeld dat het weer zou werken en of ik het wilde proberen. Op dat moment lukte het om in te loggen maar nu ik er weer probeer in te komen is het wederom geblokkeerd met exact dezelfde melding
Heb je wel toen het werkte direct je wachtwoord gewijzigd? Anders kunnen de "boeven" weer spam via je zonnet adres versturen en wordt je weer geblokkeerd.
Dat is toen niet aangegeven en ook niet gebeurd. Er is ook niet aangegeven dat dat de oorzaak was van het probleem.
als het account nog een keer opengezet kan worden dan verander ik het wachtwoord ook meteen
Reputatie 5
Badge +2
Als het gelukt is om je klantnummer te achterhalen dan kun je mij een privébericht sturen met de volgende info:

• Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • E-mail adres

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Helaas heb ik nog geen klantnummer kunnen achterhalen dus dat lukt nog niet
Het zou fijn zijn als er een reactie komt. Is het weer uitgezet bij de IT afdeling?
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb nog geen reactie gegeven omdat er helaas nog geen update bekend is, zij zijn nog bezig met het onderzoek dus ik kan je alleen vragen om nog even geduld te hebben. Het is ook niet bekend hoe lang het nog kan duren.

Groet, Kevin
Toch nog even een vraag. De IT afdeling heeft naar aanleiding van de eerste melding mijn account gewoon weer opengezet. Dat zou dan nu toch ook weer kunnen?
het lijkt er nu op dat mijn 2e melding niet is doorgegeven aan de it afdeling wat voor hun zou betekenen dat het is opgelost terwijl dat niet zo is.
Reputatie 5
Badge +2
Helaas kan ik je e-mail adres pas deblokkeren zodra we alle gegevens hebben die nodig zijn om vast te stellen dat je de rechtmatige eigenaar bent van het e-mail adres (zie mijn bericht van 26 juni). De IT afdeling is niet hiervoor niet nodig, dit kunnen we zelf.

Dat je e-mail adres voorheen (mogelijk ten onrechte) gedeblokkeerd werd kan ik niet als reden gebruiken om je e-mail adres opnieuw te deblokkeren. Als je e-mail adres daadwerkelijk gedeblokkeerd geweest is dan is deze blijkbaar kort daarna opnieuw geblokkeerd, dit gebeurd alleen wanneer er misbruik geconstateerd wordt. Omdat er misbruik via je e-mail adres heeft plaatsgevonden is het dus ook in je eigenbelang dat er strenge controles uitgevoerd worden voordat we het e-mail adres kunnen deblokkeren.
Zoals al aangegeven gaat dat nooit lukken. Er is bij mij geen klantnummer belend en kan het op geen enkele wijze achterhalen.
ik kan een mail versturen vanaf het mailadres (dat kan namelijk wel gewoon via mijn telefoon dus het e-mailadres is niet geblokkeerd alleen de inlog op jullie site) en kan ook mijn persoonlijke gegevens sturen maar volgens mij heb je daar niets aan want deze zijn denk ik niet bekend bij jullie.
de vraag blijft dus hoe gaan we dit oplossen?
Reputatie 5
Badge +2
Dit is een bekend probleem, de IT afdeling is al bezig met het zoeken naar de oplossing maar ze weten nog niet hoe lang dit kan duren helaas. Ik heb een signalering aangemaakt dat jij er ook last van hebt.

Op dit moment is er dus jammer genoeg niets anders aan te doen behalve afwachten.

Groet, Kevin

Zodra het probleem is opgelost met het inloggen in de mijntele2 omgeving kun je het klantnummer daar vinden inclusief de contactgegevens die we van je hebben die nodig zijn voor de ID-controle.

Het is nog steeds niet bekend hoe lang het kan duren voordat je weer in de mijntele2 omgeving kunt inloggen.
Reputatie 5
Badge +2
Hé mckoorn,

De IT afdeling vraagt of je opnieuw wil proberen in loggen in de mijntele2 omgeving en als dit niet lukt om je tijdelijke bestanden en cookies e.d. te verwijderen of via een browser inloggen die je niet eerder geprobeerd hebt.

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
ik heb zojuist geprobeerd in te loggen maar dat lukte niet, kreeg weer hetzelfde scherm.
ook nadat ik de cookies en geschiedenis verwijderd heb lukte het niet.
Reputatie 5
Badge +2
Dat is erg jammer om te horen, ik moet dan dan weer melden aan de technische dienst. Welke browsers heb je geprobeerd en kreeg je opnieuw het scherm met sorry?
Het was hetzelfde scherm, dus “dit account is geblokkeerd...ivm misbruik....” Ik ben op vakantie dus moet het met mijn iphone doen, was dus met safari en chrome geprobeerd
Reputatie 5
Badge +2
Dat krijg je als je in de webmail probeert in te loggen maar mijn vraag is of je nu in de mijntele2 omgeving kan inloggen via deze link
De link werkt niet maar als ik gewoon naar tele2 ga en probeer in te loggen met de gegevens van mijn webmail dan krijg ik idd de tekst met “sorry er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens.”

Probeer ik het via chrome browser dan krijg ik dat de gebruikersnaam niet bekend is en dat kan kloppen want ik heb geen tele 2 account
Reputatie 5
Badge +2
Krijg je deze foutmelding?

Zo ja vul je dan wel de gebruikersnaam/e-mail in zonder het @zonnet gedeelte?
dat heb ik ook al geprobeerd en ook dan komt de “sorry” melding. Als ik ww vergeten indruk dan krijg ik het bericht dat er geen telefoonnr of alternatief mailadres bekend is en ik contact op moet nemen met de klantenservice
Reputatie 5
Badge +2
Wanneer je de gegevens correct vult krijg je dus nogsteeds de "Sorry" foutmelding begrijp ik.

had je in chrome ook al je cookies/tijdelijke bestanden verwijderd? Zo niet probeer dit dan of gebruik een incognito venster door op CTRL + SHIFT + N te drukken terwijl je chrome voor je hebt.
Ik heb chrome speciaal hiervoor geïnstalleerd dus daar zitten geen cookies en tijdelijke bestanden in want dat is nooit gebruikt
Reputatie 5
Badge +2
Als je geprobeerd hebt in te loggen toen de storing met mijntele2 nog actief was, oftewel voor mijn bericht van 12 augustus, dan heeft deze de cookies van die pogingen bewaard en zul je deze gegevens moeten verwijderen. Of heb je na mijn bericht van 12 augustus opnieuw chrome geïnstalleerd (en had je bij het deïnstalleren voor die tijd ook de optie aangevinkt om cookies te verwijderen)?

Het is makkelijker om het even via een incognito venster te proberen, dan weet je zeker dat er geen oude cookies e.d. gebruikt worden.

Reageer