webmail problemen

• 9 maart 2019
  • 17 reacties
  • 414 x bekeken

Ik heb er nu echt genoeg van! Zo ga je niet met je klanten van meer dan 15 jaar om. Ik vloek nooit maar nu dus wel. Het probleem duurt nu al ruim een half jaar en steekt steeds weer de kop op. De eerste keer waren mijn vrouw en ik allebei de klos en daarna steeds weer mijn vrouw, tot vandaag! Nu zijn al mijn mails verdwenen en is mijn percentage op 0. Inmiddels heb ik wel 15 keer gebeld en worden de mails weer terug gezet en elke keer krijg ik een andere oorzaak te horen. Ik overdrijf niet als ik zeg, dat ik minstens 6 uur totaal aan de telefoon heb gehangen om het probleem opgelost te krijgen. Ik heb al te horen gekregen dat de e-mail van Tele2 een ondergeschoven kindje is en dat wij niet de enige zijn met het probleem maar dat er te weinig klachten zijn per week om er wat aan te doen. De week er op begint de teller van dit probleem weer op nul! Hoe gestoord ga je dan met je klanten en hun probleem om. Het is uiteindelijk bij de technische dienst terecht gekomen en die zouden contact met mij opnemen. Dat hebben ze ook gedaan met de mededeling dat ik mijn modem moet resetten!!!!!!! Het is dus blijkbaar al te moeilijk om een klacht die door de klantendienst opgeschreven is goed te lezen. Over de medewerkers van de klanten dienst geen klacht , allemaal even vriendelijk en behulpzaam maar misschien schort er iets aan hun opleiding want ik heb heel veel verschillende oorzaken gehoord en even zovele oplossingen! Nu is het weekend en is de klantenservice telefonisch niet te bereiken maar ik wil[ moet] mijn mails terug!
Tevreden over Tele2 wat dit betreft ??? Ik dacht het niet! Dit is iets voor het tvprogramma "kan niet waar zijn"

Een zeer kwade klant S Droog

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé S Droog,

Jammer dat je al zo vaak hebt moeten bellen vanwege missende e-mails en het moeten synchroniseren van je webmail. Helaas komt dit probleem bij jou blijkbaar erg vaak de kop op steken en is er nog geen blijvende oplossing. Wel moet ik zeggen dat e-mail van Tele2 een gratis dienst is en hebben we geen contractuele verplichtingen. Ondanks dat doen we uiteraard wel onze best om problemen zo goed mogelijk op te lossen en blijven we dit probleem aankaarten bij onze e-mail afdeling, dat de teller van klachten per week weer op 0 gezet wordt is onjuist.

Daarnaast zijn er ook alternatieven om e-mail te gebruiken waardoor je geen last meer van dit probleem zou moeten hebben, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een e-mail cliënt om je e-mail te lezen en te versturen, heb je daar al over nagedacht?
Beste Kevin,

Bedankt voor je reactie maar ik vind toch echt, dat de mededeling, dat Tele2 geen contractuele verplichting heeft een beetje goedkoop. Wij zijn al meer dan 15 jaar klant met mobiel, internet en vaste telefoon en tot een half jaar geleden geen probleem met e-mail. Dat de teller elke week op nul gezet wordt heb ik niet verzonnen dat komt van een van de mensen van de klantenservice! Ik ben niet voor niets begonnen over misschien bijscholing voor de klantenservice mede werkers! Bijna elke keer dat ik belde kreeg ik een andere oorzaak en oplossing van het probleem te horen. De medewerkers zijn allemaal even vriendelijk en behulpzaam maar weten duidelijk niet waar het aan schort. De email van mijn vrouw is over gezet naar de server in Zweden. Het gevolg, zij kon toen helemaal niet meer inloggen. Wéér een ander tijdelijk wachtwoord.
Ik heb ook een gmail account en als ik bij alle sites een verandering moet invoeren ben ik heel lang bezig en ik kan je wel vertellen, dat wij dan overstappen naar een andere provider want zo wens ik na al die jaren niet behandeld te worden. En dan te bedenken, dat ik Tele2 altijd de hemel in heb geprezen want het internet is bij Tele2 geweldig. Praktisch tot geen storing. Nogmaals, ik vind het stuitend dat jullie het probleem niet kunnen oplossen en zo met vaste klanten omgaan.
Kun je mijn e-mails weer terug zetten of moet ik daar voor de zoveelste keer over bellen?
Ik ben al die keren correct, vriendelijk en begripvol geweest maar er komt een eind aan mijn geduld!

Met vriendelijke groet ,
Sjoerd Droog
Reputatie 5
Badge +2
Een blijvende oplossing zal ik ook niet voor je hebben maar ik kan wel net als mijn vorige collega's het probleem tijdelijk voor je oplossen, stuur mij daarvoor even een privébericht met het e-mail adres. Uiteraard zal ik ook weer een melding doen van dit terugkerend probleem en hopelijk zullen ze de bug in de webmail kunnen vinden en deze oplossen.
Dat was het dan! Na meer dan 15 jaar klant geweest te zijn bij Tele2 is het moment aangebroken om afscheid te nemen van een bedrijf dat de mails van een klant laat verdwijnen. Ze zijn ook niet meer terug te halen heb ik net gehoord. Schandalig! Ze zijn het contractueel niet verplicht de e-mails krijg ik dan te horen. Tele2 zal heus niet wakker liggen van een trouwe klant die meer dan 15 jaar tevreden is geweest maar voor mijn vrouw en ik is de maat nu echt vol. Nogmaals SCHANDALIG.
Reputatie 7
Badge +4
Email is inderdaad geen betaalde dienstverlening. Ze houden zelfs de emailbox in stand nadat de klant geen klant meer is. Tot nu kon men om een bug heenwerken door een synchronisatie uit te voeren. In de tussentijd zou je jezelf minder afhankelijk van access providers kunnen maken door email met pop3 naar je eigen computer te halen. Tele2 met 30mb mailbox is ook niet echt meer bruikbaar om zaken op te slaan. Dan zijn echte email providers zoals google en microsoft beter om te gaan gebruiken.
Beste Eric,

Laat ik beginnen met een vraag; Als wij een andere provider nemen blijft dan de e-mail box van Tele2 bestaan zodat wij rustig op alle sites een ander e-mailadres kunnen invullen?
Ik vind het toch belachelijk, dat wij nu min of meer de schuld krijegen omdat wij het anders hadden moeten regelen. Ik heb ook een gmail account maar die gebruik ik voor andere doeleinden. Het is meer dan 15 jaar goed gegaan. Het probleem speelt sinds ongeveer een half jaar. Af en toe steekt het weer de kop op maar na een telefoontje konden de mails weer terug gezet worden tot nu, nu ben ik ze voorgoed kwijt en dat is schandalig omdat Tele2 niets heeft gecommuniceerd daarover.
Als jij meer dan 15 jaar bij dezelfde bakker je brood koopt ga je toch ook niet ineens naar een andere bakker omdat je denkt, straks heeft hij mijn brood niet meer in het assortiment en mocht dat laatste het geval zijn dan waarschuwt de bakker je toch.
Het heeft geen zin om met jou of je collega's verder in discussie te gaan, jullie kunnen er ook niets aan doen.
Net als al de medewerkers van de klantenservice, allemaal even vriendelijk, geduldig en behulpzaam.
Ik hoop, dat je nog wel even mijn eerste vraag wil beantwoorden.
Fijne avond en met vriendelijke groet,

Sjoerd Droog
Reputatie 7
Badge +5
Het E-Mail adres moet je eigenlijk als een service zien, daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Maar het antwoord op je vraag is ja, deze blijft bestaan ook al ben je geen klant meer.
Verder is mijn advies dat ik al heel lang geef is om geen web based email te gebruiken maar een E-Mail Client, dan download je de mails naar het apparaat waarmee je hem binnen haalt en kan deze ook niet zomaar verdwijnen.
En zelfs daar maak ik persoonlijk een back up van zodat het zeker niet mis kan gaan mocht je apparaat het begeven.
Heb je meerdere apparaten die E-Mail gebruiken dan kun je synchroniseren.
Reputatie 1
Laat Gmail anders je Tele2 mail binnenhalen, dan ben je van het probleem af, loopt je inbox nooit vol en heb je al je mails op 1 plek.

Argeweb heeft een handleiding om dit in te stellen: https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/pop-account-instellen-in-gmail-461.html

De pop server is pop.tele2.nl, poort 110
Grote klasse! Hier heb ik wat aan, bedankt. Bij Tele2 vertellen ze je alleen maar dat je geen rechten kunt ontleden aan de email service. Blijft het feit dat het meer dan 15 jaar goed is gegaan en niemand je dat eerder verteld heeft. De mensen die dit topic gestart zijn krijgen ook geen waarschuwing. Heb ik ook niet eerder gehad, alleen op het moment dat het echt fout is gegaan en alle mails zijn verdwenen en niet meer terug te halen zijn. Ik blijf dat erg klantonvriendelijk vinden. Geen excuses voor de gebrekkige communicatie. Ik heb het al eerder vermeld, mensen v/d klantenservice zijn allemaal even vriendelijk, geduldig en behulpzaam. Zij moeten alleen iets beter opgeleid worden lijkt mij. van elke 10 keer dat ik belde kreeg ik 7 of 8 keer een andere reden v/h probleem en een andere oplossing te horen.
Nogmaals hartelijk bedankt, hier heb ik wat aan en ga het nu oplossen.
Ik ben bijna 69 jaar en wij zijn niet allemaal experts op de computer[ al kan ik mij goed redden ]

Met vriendelijke groet ,

S.Droog
Reputatie 5
Badge +2
Hé S. Droog,

Fijn dat je blij bent met de oplossing van Kilgore Trout, het zal de e-mails die je nu mist terug halen maar het is wel een manier om te voorkomen dat je weer last hebt van de bug waarbij je je e-mail moet laten synchroniseren.

Dat de missende e-mails niet terug gekomen zijn met het synchroniseren betekent dat er mogelijk iets anders aan de hand is dan de bug waar je vaker last van gehad hebt. Bij die bug staan de e-mails nog wel op server (achtergrond) maar niet in de webmail (voorgrond). Nu staan de e-mails ook niet meer op de server in de achtergrond en is dus fundamenteel een ander probleem.

Er is op dit moment geen manier om verder te onderzoeken wat te doen wanneer de missende e-mails niet terug komen na een synchronisatie maar er wordt op dit moment wel gekeken naar de mogelijkheden. Hoe lang het duurt voordat we verder onderzoek kunnen doen durf ik niet te zeggen, daarnaast blijft er altijd een redelijke kans dat de e-mails niet meer terug te halen zijn.

Ik begrijp dat je niet blij bent met dat antwoord maar het is alles wat ik je op dit moment kan vertellen.

In elk geval veel succes met het instellen van je e-mail account in Gmail!

Groet, Kevin
Nogmaals mijn dank aan Kilgore Trout! Het is mij nog gelukt ook! Het was alleen even zoeken omdat de poort 100 niet de goede is. Heb er gewoon een aantal geprobeerd tot ik de goede had; poort 587.
Zonder jouw hulp was het mij niet gelukt. Grote klasse!!!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd Droog
Ik heb er nu echt genoeg van! Zo ga je niet met je klanten van meer dan 15 jaar om. Ik vloek nooit maar nu dus wel. Het probleem duurt nu al ruim een half jaar en steekt steeds weer de kop op. De eerste keer waren mijn vrouw en ik allebei de klos en daarna steeds weer mijn vrouw, tot vandaag! Nu zijn al mijn mails verdwenen en is mijn percentage op 0. Inmiddels heb ik wel 15 keer gebeld en worden de mails weer terug gezet en elke keer krijg ik een andere oorzaak te horen. Ik overdrijf niet als ik zeg, dat ik minstens 6 uur totaal aan de telefoon heb gehangen om het probleem opgelost te krijgen. Ik heb al te horen gekregen dat de e-mail van Tele2 een ondergeschoven kindje is en dat wij niet de enige zijn met het probleem maar dat er te weinig klachten zijn per week om er wat aan te doen. De week er op begint de teller van dit probleem weer op nul! Hoe gestoord ga je dan met je klanten en hun probleem om. Het is uiteindelijk bij de technische dienst terecht gekomen en die zouden contact met mij opnemen. Dat hebben ze ook gedaan met de mededeling dat ik mijn modem moet resetten!!!!!!! Het is dus blijkbaar al te moeilijk om een klacht die door de klantendienst opgeschreven is goed te lezen. Over de medewerkers van de klanten dienst geen klacht , allemaal even vriendelijk en behulpzaam maar misschien schort er iets aan hun opleiding want ik heb heel veel verschillende oorzaken gehoord en even zovele oplossingen! Nu is het weekend en is de klantenservice telefonisch niet te bereiken maar ik wil[ moet] mijn mails terug!
Tevreden over Tele2 wat dit betreft ??? Ik dacht het niet! Dit is iets voor het tvprogramma "kan niet waar zijn"

Een zeer kwade klant S Droog
Ik ben net ook helemaal uit mijn stekker gegaan. Er wordt gewoon geen hulp geboden. Ik ben gehackt en ze hebben al mijn financiële gegevens gekregen. ik wil mijn email account opheffen en dit kan niet. Te gek voor woorden!
Hoi Jack,

Doe als ik en laat je emails ophalen door een emailclient of zoals ik heb gedaan [ dankzij de hulp van Kilgore Trout ] door gmail als je daar een account hebt anders even een account aanmaken. Ik ben geen expert maar het is mij ook gelukt. Ben het met je eens, dat Tele2 weinig tot geen hulp biedt met dit probleem. Geen waarschuwing of enige communicatie alleen als het helemaal mis gaat , dan verschuilen ze zich achter het feit, dat het een service is en dat er geen rechten aan te ontleden zijn.

Succes
Reputatie 1
Poort 587 was voor de SMTP, de verzendende server, dacht ik. In ieder geval mooi dat het zo op te lossen was. 🙂
Hoi Kilgore Trout,
Voor mijzelf prima gelukt maar ik snap niet waarom het voor mijn vrouw niet lukken wil. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg steeds de melding, kan geen verbinding maken met de popserver van tele2.
Je hebt wel gelijk wat betreft poort 587, die is inderdaad voor de verzendende server SMTP. Dat is voor mijn vrouw wel gelukt maar ik krijg het niet voor elkaar om haar mails van tele2 op te halen via haar gmail account zoals voor mijzelf wel gelukt is.
Heb jij nog suggesties, b.v.d.
Reputatie 1
Is het e-mailadres wel van Tele2? Zonnet en Versatel hebben een aparte server namelijk.

Instellingen @tele2.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl
Poort uitgaande mail: 587
Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.

Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Hoi Kilgore,

Het e-mailadres is zeker wel van Tele2! Het is mij nu gelukt, vraag mij niet hoe dat kan want ik moet het antwoord schuldig blijven. Ik heb niets anders gedaan als al die keren daarvoor.Nu kon gmail wel contact maken met de popserver van Tele2 poort 995 ? die had ik al geprobeerd er was een rijtje van 6 poorten waaronder 110 maar geen contact mogelijk en nu ineens wel!
Een hoop gedoe en een hoop gezeur maar eindelijk is het wel gelukt en dat door jouw tip [reactie ].
Mijn dank en die van mijn vrouw is groot.
Grote klasse! fijn weekend.