Webmail emailadres(identiteit) niet meer te wijzigen

• 2 juni 2016
  • 3 reacties
  • 796 x bekeken

Op de pagina over de verandering van de webmail-omgeving
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/verandering-webmail-omgeving-tele2nl-54965
staat dat je nog steeds de zelfde dingen kunt doen, echter dat is niet zo.

In de oude interface kon ik onder Instellingen>Post zowel mijn weergavenaam als emailadres wijzigen, bijvoorbeeld in een noreply adres.
In de nieuwe interface kan ik onder Instellingen>Identiteiten alleen nog mijn weergavenaam wijzigen maar niet mijn emailadres (en daar gaat het juist om).
Als ik op mijn standaard identiteit klik (mijn tele2-emailadres) dan is op de rechter helft van de pagina mijn emailadres greyed-out, dus alleen te bekijken maar niet te wijzigen.

Ik wil dat deze functionaliteit ook in de nieuwe interface wordt aangebracht.
Ten eerste omdat Tele2 heeft toegezegd dat je nog steeds de zelfde dingen kunt doen, en belofte maakt schuld.
Ten tweede omdat ik nu geen noreply-adres meer kan instellen. Bij mailings aan grote groepen zijn er altijd mensen die menen te moeten reageren en dat is heel irritant.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 3
Hoi G. schouren,

De identiteit is vast gezet om spam preventie te voorkomen (zoals backscatter). Dit is op andere platformen ook gedaan . Het verleden heeft aangetoond dat dit de hoeveelheid spammers (die gehackte webmail accounts misbruiken) op dat platform aanzienlijk heeft verlaagd.

Overigens moet de afzender een geldig email adres zijn, anders wordt de mail uberhaupt niet geaccepteerd. Daarnaast is het ook vreemd dat je via een klanten dienst grote groepen mensen mails gaat sturen met een niet bestaande afzender. Daar zijn andere oplossingen voor, mailing lists.

Groeten,
Mark
Beste Mark,
In de oude interface veranderde ik het emailadres van de afzender vaak meerdere malen per dag.
Niet alleen om ongewenste reakties van een grote groep mensen te voorkomen, maar ook als het gaat om een reaktie van slechts 1 persoon.
Een voorbeeld: Als ik iemand via email vraag om me niet meer te mailen maar om me alleen nog te bellen, dan wil ik geen reaktie op deze mail ontvangen.
Daarom veranderde ik bij de oude interface mijn weergave naam steeds in No Reply en mijn emailadres bijvoorbeeld in noreply@tele2.nl waardoor ik eventuele reakties op mijn email onmogelijk maakte.
Dat de afzender een geldig emailadres moet zijn klopt dus niet, want ik heb dit jaren zonder problemen kunnen doen.
Ik kreeg geen foutmeldingen tijdens het verzenden, de email kwam ook altijd aan, en als de ontvanger een reaktie wilde sturen kreeg deze een foutmelding dat het emailadres niet bestaat (en dat was juist de bedoeling).
Is het mogelijk om deze optie toch weer te implementeren, maar om spammers te ontmoedigen een zogenaamde capcha te gebruiken?

Hoi G. schouren,

De identiteit is vast gezet om spam preventie te voorkomen (zoals backscatter). Dit is op andere platformen ook gedaan . Het verleden heeft aangetoond dat dit de hoeveelheid spammers (die gehackte webmail accounts misbruiken) op dat platform aanzienlijk heeft verlaagd.

Overigens moet de afzender een geldig email adres zijn, anders wordt de mail uberhaupt niet geaccepteerd. Daarnaast is het ook vreemd dat je via een klanten dienst grote groepen mensen mails gaat sturen met een niet bestaande afzender. Daar zijn andere oplossingen voor, mailing lists.

Groeten,
Mark
Reputatie 3
Dat de afzender een geldig emailadres moet zijn klopt dus niet, want ik heb dit jaren zonder problemen kunnen doen.

Klopt. dat kan technisch ook (spammers gebruiken dezelfde methode). Maar het nieuwe platform staat dit niet toe. Wil je dit echt, gebruik dan een mail client waarin je het afzender adres WEL kan aanpassen.

Groeten,
Mark