vraag

verzonden mail werkt niet - terugmelding Undelivered Mail Returned to Sender

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
wanneer ik een nieuwe mail opstel en het juiste emailadres van de ontvanger gebruikt wordt de mail niet afgeleverd. Ik ontvang een Undelivered Mail Returned to Sender bericht.

als ik een ontvangen mail beantwoordt naar hetzelfde mailadres dan werkt het wel.
ook vandaag is bij het opstellen van een mailbericht het persoonlijke adresboek niet uitgeklapt zichtbaar.
als ik op de knop 'persoonlijke ardresboek'klik verschijnt een pop-up kortdurend met de melding laden o.i.d...
maar er gebeurt niks
thanks voor reactie.

5 Reacties

Reputatie 2
Hey PB27,

Welkom op het forum! 🙂

Ik heb het net ook even getest via mijn eigen @tele2.nl adres. Bij mij verzond hij de mail wel zoals normaal. Het stukje van het adresboek bij het opstellen van een nieuwe e-mail lijkt inderdaad niet te werken. Bij mij klapt hij het adresboek ook niet open.

Zou je hier aub even het rapport willen plaatsen wat je terug kreeg met de Mail Returned to sender? Daaruit kunnen we vaak wel achterhalen waar het probleem ligt. Voorbeeldje hieronder:

Final-Recipient: rfc822; verwijderd ivm privacy
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; out.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 High probability of spam
Reputatie 2
Bij mij werkt het ook. Zou je inderdaad de mail returned bericht kunnen plaatsen zonder privégegevens uiteraard
Hoi BaardDraakje,

bedankt voor de reactie

bijgaand een voorbeeld van mail die niet bezorgd wordt en volgende terugmelding geeft:

Reporting-MTA: dns; webmail02.tele2.isp-net.nl
X-Postfix-Queue-ID: 971942CC7
X-Postfix-Sender: rfc822; xxxxx@tele2.nl
Arrival-Date: Sun, 19 Nov 2017 19:22:29 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; XXXXXXXX@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; out.se.isp-net.nl
Return-Path:
Received: by webmail02.tele2.isp-net.nl (Postfix, from userid 33)
id 971942CC7; Sun, 19 Nov 2017 19:22:29 +0100 (CET)
To: XXXXXXXXX@hotmail.com
Subject: etewtwetrwe
X-PHP-Originating-Script: 0:rcube.php
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=US-ASCII;
format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Date: Sun, 19 Nov 2017 19:22:29 +0100
From: XXXXXXXXXXXXX@tele2.nl>
Message-ID:
X-Sender: XXXXXX@tele2.nl
User-Agent: Roundcube Webmail/1.1.0

Deel 2 van de storing is dan miv van vandaag het complete adresboek is verwijderd en het automatisch aanvullen bij intypen email-adres ontvanger ook niet meer werkt.....☹

Kan Tele2 mijn adresboek terugplaatsen?

Bedankt voor de reactie

PB
Reputatie 2
Het stukje van het adresboek schijnt een storing te zijn. Ikzelf heb dit nogmaals even getest en het werkt niet meer. Ik ga ervan uit dat er zsm een oplossing voor is.

Uit de melding die je hier doorgeeft zie ik overigens het probleem al. Dit komt voornamelijk voor als je maar een paar woordjes in de e-mail hebt staan bijvoorbeeld. Als je een test mail wilt sturen dan zul je even een lul verhaaltje moeten intypen zodat hij niet door de filter tegengehouden wordt.

Dag BaardDraakje,

Bedankt voor je snelle reactie. Mail probleem is opgelost nav je tips. Thanks!
Het adresboek is weer zichtbaar.
Alleen bij opstellen mail niet.
Heeft Tele2 deze soptoring nu ergens gemeld. Ik kan het niet vinden.
Groeten,
PB

Reageer