beantwoord

Versatel email intellingen

• 11 november 2015
  • 3 reacties
  • 260 x bekeken

Ik heb al jaren een email account van versatel. Altijd zonder problemen. Maar nu sinds een dag of drie, kan ik ineens geen mail meer verzenden. Mail komt nog wel gewoon binnen. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. En alles staat ook zo ingesteld als het volgens mij moet. Inkomend : pop3.versatel.nl en Uitgaand : smtp.versatel.nl
Ook de poorten kloppen gewoon.

Nogmaals, ik heb ook niets veranderd aan de instellingen.

Mail verzenden vanaf andere emailadressen zoals gmail gaat wel probleemloos.
En verder werkt mijn internet ook naar behoren.

Ik heb bewust enkele dagen gewacht omdat ik dacht dat het mogelijk een tijdelijk probleem bij de server van versatel was, en het vanzelf wel weer zou gaan werken. Maar tot nu toe dus nog steeds niet.

Iedere keer dezelfde foutmelding :

Bij taak rob - bezig met verzenden is een fout (0x800CCCOF) opgetreden. De verbinding met de server is onderbroken.

Hebben jullie een idee waar het mis gaat bij mij?
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 15 november 2015, 21:15

Hoi rrrobb,

Hetgeen dat bij de uitgaan server ingevoerd moet worden is afhankelijk van de verbinding die je gebruikt.
Als je dus een verbinding van KPN gebruikt dienen hun SMTP instellingen ingevoerd te worden.
Nu is het wel zo dat providers vaak uitgaande poort 25 blokkeren voor andere providers dus ben benieuwd of het werkt.

Werkt het ook inmiddels weer voor je?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Ik heb al jaren een email account van versatel. Altijd zonder problemen. Maar nu sinds een dag of drie, kan ik ineens geen mail meer verzenden. Mail komt nog wel gewoon binnen. Ik heb niets aan de instellingen veranderd. En alles staat ook zo ingesteld als het volgens mij moet. Inkomend : pop3.versatel.nl en Uitgaand : smtp.versatel.nl
Ook de poorten kloppen gewoon.

Nogmaals, ik heb ook niets veranderd aan de instellingen.

Mail verzenden vanaf andere emailadressen zoals gmail gaat wel probleemloos.
En verder werkt mijn internet ook naar behoren.

Ik heb bewust enkele dagen gewacht omdat ik dacht dat het mogelijk een tijdelijk probleem bij de server van versatel was, en het vanzelf wel weer zou gaan werken. Maar tot nu toe dus nog steeds niet.

Iedere keer dezelfde foutmelding :

Bij taak rob - bezig met verzenden is een fout (0x800CCCOF) opgetreden. De verbinding met de server is onderbroken.

Hebben jullie een idee waar het mis gaat bij mij?

Opgelost dankzij de vraag van 3 minuten geleden van iemand anders.
Heeft dus met KPN te maken !

Uitgaande server is dus nu kpnmail i.p.v. versatel.

Bedankt KPN dat je dat net laat weten ! En sorry VERSATEL voor het ongemak
Badge +4
Hoi rrrobb,

Hetgeen dat bij de uitgaan server ingevoerd moet worden is afhankelijk van de verbinding die je gebruikt.
Als je dus een verbinding van KPN gebruikt dienen hun SMTP instellingen ingevoerd te worden.
Nu is het wel zo dat providers vaak uitgaande poort 25 blokkeren voor andere providers dus ben benieuwd of het werkt.

Werkt het ook inmiddels weer voor je?
Rrobb kan je precies weergeven wat je hebt ingevoerd misschien werkt het bij ons ook