beantwoord

Uitgaande mail komt niet of nauwelijks langs de smtp.versatel.nl

• 13 april 2019
  • 19 reacties
  • 575 x bekeken

Sinds vorige week heb ik problemen met het verzenden van mail vanuit mijn versatel-accounts.
Inkomende mail komt vlot binnen, maar bij uitgaande mail krijg ik na een hele tijd een time-out:
De mails (ook hele kleine) blijven in 'postvak uit' staan. Soms blijken later toch verstuurd te zijn!?
Mailen vanuit webmail gaat wel vlot.
Als server voor uitgaande mail heb ik smtp.versatel.nl en poort 25
Wat is er aan de hand?
MVG
Roel Bertens

icon

Beste antwoord door HTN 13 april 2019, 20:36

Even kijken op pagina:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314

Dat is de pagina Forum>eMail (algemeen overzicht van alles wat op emailgebied speelt).
Daar gaan diverse topics over exact hetzelfde issue.
Korte conclusie: is een bekend probleem de afgelopen week bij Tele2. Ligt aan hun smtp-server.
Bij mij lijkt het opgelost. Zo te horen bij jou nog niet.
Advies: afwachten en aan Tele2 vragen om te blijven communiceren over dit issue.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 1
Even kijken op pagina:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314

Dat is de pagina Forum>eMail (algemeen overzicht van alles wat op emailgebied speelt).
Daar gaan diverse topics over exact hetzelfde issue.
Korte conclusie: is een bekend probleem de afgelopen week bij Tele2. Ligt aan hun smtp-server.
Bij mij lijkt het opgelost. Zo te horen bij jou nog niet.
Advies: afwachten en aan Tele2 vragen om te blijven communiceren over dit issue.
Reputatie 5
Badge +2
Hé Roel,

Dit was een bekende storing, meer informatie vindt je in dit topic

Het probleem zou dus opgelost moeten zijn.

Groet, Kevin
Reputatie 2
Badge
Hé Roel,

Dit was een bekende storing, meer informatie vindt je in dit topic

Het probleem zou dus opgelost moeten zijn.

Groet, Kevin

Probleem opgelost???? Denk het niet... 5 minuten geleden nog het zelfde probleem sinds 8-dagen.
Reputatie 5
Badge +2

Probleem opgelost???? Denk het niet... 5 minuten geleden nog het zelfde probleem sinds 8-dagen.

Sorry, ik heb het verkeerd gezien. Het is inderdaad nog niet opgelost, in het topic dat ik in mijn vorig bericht gestuurd staat de nieuwste update helemaal onderin (meestal staat deze bovenin, vandaar mijn verwarring) Er staat:

Update 12-04-2019 13:09
Dankzij alle meldingen die we hebben ontvangen weten nu wat de oorzaak van de verstoring is. We verwachten dit probleem binnen een maand volledig op te lossen, als we de oplossing eerder kunnen implementeren dan laten we dat hier weten. Tot we het probleem hebben opgelost kun je gebruik blijven maken van Tele2 Webmail. Onze excuses voor het ontstane ongemak!

Het is op dit moment nog even afwachten

Groet, Kevin
Ik kan nog steeds geen mails sturen, wel ontvangen! Test-e-mailbericht verzenden: De reactie van de server was: 554 5.7.1
Reputatie 7
Badge +4
Ze hebben ook nog niet aangegeven dat het opgelost is. Zou een maand duren, zeg maar half mei.
Maar volgens de laatste update zou het opgelost zijn: Update 25-04-2019 08:46
De smtp server is verhuisd en hiermee is er een nieuwe spamfilter in gebruik voor in en uitgaand emailverkeer. Hiermee zouden de problemen met het emailverkeer opgelost moeten zijn.
Als er nog problemen zijn dan moet de email opnieuw ingesteld worden.
Heb hetzelfde probleem als chiara, sinds donderdag 25 april.
Op 26 april gebeld met Tele2, geen oplossing gekregen, probleem zou gemeld worden.
Zojuist (27 april 21.10 uur) nog eens geprobeerd mail vanuit outlook te verzenden, zonder succes. Reactie: "Serverfout: 554 5.7.1 : Client host rejected: Access denied"

Webmail werkt wèl.
Versatel instelling voor mail zijn bij mij correct zoals aangegeven. Alsnog werkt het sturen van mails niet.
Topic Problemen met de uitgaande e-mailservers van @versatel en @zonnet is inderdaad gesloten. Niet erg handig want het probleem is nog niet opgelost. Ook het advies om de mail opnieuw in stellen werkt niet.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor het melden iedereen. De meest recente informatie die ik heb ontvangen is dat het probleem opgelost zou moeten zijn mits de juiste instellingen gebruikt worden.

De errorcode die begint met: 554 5.7.1. zoals ra.braakenburg ook ervaart lijkt te komen doordat er een vast ip adres in de e-mail cliënt is ingesteld. Als dit zou is zal dit gewijzigd/verwijderd moeten worden.

Als niets lijkt te werken dan is het advies het e-mail account volledig te verwijderen en opnieuw in te stellen met behulp van de stappen via deze pagina. LET OP: Je verliest wel al je e-mail na het verwijderen van je e-mail account! Maak daarom van te voren een backup van je e-mails voordat je je account verwijderd.

Groet, Kevin
Beste Kevin, ik heb nu outlook mail op een 2e laptop geactiveerd voor ik aan het deleten ga van het mail account bij mij 1e laptop. Het werkt nu idd echter is e-mail sturen veel te traag. Heb meerdere test mails gedaan vanavond maar die blijven heel lang hangen in de uitgaande folder. En dan duurt een bevestigingsmail ook nog even als ik het na mijn eigen mail adres stuur. Dit is niet acceptabel. Ook moet ik toevoegen dat ik op de webmail geen gestuurde mails zie. Ook niet de recente test mails. Zij komen alleen in de ontvangst folder ter voorschijn.
test mail versturen via webmail gaat heel vlug. Dus aan de SNELHEID MAIL STUREN via outlook moet iets gedaan worden.
het is al erg genoeg dat alle klanten tijd in moeten steken om een account te gaan verwijderen en als je oude mails wil bewaren een .pst file aanmaken en dan opnieuw instellen. Maar dan verwacht ik wel de oude snelheid terug. En heb het nu niet eens met een attachment geprobeerd...
Reputatie 5
Badge +2
chiara.pv

Fijn dat je wel weer e-mail kunt sturen, ondanks dat dit nog niet zo snel gaat als je graag zou willen. Ik ga een melding dat het nog niet snel verstuurd wordt, hopelijk zal dit binnenkort weer zo snel gaan zoals via de webmail.

Wanneer je e-mail verstuurd via een e-mail client dan komt deze ook alleen in de verzonden items van de e-mail client te staan, nooit in de webmail, dus dat klopt.

Groet, Kevin
Hoi,
heb hetzelfde probleem als chiara en ra.braakenburg, sinds 28 april. Geen mail uit, error time out...laatste mail uit op 28 april, maar net zeker of die is angekomen. Mail in geen problem.
op gmail ook geen problem in/uit
Groet Tom
Reputatie 5
Badge +2
Hé Tom,

Heb je het topic al gezien over deze storing? Deze vindt je hier

Als het opnieuw instellen van de e-mail niet werk dan wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken zodat gesprekken niet door elkaar lopen en daarmee de topics duidelijk en overzichtelijk blijven.

Groet, Kevin
Hoi Kevin,
enkele uurtjes nadat ik mijn reactie heb geplaats, gaat het mailen weer....niet snel maar het funktioneert.
Ben eer klar.
Groet Tom
Reputatie 5
Badge +2
Topic wegens inactiviteit gesloten