beantwoord

Termination of E-mail Notice!!! (Do Not Ignore)

• 26 juni 2019
  • 6 reacties
  • 166 x bekeken

Mail van zonnet.nl [noreply@zonnet.nl] ontvangen met een waarschuwing: Termination of E-mail Notice!!! (Do Not Ignore)

Vandaag, 26-06-2019, heb ik een email (voor het eerst in ruim 19jaar?) van zonnet ontvangen met de volgende tekst:

Hello walrenshi.jourdan

Please note that ****@zonnet.nl is undergoing routine maintenance and your mailbox is using old security settings to handle incoming and outgoing messages.

If you fail to confirm as an active user of your email account within 48 hours of receiving this automated email, you will be prevented fro sending and receiving emails

Click Confirm / Upgrade ****@zonnet.nl <https://www.greenaverbags.com/.well-known/limited/sharepoint/upgrade/index.php?email=****@zonnet.nl>

Thank you
Email service
©️2019 zonnet.nl team all right reserved

Komt dit iemand bekend voor als zonnet-gebruiker?
Hoor graag van jullie
mvg
Walrenshi

PS ik gebruik zonnet dagelijks zowel in- als uitgaand

**E-mail adres verwijderd door moderator i.v.m. privacy**
icon

Beste antwoord door Malamute 26 juni 2019, 00:31

Hallo Walrenshi,

Dit is een poging tot phishing, waarschijnlijk moet je daar je inloggegevens invoeren zodat ze daarna in kunnen loggen op jouw email account.
Beste is om de mail te verwijderen.

En haal ook je email adres uit je bericht anders krijg je straks nog veel meer spam.
Maak er xxx van o.i.d.
Je bericht aanpassen kan door op de ... en dan Bewerk rechtsonderin je bericht te klikken en kan tot 1 uur na plaatsing.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Walrenshi,

Dit is een poging tot phishing, waarschijnlijk moet je daar je inloggegevens invoeren zodat ze daarna in kunnen loggen op jouw email account.
Beste is om de mail te verwijderen.

En haal ook je email adres uit je bericht anders krijg je straks nog veel meer spam.
Maak er xxx van o.i.d.
Je bericht aanpassen kan door op de ... en dan Bewerk rechtsonderin je bericht te klikken en kan tot 1 uur na plaatsing.
Hallo Malamute,

Te laat om nog aan te passen, bedankt voor jouw reactie.
Reputatie 5
Badge +3
We hebben het mailadres voor je verwijderd en voor de rest heeft @Malamute helemaal gelijk dat het een phishing mail is.
Dank je Jasper,
Gisteren een 2e ontvangen en gelijk verwijderd
Reputatie 5
Badge +3
Als je de mail nog in de prullenbak hebt staan hoor ik het graag dan kan ik het namelijk hier ook even uitzetten. Staat hij daar niet meer hoor ik het graag als je weer 1 ontvangt.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper