beantwoord

Tele2 uitgaande mail werkt niet meer

• 2 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 794 x bekeken

De uitgaande mail op mijn tele2 mailaccount werkt niet meer en toont de mededeling “de server staat relaying niet toe”!
Ik heb de accounts verwijderd en opnieuw aangemeld, maar er verandert niets. Het probleem blijft.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem moet oplossen?
icon

Beste antwoord door dushi37 3 oktober 2018, 15:03

Kevin, Bedankt voor je hulp. Ik heb nog maar eens contact opgenomen met de klantenservice van Tele2.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg heeft, na grondig onderzoek, vastgesteld dat het probleem van het niet verzenden inderdaad veroorzaakt wordt door de upgrade van verleden week die Safari onderging bij de update van de iPad door Appple! Die ga ik contacten en hoop dat ze de gemaakte fout kunnen herstellen!

Dank aan Theo en jou voor de hulp en de reacties.
Dushi37
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Doe je dit via webmail?
Reputatie 5
Badge +1
Dit gaat over thuisnet?
Vooral smtp controleren
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/
Reputatie 5
Badge +1
Gelukt?
Ben de laatste 2 uur bezig geweest om het versturen vanuit de Tele.2 mail op gang te krijgen, zonder resultaat! Ik heb de accounts op beide iPads opnieuw geinstalleerd, de wachwoorden gecontroleerd en berichten verzonden?
Het heeft altijd goed gewerkt, tot 4 dagen geleden.
De mededelingen die ik krijg luiden als volgt: “ e-mail versturen niet mogelijk. Er is een kopie in Uitgaand geplaatst.
De server accepteert het afzendadres ..........@tele2.nl niet”
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen.
Reputatie 5
Badge +1
Al gebeld met de klantenservice.?
Reputatie 5
Badge +2
Hé dushi37,

Zou je willen proberen of het wel lukt via een andere e-mail client?

Groet, Kevin
Heb ik uitgebreid mee gesproken, ze lieten mij de webmal opschonen van het "getroffen" mailaccount, dit gedaan hebbende bleek dat dit NIET het euvel veroorzat, het ontvangen van mails is geen probleem! maar mail verzenden lukt niet (uitgaande mail).

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de Apple update van verleden week, tot eergisteren was er niets aan de hand!
Kevin, onze andere mailaccounts werken prima, het is alleen de uitgaande mail van Tele2 die het niet doet.
Reputatie 5
Badge +1
Je hebt het over Apple update, gaat het hier over een mobiele verbinding?
Dit staat toch in vast internet?
Vast internet, de mail account van tele 2 stuurde plotseling accuut geen uitgaande berichten meer door.
Reputatie 5
Badge +2
Kevin, onze andere mailaccounts werken prima, het is alleen de uitgaande mail van Tele2 die het niet doet.

Dat is niet wat ik bedoel. Mijn vraag is om met het apparaat waar je niet meer mee kan verzenden een andere e-mail client/app te installeren en hier het tele2 e-mail adres toevoegen en testen of dat wel werkt. Daarnaast is het nog niet duidelijk met welk apparaat problemen hebt, gaat het om een mobiele telefoon/tablet of een PC/laptop? Als het een mobiele telefoon is ben je dan wel verbonden met je Tele2 wifi of zit je op 4g misschien?
Kevin, Bedankt voor je hulp. Ik heb nog maar eens contact opgenomen met de klantenservice van Tele2.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg heeft, na grondig onderzoek, vastgesteld dat het probleem van het niet verzenden inderdaad veroorzaakt wordt door de upgrade van verleden week die Safari onderging bij de update van de iPad door Appple! Die ga ik contacten en hoop dat ze de gemaakte fout kunnen herstellen!

Dank aan Theo en jou voor de hulp en de reacties.
Dushi37
Reputatie 5
Badge +2
Geen probleem, daar is het forum voor! Hopelijk heb je snel een oplossing

Fijne dag verder!