Stortbui van Phishing emails

Hallo Beste Forumvrienden!
Ik ben Ruud Gebhardt en ben op dit moment nogal wanhopig. Ik wordt immers al dagenlang bestookt met honderden (!) phishing emails zogenaamd afkomstig van Media Markt (incitant@leading.grandrelaxing.com), Jumbo (chemicobiology@rhizina.grandrelaxing.com), Miele (pancreatoduodenectomy@industrial.zooviral.com), Albert Heijn (chemicobiology@incubous.grandrelaxing.com), Netflix (hydrosomatous@diacetine.marriagegossips.com), Lidl (incitant@multiform.meldwithravel.com), Action (hydrosomatous@pampiniform.marriagegossips.com), Ikea (puerpery@insecticide.grandrelaxing.com) en Primark (puerpery@patoka.zooviral.com).

Hoe kom ik hier in vredesnaam vanaf? De emails komen al in de map geblokkeerd, maar het blijf maar doorgaan...
Graag vraag ik jullie om een oplossing voor mijn probleem.

Groeten,
Ruud
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Wij hebben ook zo’n stortvloed van dezelfde mailtjes.Zo prop je ze in je prullenbak en binnen no time staat het weer vol.
Moedeloos wordt je ervan.
Hallo Angelique!

Ja... gek wordt je ervan! Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een oplossing, maar gevonden heb ik die nog niet. Voorlopig gebruik ik mijn huidige emailadres zo min mogelijk en vraag iedereen berichten te sturen naar mij gmailadres. Wel heb ik nu in mijn PC de valse emails geblokkeerd zodat ik er zo min mogelijk last van heb. Moet wel geregeld die map opschonen. Verder heb ik in mijn tablet en mijn smartphone het secundaire emailadres, het emailadres waarop de phishing emails binnenkomen, verwijderd totdat het probleem definitief is verholpen. Een mogelijke oplossing is (heeft wel verregaande consequenties):
Een ander emailadres gebruiken en het oude besmette verwijderen. Maar of dat werkt...? Wat als je IP-adres is gehackt?

Succes met het gevecht, hartelijke groeten,
Ruud
Ook ik heb al meer dan 1000 phisingmails ontvangen. Het zonnet account op mijn pc verwijderd. Desondanks gaat het door. Gebeld met de klantenservice van Tele2 met verzoek mailpostbus van Zonnet op te heffen. Duurt 14 dagen. Voor mij onbegrijpelijk in deze digitale tijd. Er moet toch van Tele 2 direct actie worden ondernomen om deze aanvallen te stoppen.
ik heb al 2 uur geen mails meer ontvangen. Is dit bij de andere gedupeerden ook het geval?
Hetzelfde geldt voor mij. Is dit stilte voor de storm of... Je zou het bijna gaan missen! Maarre... hoe kan het zijn dat het bij jou doorgaat ondanks het verwijderen van het zonnet-account op je PC? Van een computerexpert heb ik vernomen dat dergelijke nare oprispingen soms gebeuren en dat ze ook vanzelf stoppen (golfbeweging). Hij adviseert mij om in het slechtste geval inderdaad een ander emailadres te gebruiken... desnoods bij een andere server/provider!
Zojuist telefonisch contact gehad met Klantenservice van Tele2. Klantenservice gaf aan dat het probleem bekend is doordat meerdere klanten zicht met dat probleem hebben gemeld. Edoch het belangrijkste: Er wordt nu aan dat probleem gewerkt en geadviseerd wordt even een dag of wat geduld te hebben omdat het probleem zal worden verholpen.
Beste Ruud,

Ik zag vanmorgen op de site https//haveibeenpwn.com/ dat het wachtwoord van mijn Zonnet emailadres was gelekt. Ook de servicebalie gebeld met verzoek de mailbox te laten vervallen. Duurt 14 dagen. Op de vraag hoe het mogelijk is dat er nog steeds mails binnenkwamen ondanks de verwijdering van het account op mijn Mac antwoordde hij dat er in de instellingen bij Tele2 een vinkje blijft geactiveerd zodat de mails alsnog worden doorgestuurd. Een vreemde zaak.
Het ziet ernaar uit dat het probleem, voor mij althans, tot het verleden behoort; immers sinds gistermiddag heb ik geen phishingmails meer ontvangen! Mogelijk dat de counteractie van Tele2, na meerdere meldingen van het probleem, succes hebben gehad... naar ik hoop blijvend! Indien verdienste van Tele2: gefeliciteerd met dit resultaat! Tussen haakjes: Ook ik heb mijn wachtwoorden e.d. gecontroleerd op de gepubliceerde lijst van uitgelekte wachtwoorden e.d. (https//haveibeenpwn.com/ of gotcha), maar mijn partner en ik waren niet gehacked! Niettemin heb ik zekerheidshalve tal van wachtwoorden gewijzigd...
Reputatie 7
Badge +5
Dat checken van die database zegt verder niet veel hoor, want het is een nogal oude database.
Het enigste effect is dat men nu massaal de wachtwoorden aan het veranderen is, wat dan weer wel een goed effect is van het posten van deze oude database.
Hoi Ruud,
Dat probleem had ik ook vorige week.
op woensdag kreeg er meer dan 100 binnen van dezelfde fakeadressen al jij opgeeft, maar gebruik het programma "mailwasher" en heb gelijk een tegenaanval gedaan door ze terug te bouncen. De dag erna heb ik gewacht tot eind van de dag toen had ik er weer over de 500 en heb ik ook terug gebounced, daarna was het over, tot nu toe geen spam meer gehad van die adressen.

Gr Alex
Hallo Alex!
Sorry voor mijn late reactie! Ik hoop voor jou en alle ander slachtoffers dat de problemen nu echt achter de rug zijn. Wel goed van jou om het bouncerprogramma "mailwasher" te noemen... lijkt mij een bruikbaar tool. Ga het ook installeren... Hartelijke groeten,
Ruud