beantwoord

smtp3.versatel.nl op zwarte lijsten

• 26 maart 2019
  • 8 reacties
  • 149 x bekeken

Blokkering van mijn mails door ontvangers, omdat smtp3.versatel.nl op zwarte lijsten staat ivm spam die via Tele2 (niet door mij) is verstuurd. Kunnen jullie de blokkering onmiddellijk opheffen en mij schadeloos stellen?

mailserver op enkele bekende blacklists is
opgenomen:
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3a62.58.50.91&ru
n=tool
page

Info;
oor de duidelijkheid: dat uw mail geblokkeerd wordt ligt NIET aan u, maar aan Versatel. Blijkbaar zijn de mailservers van Versatel misbruikt om spam te versturen waardoor de reputatie van hun mailservers momenteel slecht is en ze op enkele blacklists terechtgekomen zijn. De mailservers van Versatel worden door zeer veel klanten gebruikt (waaronder uzelf) en zenden per stuk zo'n 200.000 berichten per dag, dus de kans is klein dat dit komt door uw 30 nieuwsbrieven.

Dit is een probleem van de provider Versatel. Ik weet niet wat voor dienst u precies afneemt, maar ik zou deze mailwisseling delen met de helpdesk van Versatel zodat zij iets aan de slechte reputatie en de blacklisting van hun mailservers kunnen (laten) doen. Zij zullen ook de stappen moeten ondernemen om zichzelf van de blacklists af te halen (zoals in het invullen van de formulieren die u noemt), dit is niet iets dat u als klant zelf kunt oplossen. Het oplossen hiervan is ook in het belang van Versatel, want als zij op enkele blacklists staan en de reputatie van hun mailservers niet in orde is zullen er naast Gem. Den Haag meer mail
omgevingen zijn die hun mails zullen weigeren.
icon

Beste antwoord door Michiel van Tele2 26 maart 2019, 10:23

Welkom op ons forum Nancy! Bedankt voor het doorgeven van deze melding, ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Zij zullen dit onderzoeken en mocht blijken dat de server inderdaad op de blacklist staat zullen zij gepaste actie ondernemen. Wanneer er meer bekend is zal ik dat toevoegen aan deze post.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Schadeloos stelling? Email is geen betaalde dienstverlening, het wordt gratis door Tele2 aangeboden. Van een vergoeding kan dus geen sprake zijn. Je kunt altijd je email versturen via een andere SMTP, bijvoorbeeld die van Google. https://www.eigenwijsheid.nu/uitgaande-e-mail-via-googles-smtp-server/
Ik hoop op een nuttige reactie die het probleem oplost. Dit is geen nuttige reactie.
Hoezo wordt email gratis aangeboden en kan er van vergoeding geen sprake zijn? Zeker Zonnet gebruikers hebben jaren geleden gewoon een contract gesloten met zonnet voor een e-mail-account en webtoegang.

Maar het gaat hier ook om de veiligheid van het email-verkeer. Blijkbaar wordt de Tele2/versatel3 server dusdanig vaak misbruikt voor het verzenden van spam dat andere providers die server blokkeren. Dat betekent dat Tele2 iets aan de beveiliging moet doen lijkt me zo.
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop op een nuttige reactie die het probleem oplost. Dit is geen nuttige reactie.
Waarom niet? Ik geef je het idee van een onmiddelijke oplossing door een andere SMTP te gebruiken. Ook nog een link met wat verdere info. Dit is een forum, je praat hier met andere klanten. Moderators zijn er om de discussies in goede banen te leiden en te herkennen aan hun naam+ "van Tele2". Directe klantenservice is er alleen telefonisch, Door zo terug te reageren op bijdrages van anderen loopt deze discussie vanzelf dood. Niemand zit op zo'n botte reactie te wachten.
Reputatie 7
Badge +4
Hoezo wordt email gratis aangeboden en kan er van vergoeding geen sprake zijn? Zeker Zonnet gebruikers hebben jaren geleden gewoon een contract gesloten met zonnet voor een e-mail-account en webtoegang.

Zonnet heeft naar mijn weten nooit email abonnementen aangeboden? Alleen internet access (lijn)?
Maar, alle oude abonnementen zijn inmiddels vorig jaar omgezet naar de huidige producten. Alle actiekortingen uit het verleden zijn ook allemaal geharmoniseerd. Naast internet/bellen/tv bieden ze optioneel alleen een veilig internet pakket aan, bel- en TV bundels. Email wordt gratis verstrekt , net zoals wifi in hun modem waar je ook geen garantie op krijgt.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op ons forum Nancy! Bedankt voor het doorgeven van deze melding, ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Zij zullen dit onderzoeken en mocht blijken dat de server inderdaad op de blacklist staat zullen zij gepaste actie ondernemen. Wanneer er meer bekend is zal ik dat toevoegen aan deze post.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn versatel. Dus blijkbaar niet algemeen maar misschien een plaatselijk probleem.? Ik ben ontechnisch, misschien zijn er meerdere servers waarvan niet allen een probleem heeft?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn versatel. Dus blijkbaar niet algemeen maar misschien een plaatselijk probleem.? Ik ben ontechnisch, misschien zijn er meerdere servers waarvan niet allen een probleem heeft?

Er zijn inderdaad meerdere SMTP servers, het kan dus zijn dat je helemaal geen problemen ondervind met het verzenden van emails. Ook is het mogelijk dat je soms wel en soms niet of altijd problemen hebt met het verzenden van emails.